Najchętniej czytane tytuły prasowe w Polsce
“Fakt” i “Gazeta Wyborcza” to najchętniej czytane dzienniki w okresie od lutego do lipca br. Wśród tygodników liderem jest “Tele Tydzień”, zaś wśród miesięczników - “Twój Styl”. Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.
W kategorii dzienników liderami są tabloid „Fakt” (Axel Springer Polska) z czytelnictwem na poziomie 14,51 proc. i opiniotwórcza „Gazeta Wyborcza” (Agora) czytana przez 14,25 proc. respondentów. Dalej ze znacznie słabszymi wynikami plasują się: „Super Express” wydawany przez Muratora (6,67 proc.) oraz bezpłatne „Metro” Agory (6,32 proc.).
Dzienniki ogólnopolskie | procent respondentów |
Fakt | 14,51% |
Gazeta Wyborcza | 14,25% |
Super Express | 6,67% |
Metro (dziennik bezpłatny) | 6,32% |
Rzeczpospolita | 4,28% |
Przegląd Sportowy | 3,82% |
Dziennik Gazeta Prawna | 3,09% |
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) | 2,41% |
Gazeta Podatkowa | 0,71% |
Futbol News | 0,51% |
Puls Biznesu | 0,37% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,23% |
Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego aż 34,83 proc. ankietowanych. W kategorii pism yellow największe czytelnictwo ma „Życie na Gorąco” (Bauer), najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Axel Springer Polska), który z wynikiem 9,45 proc. wyprzedza „Politykę” (7,36 proc.).
Tygodniki | procent respondentów |
Tele Tydzień | 34,83% |
Życie na Gorąco | 18,28% |
Chwila dla Ciebie | 14,71% |
Angora | 11,08% |
Newsweek | 9,45% |
Gala | 8,44% |
Auto Świat | 7,75% |
To i Owo | 7,42% |
Polityka | 7,36% |
Twoje Imperium | 5,91% |
Wprost | 5,47% |
Na Żywo | 5,24% |
Teleprogramy | 4,20% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 4,17% |
Gość Niedzielny | 4,09% |
Takie jest Życie | 3,80% |
Super TV | 3,72% |
Przekrój | 3,52% |
Rewia | 3,45% |
Motor | 3,38% |
Świat i Ludzie | 2,23% |
Imperium TV | 2,09% |
Tele Max | 1,60% |
Bella Relaks | 1,54% |
Forum | 1,52% |
Teraz (tygodnik bezpłatny) * | 1,27% |
Tygodnik Siedlecki | 0,84% |
Przewodnik Katolicki | 0,80% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,75% |
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,63% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,59% |
Jarmark | 0,56% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,51% |
Panorama Leszczyńska | 0,51% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,27% |
7 Dni (tygodnik bezpłatny) | 0,19% |
Wśród dwutygodników najchętniej czytane są „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 17,02 proc., „Tina” (Wydawnictwo Bauer), mająca czytelnictwo na poziomie 16,15 proc. oraz “Pani Domu” (Edipresse), po którą sięga 14,11 proc. osób - wszystkie te trzy poradnikowe magazyny były wcześniej tygodnikami. Zajmująca czwarte miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest z kolei liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories.
Dwutygodniki | procent respondentów |
Przyjaciółka | 17,02% |
Tina | 16,15% |
Pani Domu * | 14,11% |
Viva | 10,71% |
Z Życia Wzięte | 9,39% |
Komputer Świat | 7,19% |
Tele Świat | 6,06% |
Party Życie Gwiazd | 5,79% |
Bravo | 4,14% |
Świat Seriali | 3,59% |
Show Magazyn o Gwiazdach | 3,49% |
Sukcesy i Porażki | 3,30% |
Bravo Sport | 2,87% |
Bravo Girl | 2,04% |
TV 14 | 1,47% |
Monitor Księgowego | 0,44% |
Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 13,01 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych, ze znaczną przewagą nad konkurencją, bo drugi tytuł luksusowy - „Avanti” ma czytelnictwo na poziomie 5,89 proc. Z kolei „Claudia” (G+J Polska) jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a „Cztery Kąty” (Agora) – wśród miesięczników wnętrzarskich.
