Mocno zmalały wpływy Optizen Labs, spółka nadal ze stratą
W drugim kwartale br. firma Optizen Labs, zajmująca się usługami cyfryzacji dla wydawców i firm marketingowych, zanotowała 241 tys. zł wpływów sprzedażowych (wobec 459 tys. zł rok wcześniej) i 41 tys. zł straty netto (rok wcześniej miała 13 tys. zł straty).
Koszty produktów sprzedanych przez Optizen Labs zwiększyły się z 65 tys. zł w drugim kwartale ub.r. do 145 tys. zł w minionym kwartale. Natomiast koszy ogólnego zarządu zmalały z 407 do 137 tys. zł.
W całym minionym półroczu Optizen Labs miała 533 tys. zł (wobec 725 tys. zł rok wcześniej) i 45 tys. zł straty netto (w pierwszej połowie ub.r. miała 71 tys. zł straty). W tym ujęciu koszty produktów sprzedanych przez spółkę zwiększyły się rok do roku ze 108 do 318 tys. zł, a koszty ogólnego zarządu zmalały z 687 do 259 tys. zł.
W raporcie finansowym Optizen Labs podała, że „konsekwentnie realizuje przyjętą w poprzednich latach strategię biznesową proponując wydawcom digitalizację treści ich tytułów prasowych”.
Mimo spadku wyników finansowych zarząd firmy deklaruje, że w dłuższej perspektywie rośnie zapotrzebowanie na jej usługi. - Z kwartału na kwartał coraz więcej wydawców dostrzega potrzebę oferowania swoim czytelnikom treści w formie cyfrowej. Sytuacja finansowa spółki będzie się zmieniała wraz z rozwojem rynku prasy cyfrowej. Dostępne na rynku raporty oraz opinie ekspertów wskazują, że prasa cyfrowa to jeden z kierunków, który wydawcy muszą obrać, by rozszerzyć dystrybucję swoich tytułów - wyliczono w raporcie.
Według kierownictwa Optizen Labs paradoksalnie im w większym kryzysie jest rynek wydawniczy w Polsce i na świecie, tym szybciej będzie rosło zapotrzebowanie na usługi firmy. - Zwłaszcza w obszarze budowy holistycznych ekosystemów wydawniczych opartych o wydania cyfrowe, e-prenumeratę, paywalle i inne rozwiązania pomagające wydawcom monetyzować swoje treści i dyskontować markę - zaznaczono.
Dołącz do dyskusji: Mocno zmalały wpływy Optizen Labs, spółka nadal ze stratą