„Na językach” o nowej porze miało o 500 tys. widzów mniej. 9,1 mln zł z reklam
Szósty sezon programu „Na językach” oglądało średnio 842 tys. osób, o 500 tys. widzów mniej niż w analogicznym okresie ub.r. TVN w czasie nadawania magazynu zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym, a wpływy z reklam wyniosły 9,13 mln zł.
Magazyn „Na językach” nadawany było w poniedziałki o godz. 22.30, w okresie od 7 września do 30 listopada br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że szósty sezon programu oglądało średnio 842 tys. widzów przy udziale wynoszącym 9,25 proc. w grupie 4+ i 11,71 proc. w grupie 16-49.
Najwięcej widzów zgromadził pierwszy odcinek magazynu, który miał 964 tys. widzów.
Oglądalność „Na językach” odcinek po odcinku
Na językach | Wszyscy 4+ | |
Data | AMR | SHR% |
07-09-2015 | 964 440 | 9,68% |
12-10-2015 | 950 471 | 10,40% |
09-11-2015 | 939 828 | 10,02% |
Dla porównania, nadawana jesienią ub.r., czwarta edycja „Na językach” gromadziła 1,34 mln widzów, a jej udział wynosił 10,50 proc. w grupie 4+ i 11,76 proc. w 16-49. Wówczas program pokazywany był w innym czasie antenowym i innego dnia - w niedziele o godz. 22.00.
TVN w czasie emisji „Na językach” zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem był Polsat, nadający wówczas gł. filmy fabularne, co dało mu 12,14 proc. udziału. Druga była TVP2 („Tomasz Lis na żywo” i filmy dokumentalne; 9,81 proc.). Gorzej od TVN wypadła tylko TVP1 (gł. dokumenty i filmy fabularne; 7 proc.).
Natomiast w grupie komercyjnej TVN zajął drugie miejsce, wygrywając z Jedynką i Dwójką.
Widownia programu na tle konkurencji
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
Polsat | 1 104 783 | 12,14% | 14,91% |
TVP2 | 892 591 | 9,81% | 6,22% |
TVN - Na językach 6 | 841 569 | 9,25% | 11,71% |
TVP1 | 637 081 | 7,00% | 5,74% |
Szósty sezon „Na językach” nie był już realizowany przy współpracy z „Faktem” (Ringier Axel Springer Polska). Program zyskał nowe studio, a nowymi komentatorami zostali Agnieszka Jastrzębska i Barbara Pasek.
Wpływy z reklam pokazanych przy premierowych odcinkach szóstej serii formatu wyniosły 9,1 mln zł, podczas gdy czwarta seria zarobiła 9,7 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
TVN planuje wiosną przyszłego roku pokazać kolejny sezon „Na językach”.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w listopadzie br. średni udział TVN w rynku telewizyjnym wyniósł 10,72 proc.
Dołącz do dyskusji: „Na językach” o nowej porze miało o 500 tys. widzów mniej. 9,1 mln zł z reklam