483 mln zł wpływów TVP z mundialu. Największe przy meczach Polaków i finale
Cennikowe wpływy reklamowe Telewizji Polskiej wokół relacji z mundialu (transmisji, retransmisji i skrótów meczów oraz studiów sportowych) wyniosły łącznie 483,05 mln zł. Wszystkie cztery mecze naszej reprezentacji przyniosły wpływy na poziomie 88,53 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Dane nie obejmują rabatów.
Mistrzostwa Świata w piłce nożnej 2022 odbywały się w okresie od 20 listopada do 18 grudnia 2022 roku, podczas mundialu rozegrano 64 mecze. W Polsce pełne prawa do transmisji imprezy posiadała Telewizja Polska. Wszystkie spotkania można było oglądać w TVP1 lub TVP2, a większość także w TVP Sport (w przypadku niektórych spotkań sportowa antena równolegle relacjonowała po 2 mecze).
Mundial w Katarze dla TVP przyniósł z reklam ponad dwa razy tyle niż turniej w Rosji
Cennikowe wpływy reklamowe Telewizji Polskiej wokół relacji z mundialu (transmisji wszystkich meczów, towarzyszących im studiów sportowych, a także retransmisji i skrótów) wyniosły łącznie 483,05 mln - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Dane te nie obejmują rabatów.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Dla porównania, rozgrywany cztery lata temu mundial w Rosji (także nadawany w TVP1, TVP2, TVP Sport i TVP 4K) przyniósł Telewizji Polskiej 232,40 mln zł. Wpływy tegorocznych MŚ w piłce nożnej zwiększyły się o 250,65 mln zł, czyli o 107,85 proc.
Zdecydowanie najwyższe wpływy, wynoszące 387,15 mln zł, wygenerowały reklamy pokazywane przy transmisjach pojedynków. Emitowane wokół nich studia sportowe zarobiły 94,38 mln zł, retransmisje - 1,45 mln zł, a skróty meczów - 70 tys. zł.
Z reklam najwięcej przyniosły mecze transmitowane w telewizyjnej Jedynce. Stacja ta pokazała 49 spotkań, z których wpływy reklamowe wraz ze studiami wyniosły 380,99 mln zł. 15 pojedynków w TVP2 zarobiły 32,16 mln zł.
Wszystkie reklamy wokół mundialu transmitowane w TVP Sport przyniosły 62,90 mln zł, a w TVP 4K - 7 mln zł.
Spośród poszczególnych marek najwięcej na reklamy wokół mundialu wydał Lidl - było to 17,94 mln zł.
Na drugim miejscu znalazł się Media Expert (15,69 mln zł), a na trzecim - Orlen (15,41 mln zł). Kolejne miejsca zajęły: Bank Pekao (14,92 mln zł) oraz Drutex (14,69 mln zł).
Pojedynek Polska-Argentyna z największymi przychodami
Z analizy poszczególnych meczów wynika, że najwyższe wpływy reklamowe Telewizja Polska osiągnęła wokół transmisji meczu Polska-Argentyna. Reklamy przy pojedynku oraz wokół studiów sportowych mu towarzyszących wyniosły 24,02 mln zł.
Od drugiego do czwartego miejsca zajęły inne spotkania reprezentacji Polski - z Francją (23,05 mln zł), Meksykiem (22,88 mln zł) i Arabią Saudyjską (18,58 mln zł). Wszystkie cztery mecze Polaków przyniosły łącznie 88,53 mln zł.
Czołową piątkę uzupełnia finałowy pojedynek Argentyna-Francja (11,68 mln zł).
3,35 mln widzów mundialu 2022 w TVP, mecz Francja-Polska hitem
Wszystkie mecze mundialu 2022 w kanałach Telewizji Polskiej śledziło średnio 3,35 mln osób. Największą publiczność gromadziły spotkania w TVP1, które miały 2,79 mln widzów. W TVP2 było to 854 tys., w TVP Sport - 855 tys., a w TVP 4K - 160 tys.
Największe widownie zanotowały mecze: Francja-Polska (10,75 mln widzów we wszystkich stacjach), Polska-Argentyna (10,57 mln) i Argentyna-Francja (9,34 mln).
Polska odpadła z mundialu w 1/8 finału
Wśród komentatorów mundialu 2022 znajdowali się: Jacek Laskowski, Dariusz Szpakowski (to jego ostatni mundial), Robert Podoliński, Przemysław Pełka, Kazimierz Węgrzyn, Maciej Iwański, Marcin Żewłakow, Mateusz Borek, Janusz Michallik, Sławomir Kwiatkowski i Kamil Kosowski.
Reprezentacja Polski podczas właśnie zakończonych MŚ w piłce nożnej zajęła 15 miejsce. Nasz drużyna wyszła z fazy grupowej, odpadła w 1/8 finału po przegranym meczu z Francją.
Dołącz do dyskusji: 483 mln zł wpływów TVP z mundialu. Największe przy meczach Polaków i finale