„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży. „Top Gear” z największym spadkiem
W sierpniu 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w sierpniu 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2014 roku zmniejszyła się o 7,93 proc. i wyniosła 106 086 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 10,68 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 69 857 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do magazynu „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w sierpniu br. wyniósł 52 199 egz., po wzroście o 17,36 proc. - największym w zestawieniu.
Z trzeciej na drugą lokatę awansował „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 42 582 egz., po wzroście o 5,69 proc. - największym w zestawieniu.
Zaś na ostatnią pozycję podium spadł magazyn „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największą stratę w zestawieniu, wynoszącą 28,95 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 30 614 egz.
Wirtualnemedia.pl |
sierpień |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
205 619 |
106 086 |
106 086 |
201 602 |
115 224 |
115 224 |
Auto Świat |
114 975 |
69 918 |
69 857 |
134 945 |
82 474 |
78 212 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
90 000 |
52 199 |
52 199 |
85 995 |
44 477 |
44 477 |
Auto Świat Poradnik |
63 934 |
42 613 |
42 582 |
66 954 |
40 288 |
40 288 |
Top Gear |
58 496 |
30 776 |
30 614 |
69 987 |
43 161 |
43 088 |
Auto Motor i Sport |
51 239 |
30 115 |
30 115 |
53 000 |
28 107 |
28 107 |
Świat Motocykli |
29 000 |
15 326 |
14 326 |
30 000 |
17 512 |
17 512 |
Automobilista |
18 700 |
7 177 |
7 177 |
20 400 |
7 718 |
7 718 |
Classic Auto |
13 800 |
6 777 |
6 557 |
14 960 |
6 655 |
6 655 |
W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 2,44 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł do góry o 1,83 proc.
Wśród miesięczników wszystkie magazyny odnotowały wzrosty, a najwięcej zyskało również i tutaj „Auto-Moto” - było to 28,94 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
|||||
ZKDP |
sierpień |
lipiec |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
205 619 |
106 086 |
106 086 |
201 466 |
103 562 |
103 562 |
Auto Świat |
114 975 |
69 918 |
69 857 |
117 101 |
68 713 |
68 602 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
90 000 |
52 199 |
52 199 |
87 000 |
40 483 |
40 483 |
Auto Świat Poradnik |
63 934 |
42 613 |
42 582 |
65 985 |
39 215 |
39 184 |
Top Gear |
58 496 |
30 776 |
30 614 |
55 996 |
28 598 |
28 428 |
Auto Motor i Sport |
51 239 |
30 115 |
30 115 |
51 340 |
28 191 |
28 191 |
Świat Motocykli |
29 000 |
15 326 |
14 326 |
27 920 |
15 288 |
13 788 |
Automobilista |
18 700 |
7 177 |
7 177 |
18 700 |
7 069 |
7 069 |
Classic Auto |
13 800 |
6 777 |
6 557 |
14 280 |
6 688 |
6 488 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży. „Top Gear” z największym spadkiem