„Motor” sprzedaje o jedną trzecią więcej niż „Auto Świat”. „Top Gear” mocno w dół
W kwietniu 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto Świat Poradnik”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w kwietniu 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2014 roku zwiększyła się o 2,39 proc. i wyniosła 111 505 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 11,03 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 76 602 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do magazynu „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w kwietniu br. wyniósł 44 677 egz., po spadku o 10,37 proc. Drugą lokatę zajął magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 35 783 egz., po spadku o 13,34 proc.
Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 26,69 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 30 250 egz.
Z kolei jedyny wzrost, wynoszący 2,56 proc., odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept), który zajął miejsce siódme - ostatnie. Sprzedaż ogółem tego tytułu w kwietniu br. wyniosła 6 407 egz.
Wirtualnemedia.pl |
kwiecień |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
208 269 |
111 638 |
111 505 |
196 296 |
109 097 |
108 897 |
Auto Świat |
125 622 |
76 861 |
76 602 |
143 962 |
90 701 |
86 099 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto Świat Poradnik |
71 991 |
44 709 |
44 677 |
71 966 |
49 845 |
49 845 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
88 200 |
35 983 |
35 783 |
86 000 |
41 491 |
41 291 |
Top Gear |
59 978 |
30 419 |
30 250 |
81 477 |
41 288 |
41 262 |
Auto Motor i Sport |
52 420 |
27 115 |
27 115 |
54 020 |
29 039 |
29 039 |
Świat Motocykli |
27 000 |
13 888 |
13 888 |
30 000 |
17 697 |
17 697 |
Automobilista |
19 200 |
7 906 |
7 886 |
19 650 |
8 844 |
8 804 |
Classic Auto |
14 300 |
6 407 |
6 407 |
14 400 |
6 247 |
6 247 |
W kwietniu br. w porównaniu do marca br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 0,27 proc., a wynik „Auto Świata” - o 7,03 proc.
Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 19,06 proc.) pochwalić się mógł „Auto Świat Poradnik”, a najwięcej stracił tutaj „Świat Motocykli” (Agora) - było to 8,34 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
|||||
ZKDP |
kwiecień |
marzec |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
208 269 |
111 638 |
111 505 |
200 910 |
111 325 |
111 205 |
Auto Świat |
125 622 |
76 861 |
76 602 |
117 642 |
72 717 |
71 569 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto Świat Poradnik |
71 991 |
44 709 |
44 677 |
64 974 |
37 524 |
37 524 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
88 200 |
35 983 |
35 783 |
88 000 |
38 752 |
38 752 |
Top Gear |
59 978 |
30 419 |
30 250 |
61 992 |
31 767 |
31 590 |
Auto Motor i Sport |
52 420 |
27 115 |
27 115 |
51 999 |
25 067 |
25 067 |
Świat Motocykli |
27 000 |
13 888 |
13 888 |
27 000 |
15 152 |
15 152 |
Automobilista |
19 200 |
7 906 |
7 886 |
19 200 |
7 712 |
7 712 |
Classic Auto |
14 300 |
6 407 |
6 407 |
14 300 |
6 903 |
6 903 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” sprzedaje o jedną trzecią więcej niż „Auto Świat”. „Top Gear” mocno w dół