„Rosyjska” znika z nazwy Musztardy Kieleckiej
WSP „Społem” zapowiedziała, że w nazwie jednego z wariantu produkowanej przez nią Musztardy Kieleckiej słowo „rosyjska” zostanie zamienione na „ostrą”. Zaznaczyła, że odpowiada w ten sposób na sugestie konsumentów.
Wytwórcza Spółdzielnia Pracy „Społem” na fanpage’u facebookowym produktu zapowiedziała, że Musztarda Kielecka rosyjska zmieni nazwę na Musztarda Kielecka ostra z początkiem kwietnia.
- Przychylając się do sugestii konsumentów podjęto decyzję, aby od tego momentu nosiła ona określenie "ostra". Jej licznych sympatyków pragniemy przy tym zapewnić, że sam produkt pozostanie niezmieniony - napisano.
- Nowa nazwa w sposób bezpośredni nawiązuje do charakteru produktu – to doskonale dopasowany i uzupełniający się duet intensywnego aromatu ziół i zdecydowanego smaku grubo mielonej czarnej gorczycy - podkreślono.
Rosyjska do jeden z kilku wariantów Musztardy Kieleckiej, pozostałymi są delikatesowa, sarepska, grillowa, kremska, chrzanowa i czeska.
WSP „Społem” produkuje Majonez Kielecki
Wytwórcza Spółdzielnia Pracy „Społem” jest jednym z największych producentów musztardy i majonezu w Polsce, wytwarzaniem Majonezu Kieleckiego zajmuje się od 1959 roku.
W ofercie firmy są też Sos Kielecki, Ketchup Kielecki, Ocet Kielecki, Chrzan Luksusowy i Snack Przysmak Świętokrzyski.
Na początku marca WSP „Społem” przekazała 100 tys. zł na zbiórkę Fundacji SięPomaga na pomoc ofiarom wojny na Ukrainie. - Obywatele i mieszkańcy tego kraju bardzo potrzebują każdego wsparcia, a my jako firma odpowiedzialna społecznie nie możemy w tej sytuacji pozostać obojętni - podkreśliła.
Sieci sklepów pozostające w Rosji ze spadkiem sprzedaży w Polsce
Kilka dni po rozpoczęciu inwazji militarnej Rosji na Ukrainę rosyjskie produkty wycofały ze swoich ofert czołowe sieci sklepów spożywczych, m.in. Biedronka, Lidl, Żabka, Carrefour i Aldi.
Z Rosji wycofało się wiele globalnych korporacji z różnych sektorów. Niektóre zdecydowały się pozostać na tamtym rynku, najwięcej krytyki z tego powodu spadło na francuskie koncerny Leroy Merlin, Auchan i Nestle (sklep tego pierwszego został zniszczony podczas ostrzału w Kijowie).
Kilka dni temu Nestle zdecydował o wstrzymaniu w Rosji sprzedaży swoich kolejnych produktów, m.in. słodyczy KitKat i płatków śniadaniowych Nesquik. Na fanpage’ach facebookowych firmy, m.in. profilu polskiej marki Winiary, zablokowano dodawanie komentarzy przez internautów, a prezes Nestle Polska przekazał pracownikom, żeby na swoich profilach społecznościowych usuwali negatywne komentarze o firmie i blokowali ich autorów.
Na Leroy Merlin dodatkowa fala krytyki spadła, po tym jak globalna centrala koncernu odcięła ukraiński oddział od komunikacji korporacyjnej, a polski oddział wydał komunikat, w którym nie wskazano, że winę za wojnę w Ukrainie ponosi Rosja.
Według danych z kart klientów PKO BP, największego banku w Polsce, w ostatnich dniach zmalały zakupy klientów w sieciach handlowych, które zdecydowały się pozostać w Rosji. - A więc ludzie rozumieją, czasami lepiej niż firmy, że dziś jest czas absolutnie wyjątkowy. Taki czas wyjątkowy wymaga wyjątkowych działań - skomentował to w czwartek na konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki.
Dołącz do dyskusji: „Rosyjska” znika z nazwy Musztardy Kieleckiej