SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Multimedia Polska: 647 tys. abonentów, 240 mln zł w inwestycje

Spółka Multimedia Polska, dostawca usług telefonii, internetu i telewizji kablowej, w III kw. br. zanotowała 13-proc. wzrost przychodów, ale po rekordowym IV kw. cały rok powinien zamknąć się ok. 15-proc. dynamiką, poinformował prezes Andrzej Rogowski w czwartek. Jego zdaniem, ten poziom wzrostu uda się utrzymać także w przyszłym roku, mimo pogorszenia sytuacji gospodarczej i lekkiej modyfikacji strategii spółki.

"Trzeci kwartał był dla spółki dobry, ale po analizie kilku pierwszych tygodni IV kw. już widać, że zapowiada się on rekordowo. Wynika to z sezonowości w naszej branży, pozytywnych efektów zmian w sprzedaży oraz zwiększenia w ostatnim czasie liczby klientów" - powiedział Rogowski podczas konferencji prasowej.

Wzrost przychodów wynika główne z poprawy wskaźnika usług (RGU - Revenue Generation Unit) wykupionych przez jednego abonenta, który wyniósł w III kw. 1,67 wobec 1,47 rok wcześniej. Natomiast średni przychód na abonenta (ARPU) wzrósł w tym czasie z 55,1 zł do 59,4 zł.

Na koniec III kwartału spółka miała ok. 647 tys. abonentów, którym sprzedawała 1,082 mln usług (RGU) - co oznacza, że liczba sprzedanych usług wzrosła o ponad 40 tys. w ciągu trzech miesięcy, podczas gdy liczba abonentów wzrosła jedynie nieznacznie.

"Nasza strategia koncentracji na wzroście organicznym przynosi oczekiwane efekty. Odnotowujemy wzrost liczby sprzedawanych usług i przychodów we wszystkich segmentach. To rezultat zarówno świetnej dynamiki sprzedaży w obszarze telewizji cyfrowej, jak i pakietyzacji usług i sprzedaży internetu i telefonii naszym istniejącym klientom" - podsumował prezes spółki.

Rogowski dodał także, że kolejne miesiące i lata będą kontynuacją dotychczasowych działań, choć, jak przyznał, coraz bardziej skłania się ku budowaniu własnej sieci niż kolejnym akwizycjom. Jego zdaniem, jest coraz mniej operatorów, którzy dysponują na tyle zaawansowaną technologią i siecią, by inwestycja była opłacalna.

"Nie odchodzimy zupełnie od strategii akwizycji, ale dziś, by zdecydować się taki ruch, musielibyśmy mieć gwarancję, że koszty zakupu plus modernizacji sieci będą w okresie 3-4 lat niższe niż budowa własnej. Obecnie na widzimy takiej spółki i nie prowadzimy żadnych zaawansowanych rozmów o przejęciu" - powiedział Rogowski.

W jego ocenie, bardziej prawdopodobne jest coraz większe zaangażowanie w budowę własnej sieci i rozwój organiczny. Spółka coraz mocniej inwestuje w Warszawie (w tym roku wyda na budowę sieci ok. 50 mln zł) oraz w Tarnowie i Toruniu. W skali całego kraju inwestycje wyniosą ok. 240 mln zł i w kolejnych latach ten poziom ma zostać tradycyjnie zwiększony o taki sam poziom, o jaki wzrosną przychody, czyli o ok. 15,0%.

"Planujemy zwiększenie naszego zadłużenia z obecnych ok. 324 mln zł do 800-1.000 mln zł, ale w obecnej sytuacji rozmowy z bankami idą opornie. Nie jest to paląca sprawa, ponieważ nadal jesteśmy w stanie utrzymywać ponad 200-milionowy poziom inwestycji rocznie ze środków własnych, ale na rozwój szybszy niż 15,0% rocznie potrzeba więcej pieniędzy" - wyjaśnił prezes.

Rodowski zapewnił, że cała kwota kredytu, a więc 300-600 mln zł, zostanie przeznaczona na "szeroko pojęte inwestycje zwiększające udział w rynku", a więc głównie na budowę sieci, ale także na ewentualne akwizycje. Multimedia zakłada, że projekty te potrwają 3-5 lat. Prezes przyznał także, że zwiększenie linii kredytowej jest potrzebne także w kontekście coraz głośniejszych sugestii inwestorów, którzy domagają się wypłaty dywidendy.

"Na razie rozmawiamy o tym z radą nadzorczą i nie mam decyzji, ale wiem, że w obecnej trudnej sytuacji rynkowej inwestorzy coraz mocniej naciskają. Decyzja nie została jeszcze podjęta, ale liczę, że na początku przyszłego roku wszystko będzie już ustalone" - zapewnił.

Multimedia Polska miała 16,65 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2008 roku wobec 15,51 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 119,24 mln zł wobec 105,16 mln zł rok wcześniej.

Narastająco w I-III kw. 2008 roku grupa miała 43,32 mln zł zysku wobec 43,36 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 350,22 mln zł wobec 307,62 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska: 647 tys. abonentów, 240 mln zł w inwestycje

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl