Najniższa w historii sprzedaż „Faktu”, w dół o 46 tys. egz. Coraz mniejsza przewaga „GW” nad „SE”
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w kwietniu br. był „Fakt”, który zanotował jednak największy spadek. Na plusie była tylko „Gazeta Polska Codziennie”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w kwietniu 2016 roku wyniosła 283 381 egz., czyli o 13,84 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu. Ponadto dziennik ten zanotował najniższy miesięczny wynik sprzedażowy w historii.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 152 281 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 8,67 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 4,46 proc. do 145 341 egz.
Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 2,45 proc. Dziennik ten w kwietniu br. sprzedawał się w liczbie 54 805 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 43 068 egz., po spadku o 1,43 proc.
Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 11,28 proc. i wyniosła 20 530 egz.
Ponad 10 proc. spadek - wynoszący dokładnie 10,32 proc. - odnotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w analizowanym miesiącu wyniósł 26 910 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty.
ZKDP |
kwiecień |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna |
420 044 |
283 381 |
283 381 |
471 328 |
328 916 |
328 916 |
-13,84% |
Gazeta Wyborcza |
243 392 |
170 554 |
152 281 |
250 233 |
183 784 |
166 741 |
-8,67% |
Super Express |
240 290 |
146 061 |
145 341 |
259 114 |
152 839 |
152 119 |
-4,46% |
Rzeczpospolita |
63 488 |
54 903 |
54 805 |
65 097 |
57 057 |
56 182 |
-2,45% |
Dziennik Gazeta Prawna |
53 493 |
50 620 |
43 068 |
58 625 |
52 245 |
43 691 |
-1,43% |
Przegląd Sportowy |
54 450 |
26 910 |
26 910 |
58 766 |
30 007 |
30 007 |
-10,32% |
Gazeta Polska Codziennie |
57 384 |
20 543 |
20 530 |
59 142 |
18 456 |
18 449 |
11,28% |
Puls Biznesu |
13 313 |
12 576 |
10 206 |
15 291 |
14 254 |
10 656 |
-4,22% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
7 296 |
5 076 |
4 725 |
10 453 |
5 484 |
4 904 |
-3,65% |
W kwietniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mogła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication), która zyskała 5,54 proc.
Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „Fakt”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała tutaj o 5,47 proc.
ZKDP |
2016 |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
kwiecień |
marzec |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna |
420 044 |
283 381 |
283 381 |
434 624 |
299 789 |
299 789 |
-5,47% |
Gazeta Wyborcza |
243 392 |
170 554 |
152 281 |
231 720 |
163 088 |
145 709 |
4,51% |
Super Express |
240 290 |
146 061 |
145 341 |
244 033 |
144 112 |
143 392 |
1,36% |
Rzeczpospolita |
63 488 |
54 903 |
54 805 |
63 147 |
55 466 |
55 331 |
-0,95% |
Dziennik Gazeta Prawna |
53 493 |
50 620 |
43 068 |
52 743 |
50 714 |
43 193 |
-0,29% |
Przegląd Sportowy |
54 450 |
26 910 |
26 910 |
55 079 |
26 874 |
26 874 |
0,13% |
Gazeta Polska Codziennie |
57 384 |
20 543 |
20 530 |
57 532 |
20 586 |
20 575 |
-0,22% |
Puls Biznesu |
13 313 |
12 576 |
10 206 |
13 270 |
12 537 |
10 198 |
0,08% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
7 296 |
5 076 |
4 725 |
7 054 |
4 828 |
4 477 |
5,54% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Najniższa w historii sprzedaż „Faktu”, w dół o 46 tys. egz. Coraz mniejsza przewaga „GW” nad „SE”