Miesięczniki | procent respondentów |
Twój Styl | 13,01% |
Claudia | 11,04% |
Cztery Kąty | 10,39% |
Focus | 9,39% |
Poradnik Domowy | 9,35% |
Murator | 8,77% |
Olivia | 7,76% |
Kobieta i Życie | 7,65% |
Świat Kobiety | 7,34% |
Mój Piękny Ogród | 7,20% |
Dobre Rady | 6,87% |
National Geographic | 6,82% |
Avanti | 5,89% |
Auto Moto | 5,61% |
Działkowiec | 5,16% |
Mamo To Ja | 5,08% |
Glamour | 4,42% |
CKM | 4,19% |
Pani | 4,14% |
Przyślij Przepis! | 3,78% |
CD Action | 3,76% |
Moje Mieszkanie | 3,76% |
Joy | 3,70% |
Cosmopolitan | 3,62% |
Ładny Dom | 3,55% |
Dom & Wnętrze | 3,50% |
PC Format | 3,49% |
M jak mieszkanie | 3,37% |
Samo Zdrowie | 3,34% |
Playboy | 3,19% |
Moje Gotowanie | 3,11% |
Zdrowie | 2,93% |
Auto Motor i Sport | 2,92% |
Uroda | 2,87% |
Zwierciadło | 2,67% |
Twoje Dziecko | 2,53% |
Elle | 2,53% |
Ogrody, Ogródki, Zieleńce | 2,48% |
Moda na Zdrowie (miesięcznik bezpłatny) * | 2,44% |
Dziecko | 2,43% |
Logo | 2,32% |
Dziewczyna | 2,32% |
Dobre Wnętrze | 2,23% |
Kwietnik | 2,21% |
Popcorn | 2,19% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 2,17% |
Magazyn Futbol | 2,10% |
Auto Świat Poradnik | 1,98% |
Mój Piękny Dom | 1,98% |
Kuchnia | 1,96% |
Świat Motocykli | 1,86% |
Top Gear | 1,85% |
Twój Maluszek | 1,85% |
Chip | 1,80% |
Wróżka | 1,72% |
Majster | 1,65% |
Burda | 1,57% |
Focus Historia | 1,57% |
Men's Health | 1,57% |
Charaktery | 1,57% |
Vita | 1,53% |
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) | 1,52% |
Reader's Digest | 1,48% |
Forbes | 1,47% |
National. Geographic. Traveler * | 1,43% |
M jak Mama | 1,42% |
Zbuduj Dom | 1,36% |
Twist | 1,36% |
Tak Mieszkam | 1,31% |
Na ścieżkach życia | 1,27% |
Sól i Pieprz | 1,02% |
InStyle | 1,01% |
Voyage | 0,87% |
Play | 0,84% |
Shape | 0,79% |
Sukces | 0,75% |
Weranda | 0,74% |
21. wiek | 0,73% |
Podróże | 0,68% |
Architektura-Murator | 0,63% |
Fun Club | 0,57% |
Hot Moda & Shopping | 0,56% |
Żagle | 0,53% |
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny * | 0,40% |
Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Axel Springer Polska), po który sięga 3,94 proc. respondentów.
Dwumiesięczniki | procent respondentów |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 3,94% |
Auto Świat 4x4 | 2,29% |
Komputer Świat Gry | 2,12% |
Rodzice * | 2,04% |
Komputer Świat Ekspert | 1,80% |
Elle Decoration | 0,62% |
Style i Charaktery * | 0,62% |
Weranda Country | 0,33% |
Polska Wita | 0,19% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego do lipca 2010 roku na losowej próbie ogólnopolskiej przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
*- Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: „Teraz” (luty 2010, próba 20 147), “Pani Domu” (od lutego do czerwca 2010, próba 4088), do czerwca tytuł ten był tygodnikiem, “Moda na zdrowie” (od lutego do kwietnia 2010, próba 12 104), „National Geographic. Traveler” (od lutego do marca 2010, próba 16 122), do marca 2010 pismo to było dwumiesięcznikiem, „Style i Charaktery” (luty : marzec 2010, próba 16 122), “Rodzice” (luty : kwiecień 2010, próba 12 104), do kwietnia 2010 roku tytuł ten był miesięcznikiem.
Dołącz do dyskusji: Najchętniej czytane tytuły prasowe w Polsce