Na odzież, obuwie i bieliznę wydajemy rocznie ponad 2200 zł. Blog Kasi Tusk najpopularniejszy
Polacy wydają rocznie średnio ponad 2200 zł na odzież, obuwie i bieliznę. Ponad połowa tej kwoty (1300 zł) to wydatki na odzież, 700 zł wydajemy na obuwie, a 500 zł na artykuły sportowe - wynika z badania GfK.
Odzież, bielizna i obuwie najczęściej kupowana jest w centrach handlowych i monobrandowych sklepach sieciowych popularnych marek. Najczęściej kupuje tam odpowiednio 65 proc. i 61 proc. respondentów. Z drugiej zaś strony, miejscami gdzie najrzadziej dokonywane są zakupy tych kategorii, są działy w hipermarketach (8 proc. deklaracji), dyskonty i domy wysyłkowe (po 3 proc.).
Najpopularniejsze miejsca zakupów odzieży i obuwia w internecie to aukcje (63 proc.), monobrandowe sklepy pojedynczych producentów (43 proc.) oraz sklepy oferujące różne marki (33 proc.). Jeśli chodzi o częstotliwość zakupów, to 80 proc. respondentów zadeklarowało, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy skorzystało z tego kanału dystrybucji przy zakupie odzieży, a przy zakupie obuwia – 58 proc.
Internet jest także najważniejszym źródłem informacji o modzie. 54 proc. respondentów wskazało na sieć jako na miejsce gdzie zagląda najczęściej szukając informacji o modzie. Kolejno inspiruje nas oglądanie wystaw sklepowych (47 proc.) oraz rozmowy ze znajomymi i podpatrywanie innych (43 proc.). Serwisy społecznościowe były dwa razy częściej wymieniane niż pozostałe źródła internetowe. Niemal połowa respondentów przyznaje, że czytuje blogi modowe. Blog Kasi Tusk czyta 16 proc. z nich. Inne blogi wymieniane przez co najmniej 4 proc. respondentów czytujących to Maffashion, Jessica Mercedes, Fashionelka, Alicepoint, Macademian girl i Maddinka.
Spośród polskich projektantów mody najlepiej rozpoznawalną marką cieszą się Ewa Minge (68 proc. wskazań), Paprocki & Brzozowski (54 proc.) oraz Maciej Zień (52 proc.).
Wśród marek odzieżowych najcenniejsze kontakty z konsumentami zbudowały H&M, Reserved i Zara, a uczyniły to głównie poprzez sklepy online i stacjonarne oraz strony internetowe i czasopisma.
Jeśli chodzi o marki sportowe, najbardziej wartościowe kontakty zbudowała marka Nike poprzez internet (sklep online, stronę internetową i informacje w internecie). Wśród marek obuwniczych najcenniejsze kontakty respondenci mieli poprzez strony internetowe marek i sklepy online, a najbardziej doceniane były kontakty z markami CCC, Deichmann i Lasocki.
Badanie zostało przeprowadzone przez GfK metodą CAWI na próbie N=1000 mieszkańców miast powyżej 100 tys. w wieku 15-49 lat. Struktura próby odzwierciedla rozkład płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania w próbie docelowej.
Dołącz do dyskusji: Na odzież, obuwie i bieliznę wydajemy rocznie ponad 2200 zł. Blog Kasi Tusk najpopularniejszy