Motoryzacja 11 proc. więcej na reklamę. Fiat na czele, Citroen, Peugeot i Renault w dół
W I kwartale br. firmy z branży motoryzacyjnej cennikowo na reklamę w mediach tradycyjnych (bez internetu) wydały w Polsce 284 mln zł. Oznacza to wzrost o 11,5 proc. w skali roku.
Z danych Kantar Media opracowanych przez Equinox Polska wynika, że w branży motoryzacyjnej największe były wydatki reklamowe Fiata. Wyniosły one ok. 25,7 mln zł, stanowiąc 9 proc. całego segmentu. Natomiast łączne wydatki Fiata, Volkswagena i Opla reprezentują 24 proc. wydatków marketingowych całej branży.
Budżet reklamowy Hyundaia wzrósł w skali roku o 16,6 proc., do poziomu 15,7 mln zł. Skoda wydała na marketing 16,7 mln zł (o 3,3 mln zł więcej niż rok wcześniej), a Toyota - ponad 20 mln zł (czyli 2,5 mln zł więcej rok do roku).
Nakłady promocyjne Volkswagena wzrosły w skali roku o 8,9 mln zł. Łącznie na trzy marki Volkswagen Group (oprócz Volkswagena, także Audi i Skoda) przypadło 20,2 proc. wydatków branży, czyli aż o 9 pkt proc. więcej niż przed rokiem.
Z drugiej strony mniej niż rok wcześniej na reklamę przeznaczyły Citroen, Peugeot i Renault. Ich łączny udział w wydatkach całego segmentu spadł z 18,6 proc. do 12,4 proc., czyli o ok. 12 mln zł.
Na wydatkach reklamowych producentów i dystrybutorów aut więcej niż przed rokiem zarobiły wszystkie media z wyjątkiem prasy codziennej, gdzie nakłady branży motoryzacyjnej spadły o 8 mln zł. Za to wpływy reklamowe telewizji w tym zakresie wzrosły o 21 mln zł, kin - o 6,8 mln zł, a radia - o 5,5 mln zł. Koszt reklamy w przeliczeniu na sprzedane auto wyniósł dokładnie 3 651 zł, czyli podobnie jak przed rokiem.
Dołącz do dyskusji: Motoryzacja 11 proc. więcej na reklamę. Fiat na czele, Citroen, Peugeot i Renault w dół