„Motor” i „Auto-Moto” na czele. „Top Gear” o 29 proc. w dół
W lipcu 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w lipcu 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2014 roku zwiększyła się o 0,60 proc. i wyniosła 103 562 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 7,80 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 68 602 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do magazynu „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w lipcu br. wyniósł 40 483 egz., po spadku o 0,87 proc.
Z trzeciej na drugą lokatę awansował „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą ogółem na poziomie 39 184 egz., po wzroście o 6,76 proc. - największym w zestawieniu.
Zaś na ostatnią pozycję podium spadł magazyn „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największą stratę w zestawieniu, wynoszącą 29,06 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 28 428 egz.
Wirtualnemedia.pl |
lipiec |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
201 466 |
103 562 |
103 562 |
193 460 |
102 945 |
102 945 |
Auto Świat |
117 101 |
68 713 |
68 602 |
131 969 |
77 580 |
74 402 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
87 000 |
40 483 |
40 483 |
85 993 |
40 839 |
40 839 |
Auto Świat Poradnik |
65 985 |
39 215 |
39 184 |
69 969 |
36 704 |
36 704 |
Top Gear |
55 996 |
28 598 |
28 428 |
65 994 |
40 157 |
40 072 |
Auto Motor i Sport |
51 340 |
28 191 |
28 191 |
53 500 |
28 013 |
28 013 |
Świat Motocykli |
27 920 |
15 288 |
13 788 |
33 500 |
18 950 |
18 950 |
Automobilista |
18 700 |
7 069 |
7 069 |
20 380 |
9 296 |
9 296 |
Classic Auto |
14 280 |
6 688 |
6 488 |
14 960 |
7 215 |
7 215 |
W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 2,82 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł do góry o 2,31 proc.
Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 11,21 proc.) pochwalić się mógł „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska), a najwięcej straciło tutaj „Auto-Moto” - było to 8,53 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
|||||
ZKDP |
lipiec |
czerwiec |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
201 466 |
103 562 |
103 562 |
195 710 |
100 724 |
100 724 |
Auto Świat |
117 101 |
68 713 |
68 602 |
114 569 |
67 113 |
67 054 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
87 000 |
40 483 |
40 483 |
85 000 |
44 259 |
44 259 |
Auto Świat Poradnik |
65 985 |
39 215 |
39 184 |
61 988 |
36 276 |
36 245 |
Top Gear |
55 996 |
28 598 |
28 428 |
57 978 |
27 640 |
27 459 |
Auto Motor i Sport |
51 340 |
28 191 |
28 191 |
51 500 |
25 349 |
25 349 |
Świat Motocykli |
27 920 |
15 288 |
13 788 |
27 000 |
14 794 |
14 744 |
Automobilista |
18 700 |
7 069 |
7 069 |
18 700 |
7 579 |
7 519 |
Classic Auto |
14 280 |
6 688 |
6 488 |
13 940 |
6 389 |
6 389 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” na czele. „Top Gear” o 29 proc. w dół