SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najpopularniejsze gazety i magazyny w I półroczu

“Tele Tydzień” był najchętniej czytanym magazynem i tygodnikiem w I półroczu 2011 roku. Wśród dzienników prowadzi “Gazeta Wyborcza”, a wśród miesięczników - “Twój Styl”. Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.

W okresie od stycznia do czerwca br. najpopularniejszym dziennikiem była “Gazeta Wyborcza” (Agora SA) - wynika z badania PBC General. Zanotowała ona czytelnictwo na poziomie 13,95 proc. wyprzedzając “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 13,10 proc. respondentów. Na kolejnych miejscach uplasowały się: “Super Express” (6,24 proc.) i bezpłatne “Metro” (5,89 proc.).

Dzienniki ogólnopolskie procent respondentów
Gazeta Wyborcza 13,95%
Fakt 13,10%
Super Express 6,24%
Metro (dziennik bezpłatny) 5,89%
Rzeczpospolita 4,23%
Przegląd Sportowy 3,38%
Dziennik Gazeta Prawna 2,60%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) 2,27%
Gazeta Podatkowa 0,76%
Sport 0,61%
Puls Biznesu 0,30%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,18%

 
 
Po najchętniej czytany tygodnik - „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięga 32,81 proc. ankietowanych.
Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,09 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Trzecie miejsce należy do poradnikowej “Chwili dla Ciebie” (Bauer), notującej czytelnictwo na poziomie 14,19 proc.

Tygodniki procent respondentów
Tele Tydzień 32,81%
Życie na Gorąco 18,09%
Chwila dla Ciebie 14,19%
Angora 11,67%
Newsweek 8,99%
Gala 7,90%
Wprost 7,36%
Auto Świat 7,26%
Polityka 6,96%
To i Owo 6,77%
Twoje Imperium 5,33%
Na Żywo 4,69%
Gość Niedzielny 4,25%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 4,19%
Teleprogramy 3,98%
Takie jest Życie 3,39%
Przekrój 3,36%
Super TV 3,19%
Rewia 3,09%
Motor 3,08%
Świat i Ludzie 2,28%
Tele Max 1,67%
Imperium TV 1,65%
Forum 1,52%
Teraz (tygodnik bezpłatny) 1,46%
Bella Relaks 1,22%
Tygodnik Siedlecki 0,77%
Przewodnik Katolicki 0,64%
City (tygodnik bezpłatny) 0,60%
Tygodnik Ostrołęcki 0,60%
Jarmark 0,58%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,52%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,49%
Gazeta Regionalna 0,39%
Panorama Leszczyńska 0,34%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,26%
Waseet (tygodnik bezpłatny) 0,24%
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) 0,03%


Wśród dwutygodników
najchętniej czytane są trzy tytuły poradnikowe: “Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 16,67 proc., „Pani Domu” (też Edipresse), mająca czytelnictwo na poziomie 15,60 proc. oraz “Tina” (Wydawnictwo Bauer), po którą sięga 14,62 proc. osób. Z kolei zajmująca czwarte miejsce z wynikiem 10,96 proc. „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people. 

Dwutygodniki procent respondentów
Przyjaciółka 16,67%
Pani Domu 15,60%
Tina 14,62%
Viva 10,96%
Z Życia Wzięte 8,70%
Gala 7,65%
Party Życie Gwiazd 6,52%
Komputer Świat 5,81%
Tele Świat 5,56%
Show Magazyn o Gwiazdach 4,07%
Świat Seriali 3,95%
Sukcesy i Porażki 3,29%
Bravo 3,18%
Bravo Sport 2,41%
Bravo Girl 1,66%
TV 14 1,25%
Monitor Księgowego 0,54%


Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl”
(Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 12,14 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem 9,95 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych. Trzecie miejsce zajmuje miesięcznik wnętrzarski “Cztery Kąty” (Agora).

