SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najniższa w historii sprzedaż „Faktu”, w dół o 46 tys. egz. Coraz mniejsza przewaga „GW” nad „SE”

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w kwietniu br. był „Fakt”, który zanotował jednak największy spadek. Na plusie była tylko „Gazeta Polska Codziennie”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w kwietniu 2016 roku wyniosła 283 381 egz., czyli o 13,84 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu. Ponadto dziennik ten zanotował najniższy miesięczny wynik sprzedażowy w historii.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 152 281 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 8,67 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 4,46 proc. do 145 341 egz.

Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 2,45 proc. Dziennik ten w kwietniu br. sprzedawał się w liczbie 54 805 egz.

Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 43 068 egz., po spadku o 1,43 proc.

Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 11,28 proc. i wyniosła 20 530 egz.

Ponad 10 proc. spadek - wynoszący dokładnie 10,32 proc. - odnotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w analizowanym miesiącu wyniósł 26 910 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty.

ZKDP

kwiecień

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Fakt Gazeta Codzienna

420 044

283 381

283 381

471 328

328 916

328 916

-13,84%

Gazeta Wyborcza

243 392

170 554

152 281

250 233

183 784

166 741

-8,67%

Super Express

240 290

146 061

145 341

259 114

152 839

152 119

-4,46%

Rzeczpospolita

63 488

54 903

54 805

65 097

57 057

56 182

-2,45%

Dziennik Gazeta Prawna

53 493

50 620

43 068

58 625

52 245

43 691

-1,43%

Przegląd Sportowy

54 450

26 910

26 910

58 766

30 007

30 007

-10,32%

Gazeta Polska Codziennie

57 384

20 543

20 530

59 142

18 456

18 449

11,28%

Puls Biznesu

13 313

12 576

10 206

15 291

14 254

10 656

-4,22%

Parkiet Gazeta Giełdy

7 296

5 076

4 725

10 453

5 484

4 904

-3,65%

W kwietniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mogła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication), która zyskała 5,54 proc.

Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „Fakt”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała tutaj o 5,47 proc.

ZKDP

2016

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

kwiecień

marzec

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Fakt Gazeta Codzienna

420 044

283 381

283 381

434 624

299 789

299 789

-5,47%

Gazeta Wyborcza

243 392

170 554

152 281

231 720

163 088

145 709

4,51%

Super Express

240 290

146 061

145 341

244 033

144 112

143 392

1,36%

Rzeczpospolita

63 488

54 903

54 805

63 147

55 466

55 331

-0,95%

Dziennik Gazeta Prawna

53 493

50 620

43 068

52 743

50 714

43 193

-0,29%

Przegląd Sportowy

54 450

26 910

26 910

55 079

26 874

26 874

0,13%

Gazeta Polska Codziennie

57 384

20 543

20 530

57 532

20 586

20 575

-0,22%

Puls Biznesu

13 313

12 576

10 206

13 270

12 537

10 198

0,08%

Parkiet Gazeta Giełdy

7 296

5 076

4 725

7 054

4 828

4 477

5,54%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Najniższa w historii sprzedaż „Faktu”, w dół o 46 tys. egz. Coraz mniejsza przewaga „GW” nad „SE”

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Stan na godzinę 0.32
Tytuł: Najniższy w historii sprzedaż 'Faktu". Powinno być chyba: "NAJNIŻSZA w historii...
0 0
odpowiedź
User
marketer
brawo Gazeta Wyborcza
0 0
odpowiedź
User
sxc
To jak Fakt? Kolejne rozkładówki uderzające w Pis?
0 0
odpowiedź