Multikino z 30,7 mln zł straty, pożyczyło 54 mln zł od właściciela
W zeszłym roku finansowym Multikino przy 186,19 mln zł przychodów zanotowało 30,73 mln zł straty netto. Natomiast jego broker reklamowy Multikino Media miało 7,97 mln zł wpływów i 2,51 mln zł straty netto.
W roku finansowym od grudnia 2019 do listopada ub.r. Multikino zanotowało 133,96 mln zł przychodów ze sprzedaży biletów i reklam, 50,7 mln zł z przekąsek i napojów i 1,68 mln zł z wynajmu.
Multikino tak jak wszyscy właściciele kin mocno ucierpiało w związku z ograniczeniami wprowadzonymi po wybuchu epidemii. Od połowy marca do czerwca ub.r. wszystkie kina (tak samo jak teatry czy sale koncertowe) musiały być zamknięte, potem mogły sprzedawać bilety na maksymalnie połowę miejsc bez przekąsek i napojów, a na początku listopada, gdy narastała kolejna fala epidemii, ponownie zostały zamknięte.
W połowie lutego br. pozwolono im ponownie przyjmować widzów, przy czym nie zdecydował się na to żaden z trzech głównych operatorów (oprócz Multikna są to Cinema City i Helios). Zakaz niebawem przywrócono, a ponownie zdjęto w drugiej połowie maja. Niedługo potem swoje obiekty otworzyli trzej główni operatorzy.
- W okresie zamknięcia kin Spółka nie uzyskiwała przychodów ze sprzedaży. Po otwarciu kin Spółka uzyskiwała niższe przychody ze względu na administracyjne ograniczenia opisane powyżej oraz przesunięcie części premier filmowych - podsumowano w sprawozdaniu Multikina złożonym w KRS.
- Jednocześnie w okresie zakazu działalności Spółka nie ponosiła kosztów wynajmu kin, korzystała z dostępnych programów pomocowych, a także podejmowała i podejmuje wszelkie możliwe kroki aby złagodzić negatywne skutki takiej sytuacji - zaznaczono.
Nie można dokładnie określić, o ile zmalały wyniki finansowe Multikina rok do roku, ponieważ wcześniej firma zaraportowała swoje dane za okres 21 miesięcy - od marca 2018 do listopada 2019 roku. Zanotowała wtedy spadek przychodów o 2,3 proc. do 637,9 mln zł, a przy wzroście kosztów rodzajowych o 3 proc. do 564,71 mln zł jej zysk netto zmalał z 36,4 do 3,08 mln zł.
Multikino wchłonęło Cinema 3D i Vue Movie Distribution
Wyniki Multikina w ub.r. podwyższyło wchłonięcie w drugiej połowie października spółki Cinema 3D z 13 kinami, przejętej w połowie 2019 roku. Od grudnia do 2019 roku do dnia połączenia z Multikinem Cinema 3D osiągnęło 32,87 mln zł przychodów, 30,53 mln zł kosztów operacyjnych i 1,98 mln zł zysku netto.
Ponadto w połowie ub.r. Multikino wchłonęło swoją spółkę zależną Vue Movie Distribution zajmującą się dystrybucją filmów.
Na koniec listopada ub.r. Multikino miało 44 kin z 316 salami, z tego 33 obiekty pod marką Multikino i 11 pod marką Cinema 3D.
Uwzględniając dane Cinema 3D i Vue Movie Distribution, od marca 2018 do listopada 2019 roku Multikino zanotowało 677,45 mln zł przychodów, 598,67 mln zł kosztów operacyjnych, 78,78 mln zł zysku sprzedażowego i 34,03 mln zł zysku netto.
Koszty operacyjne Multikina w zeszłym roku finansowym były dużo wyższe od przychodów, wyniosły 235,87 mln zł. Ponad połowa, 137,62 mln zł, poszło na usługi obce.
37,63 mln zł przeznaczono na wynagrodzenia (plus 6,31 mln zł na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze), 27,28 mln zł na amortyzację, a 13,29 mln zł na zużycie materiałów i energii. Natomiast wartość sprzedanych towarów sięgnęła 8,72 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W minionym roku finansowym średnie zatrudnienie wynosiło 695 pracowników, wobec 1 122 w poprzednim okresie rozrachunkowym. Po wybuchu epidemii Multikino skorzystało z umorzenia przez trzy miesiące składek pracowniczych na ZUS, oszczędzając dzięki temu 5,37 mln zł.
Ponadto firma uzyskała 1,72 mln zł dotacji od stołecznego urzędu pracy, a także wsparcie z budżetów kilku samorządów: 164,9 tys. zł od Gdańska, 159,5 tys. zł od Bydgoszczy i 94,8 tys. zł od Zabrza,
Równocześnie pozostałe wydatki operacyjne spółki poszły w górę z 647 tys. zł do 7,63 mln zł, m.in. w związku z 4,66 mln zł kosztów aktualizacji wartości aktywów niefinansowych.
54 mln zł pożyczek od właściciela
Od lipca do listopada ub.r. Multikino uzyskało 33 mln zł pożyczek od swojego bezpośredniego właściciela - brytyjskiej spółki Shake UK Newco. - Stopa oprocentowania pożyczek jest stała a termin spłaty ustalono na 10 lat, to jest do 2030 roku - zaznaczono w sprawozdaniu.
W marcu br. firma podpisała z właścicielem kolejną umowę pożyczkową na 30 mln zł, z czego otrzymała na razie 21 mln zł. Ponadto otrzymała od spółki Vue International Holdco, z najwyższego szczebla koncernu Vue International, zapewnienie o wsparciu finansowym umożliwiającym działalność gospodarczą przynajmniej do końca sierpnia 2022 roku.
W zeszłym roku finansowym Multikino zanotowało 49,53 mln zł straty sprzedażowej, 53,79 mln zł straty operacyjnej i 30,73 mln zł straty netto. W związku ze stratą i połączeniem się z dwoma spółkami zależnymi jego kapitał własny zmalał ze 130,42 do 34,67 mln zł.
Natomiast długoterminowe zobowiązania finansowe firmy wobec innych podmiotów z koncernu Vue International wzrosły z 200,59 do 220,87 mln zł.
We wszystkich grafikach w tekście bieżący rok obrotowy to okres od grudnia 2019 do listopada ub.r., a poprzedni rok - od marca 2018 do listopada 2019 roku.
Multikino Media z 2,5 mln zł straty
Należące do Multikina biuro reklamy Multikino Media, zajmujące się sprzedażą oferty reklamowej w kinach Multikino i Cinema 3D, w zeszłym roku finansowym zanotowało 7,97 mln zł przychodów, wobec 29,79 mln zł przez 21 miesięcy do listopada 2019 roku.
Koszty operacyjne spółki zmalały znacznie słabiej - z 19,18 do 9,52 mln zł. Wydatki na usług obce poszły w dół z 4,88 do 3,17 mln zł, na wynagrodzenia - z 7,65 do 3,04 mln zł, a na amortyzację - z 4,38 do 2,51 mln zł.
W konsekwencji Multikino Media w minionym roku finansowym miało 1,63 mln zł straty operacyjnej i 2,51 mln zł straty netto, wobec odpowiednio 9,99 i 4,02 mln zł zysku w poprzednim okresie rozrachunkowym.
Dołącz do dyskusji: Multikino z 30,7 mln zł straty, pożyczyło 54 mln zł od właściciela