Miesięczniki procent respondentów
Twój Styl 12,14%
Claudia 9,95%
Cztery Kąty 9,14%
Focus 9,00%
Poradnik Domowy 8,37%
Murator 8,15%
Kobieta i Życie 7,31%
Olivia 6,58%
Świat Kobiety 6,48%
Dobre Rady 6,17%
Mój Piękny Ogród 6,13%
National Geographic 5,97%
Avanti 5,57%
Działkowiec 5,04%
Auto Moto 4,87%
Glamour 4,52%
Mamo To Ja 4,47%
CKM 4,15%
Pani 3,94%
Przyślij Przepis! 3,84%
Cosmopolitan 3,37%
CD Action 3,32%
Moje Gotowanie 3,25%
Moje Mieszkanie 3,24%
Joy 3,21%
Dom & Wnętrze 3,17%
PC Format 3,12%
M jak mieszkanie 3,04%
Samo Zdrowie 2,76%
Moda na Zdrowie 2,73%
Auto Motor i Sport 2,65%
Playboy 2,58%
Elle 2,53%
Zdrowie 2,51%
Uroda 2,46%
Zwierciadło 2,37%
Naj Magazyn 2,33%
Logo 2,28%
Kuchnia 2,20%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 2,17%
Ładny Dom 2,14%
Dobre Wnętrze 2,12%
Twoje Dziecko 2,09%
Dziecko 2,07%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) 2,03%
Kwietnik 2,03%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 1,96%
Dziewczyna 1,95%
Magazyn Futbol 1,90%
Świat Motocykli 1,84%
Auto Świat Poradnik 1,78%
Focus Historia 1,76%
TopGear 1,70%
Charaktery 1,70%
Men's Health 1,69%
Vita 1,68%
Twój Maluszek 1,66%
Film 1,64%
Chip 1,63%
National. Geographic. Traveler 1,60%
M jak Mama 1,55%
Popcorn 1,51%
Wróżka 1,51%
Mój Piękny Dom 1,47%
Burda 1,45%
Bravo Girl 1,36%
Majster 1,34%
Forbes 1,33%
Reader's Digest 1,23%
Zbuduj Dom 1,14%
Na ścieżkach życia 1,13%
Przepis na Ogród 1,13%
InStyle 1,13%
Sól i Pieprz 1,04%
Twist 1,00%
Shape 0,91%
21. wiek 0,90%
Weranda 0,73%
Voyage 0,73%
Hot Moda & Shopping 0,72%
Podróże 0,66%
Sukces 0,63%
Play 0,56%
Cars Magazyn o Samochodach 0,54%
Sens 0,48%
Architektura-Murator 0,46%
Żagle 0,40%
Fun Club 0,36%


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się niezmiennie „Komputer Świat: Twój Niezbędnik”
(Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,14 proc. respondentów. 

Dwumiesięczniki procent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 3,14%
Mój Piękny Dom 2,63%
Auto Świat 4x4 1,99%
Komputer Świat Gry 1,70%
Rodzice 1,54%
Komputer Świat Ekspert 1,47%
Elle Decoration 0,70%
Style i Charaktery 0,63%
Weranda Country 0,39%
Polska Wita 0,19%

 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od stycznia  do czerwca 2011 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 550 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Wasset” (maj 2011: czerwiec 2011; próba 16 311); “Cars” (styczeń 2011: marzec 2011; próba 12 354). “Bravo Girl” było badane w okresie od stycznia do marca 2011 roku jako dwutygodnik (próba 12 196), a od kwietnia do czerwca br. jako miesięcznik (próba 12 354). “Mój Piękny Dom” był badany w styczniu 2011 (próba 4091) jako miesięcznik, a od lutego do czewrca 2011 jako dwumiesięcznik (próba 20 459). “Gala” była badana w okresie od stycznia do kwietnia 2011 jako tygodnik (próba 20 306), a w maju i czerwcu br. jako dwutygodnik (próba 8239).

Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze gazety i magazyny w I półroczu

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert prasowy
tylko dane zkdp - te dane to wielka ściema!!!
20 12
odpowiedź
User
rysio
i nie ma "Uważam Rze" zaś jest "POlityka"
pszypadek?
20 12
odpowiedź
User
Jacek Małopolski
Porównywanie prasy regionalnej z ogólnopolską w takiej postaci nie ma sensu. TEMI czy Tygodnik Ostrołęcki na swoim terenie biją pewno na głowę Newsweek, Wprost czy Politykę. Procenty powinny odnosić się do regionu, w jakim ukazują się, a nie do całej Polski.
20 12
odpowiedź