Allegro przed Onetem, a Wyborcza.pl przed TVN24.pl. WP i o2 przyciągają na najdłużej (Gemius/PBI z maja)
Według badania Gemius/PBI w maju br. Grupa Allegro.pl wyprzedziła pod względem zasięgu Grupę Interia, samo Allegro wysunęło się przed Onet, a Wyborcza.pl przed TVN24.pl. Najwięcej czasu internauci spędzają przeciętnie na WP.pl, o2.pl oraz w serwisach Grupy Interia i Grupy TVN. Liczba internautów w Polsce wyniosła ogółem 27,7 mln, z czego 23 mln korzystało z sieci na komputerach, a 24 mln na smartfonach i tabletach.
Według badania Gemius/PBI w maju br. serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 26,35 mln realnych użytkowników, czyli 95,07 mln wszystkich polskich internautów. Wykonali 10 mld odsłon, a każdy w ciągu doby spędził tam 31 minut i 11 sekund.
Rok wcześniej miały 93,91 proc. zasięgu, 7,96 mld odsłon oraz 30 minut i 3 sekundy średniego dobowego czasu korzystania, a w kwietniu br. - 95,11 proc. zasięgu, 9,04 mld odsłon oraz 31 minut i 9 sekund przeciętnego czasu spędzonego w ciągu doby.
Na drugim miejscu tak jak miesiąc wcześniej jest Ringier Axel Springer Polska z 21,75 mln odwiedzających, 78,47 proc. zasięgu, 2,59 mld odsłon oraz 20 minut i 56 sekund średniego dobowego czasu korzystania. W kwietniu ub.r. wydawca miał 74,51 proc. zasięgu, 2,17 mld odsłon oraz 22 minuty i 25 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez dobę, zajmując czwarte miejsce, za Facebookiem i Grupą Wirtualna Polska.
W przeglądarkowym Facebooku 21,46 mln internautów (co dało 77,43 proc. zasięgu) wykonało 2,92 mld odsłon oraz spędziło w ciągu doby przeciętnie 24 minuty i 2 sekundy, a w serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska 21,21 mln internautów (76,53 proc. zasięgu) wygenerowało 3,47 mld odsłon i korzystało w ciągu doby średnio przez 40 minut i 45 sekund. Przed rokiem Facebook miał 78,84 proc. zasięgu i 4,03 mld odsłon, a Grupa Wirtualna Polska - 76,45 proc. zasięgu i 2,94 mld odsłon.
Grupa Allegro w porównaniu z kwietniem br. osiągnęła wzrost liczby użytkowników z 19,4 do 20,11 mln i zasięgu z 68,78 do 72,54 proc., dzięki czemu wyprzedziła Grupę Interia, której liczba odwiedzających zmalała z 19,47 do 19 mln, a zasięg z 69,04 do 68,54 proc. W serwisach i aplikacjach Grupy Interia przeciętny dobowy czas korzystania wyniósł 32 minut i 54 sekundy, a w przypadku Grupy TVN - 32 minuty i 4 sekundy.
Na stronach i w aplikacjach Grupy OLX 17,36 mln internautów wygenerowało 4,76 mld odsłon, a każdy przez dobę spędził przeciętnie 26 minut i 53 sekundy.
27,7 mln internautów w Polsce
Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w zeszłym miesiącu na 27,7 mln, z czego 23 mln przeglądało sieć na komputerach, a 24 mln na smartfonach i tabletach. Przed rokiem internautów było 28,3 mln - 22,8 mln korzystających z komputerów, a 24,3 mln ze smartfonów i tabletów.
Allegro wyprzedziło Onet
W maju br. Google.com zanotowało 25,93 mln użytkowników, 93,54 proc. zasięgu, 8,87 mld odsłon oraz 29 minut i 19 sekund spędzonych średnio w ciągu doby przez odwiedzającego. Rok wcześniej miało 91,47 proc. zasięgu, 6,51 mld odsłon oraz 27 minut i 50 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania.
Na Facebooku 21,46 mln internautów wykonało 2,92 mld odsłon oraz spędziło średnio 24 minuty i 2 sekundy przez dobę, natomiast YouTube przy 20,4 mln użytkowników miał 974,2 mln odsłon oraz 12 minut i 52 sekundy przeciętnego dobowego czasu korzystania.
Allegro.pl zanotowało 18,38 mln użytkowników, 66,31 proc. 1,76 mld odsłon oraz 16 minut i 33 sekundy przeciętnego czasu korzystania w ciągu doby, wobec 18,08 mln odwiedzających, 64,08 proc. zasięgu, 1,84 mld osłon oraz 18 minut i 14 sekund średniego czasu korzystania rok wcześniej. Dzięki temu wyprzedziło Onet, który zanotował spadek liczby użytkowników z 18,96 do 17,93 mln i zasięgu z 67,23 do 64,7 proc. oraz wzrost liczby odsłon z 1,79 do 1,81 mld.
Na Wyborcza.pl liczba użytkowników zmalała z miesiąca na miesiąc z 9,24 do 8,63 mln i odsłon ze 118,37 do 106,29 mln. W konsekwencji portal w pierwszej statystyce wyprzedził TVN24.pl, który zanotował spadek liczby odwiedzających z 10,02 do 8,5 oraz liczby odsłon z 225,7 do 163,64 mln.
Na komputerach najmocniej przyciągają Grupa TVN i Grupa WP
Tylko na komputerach strony i aplikacje Grupy Google miały w zeszłym miesiącu 21,82 mln użytkowników, 78,71 proc. zasięgu, 3,71 mld odsłon oraz 30 minut i 33 sekundy średniego czasu korzystania w ciągu doby przez odwiedzającego. W maju ub.r. zanotowały 75,48 proc. zasięgu, 3,54 mld odsłon oraz 31 minut i 54 sekund średniego dobowego czasu korzystania.
Na YouTubie 17,87 mln internautów wykonało 686,87 mln odsłon oraz spędziło przeciętnie 11 minut i 55 sekund w ciągu doby, a na Facebooku 16,76 mln użytkowników wygenerowało 1,04 mld odsłon oraz spędziło średnio 20 minut i 19 sekund przez dobę.
W serwisach i aplikacjach Grupy TVN przeciętny dobowy czas korzystania wyniósł 54 minuty i 50 sekund. W przypadku Grupy Wirtualna Polska było to 49 minut i 15 sekund, a w przypadku Grupy Interia - 44 minuty i 55 sekund.
Google.com zanotowało na komputerach 21,11 mln użytkowników, 3,05 mld odsłon oraz 29 minut i 15 sekund średniego czasu korzystania w ciągu doby, a Google.pl - 11,38 mln użytkowników, 606,81 mln odsłon oraz 15 minut i 5 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Na o2.pl średni dobowy czas korzystania przez odwiedzającego wyniósł 48 minut i 49 sekund, na WP.pl - 43 minuty i 30 sekund, a na Interii - 35 minut i 9 sekund.
Dołącz do dyskusji: Allegro przed Onetem, a Wyborcza.pl przed TVN24.pl. WP i o2 przyciągają na najdłużej (Gemius/PBI z maja)
bardzo... naturalna próba reklamowania serwisu należącego do WP