Najpopularniejsze tytuły prasowe w Polsce
Na czele najpopularniejszych tytułów prasowych w Polsce są tygodniki “Tele Tydzień”, “Życie na Gorąco” oraz dwutygodnik “Przyjaciółka”. Wśród dzienników lideruje “Gazeta Wyborcza”. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.
W kategorii dzienników liderami są opiniotwórcza “Gazeta Wyborcza” (Agora) z czytelnictwem na poziomie 14 proc. i tabloid “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) czytany przez 13,92 proc. respondentów. Dalej ze znacznie słabszymi wynikami plasują się: bezpłatne “Metro” Agory (6,47 proc.) oraz “Super Express” (6,36 proc.) - wynika z badania PBC General zrealizowanego na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.
Dzienniki ogólnopolskie | procent respondentów |
Gazeta Wyborcza | 14,00% |
Fakt | 13,92% |
Metro (dziennik bezpłatny) | 6,47% |
Super Express | 6,36% |
Rzeczpospolita | 4,18% |
Przegląd Sportowy | 3,86% |
Dziennik Gazeta Prawna | 3,08% |
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) | 2,39% |
Gazeta Podatkowa | 0,68% |
Puls Biznesu | 0,33% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,19% |
Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego aż 34,15 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,73 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który z wynikiem 9,10 proc. zajmuje piąte miejsce wśród tygodników.
Tygodniki | procent respondentów |
Tele Tydzień | 34,15% |
Życie na Gorąco | 18,73% |
Chwila dla Ciebie | 14,76% |
Angora | 11,47% |
Newsweek | 9,10% |
Gala | 8,24% |
Auto Świat | 7,79% |
Polityka | 7,23% |
To i Owo | 7,18% |
Twoje Imperium | 6,05% |
Wprost | 5,56% |
Na Żywo | 5,43% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 4,36% |
Gość Niedzielny | 4,07% |
Takie jest Życie | 3,97% |
Teleprogramy | 3,87% |
Przekrój | 3,55% |
Super TV | 3,47% |
Rewia | 3,44% |
Motor | 3,31% |
Świat i Ludzie | 2,42% |
Imperium TV | 1,94% |
Tele Max | 1,67% |
Bella Relaks | 1,54% |
Forum | 1,48% |
Teraz (tygodnik bezpłatny) | 1,21% |
Przewodnik Katolicki | 0,73% |
Tygodnik Siedlecki | 0,69% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,65% |
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,61% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,60% |
Jarmark | 0,56% |
Panorama Leszczyńska | 0,54% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,43% |
Waseet (tygodnik bezpłatny) | 0,35% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,23% |
7 Dni (tygodnik bezpłatny) | 0,15% |
Wśród dwutygodników najchętniej czytane są „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 17,15 proc., „Tina” (Wydawnictwo Bauer), mająca czytelnictwo na poziomie 15,84 proc. oraz “Pani Domu” (Edipresse), po którą sięga 15,44 proc. osób. Zajmująca czwarte miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest z kolei liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories.
Dwutygodniki | procent respondentów |
Przyjaciółka | 17,15% |
Tina | 15,84% |
Pani Domu | 15,44% |
Viva | 10,73% |
Z Życia Wzięte | 9,62% |
Komputer Świat | 7,02% |
Party Życie Gwiazd | 6,02% |
Tele Świat | 5,99% |
Bravo | 4,13% |
Świat Seriali | 3,66% |
Show Magazyn o Gwiazdach | 3,64% |
Sukcesy i Porażki | 3,28% |
Bravo Sport | 2,81% |
Bravo Girl | 1,84% |
TV 14 | 1,18% |
Monitor Księgowego | 0,47% |
Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 13,01 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych, ze znaczną przewagą nad konkurencją, bo drugi tytuł luksusowy - „Avanti” ma czytelnictwo na poziomie 5,81 proc. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem 11,48 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a zamykające podium „Cztery Kąty” (Agora), które mają 9,89 proc. czytelnictwa - wśród miesięczników wnętrzarskich.
Miesięczniki | procent respondentów |
Twój Styl | 13,01% |
Claudia | 11,48% |
Cztery Kąty | 9,89% |
Focus | 9,08% |
Poradnik Domowy | 9,05% |
Murator | 8,13% |
Kobieta i Życie | 7,85% |
Olivia | 7,38% |
Świat Kobiety | 7,36% |
Mój Piękny Ogród | 7,11% |
Dobre Rady | 7,02% |
National Geographic | 6,49% |
Avanti | 5,88% |
Auto Moto | 5,60% |
Działkowiec | 5,41% |
Mamo To Ja | 4,76% |
CKM | 4,40% |
Glamour | 4,37% |
Pani | 4,11% |
Ładny Dom | 3,89% |
Przyślij Przepis! | 3,85% |
Moje Mieszkanie | 3,71% |
CD Action | 3,58% |
Joy | 3,53% |
PC Format | 3,49% |
Cosmopolitan | 3,44% |
Dom & Wnętrze | 3,41% |
Samo Zdrowie | 3,33% |
M jak mieszkanie | 3,29% |
Playboy | 3,17% |
Moje Gotowanie | 3,04% |
Zdrowie | 2,97% |
Auto Motor i Sport | 2,83% |
Uroda | 2,69% |
Zwierciadło | 2,66% |
Elle | 2,58% |
Ogrody, Ogródki, Zieleńce | 2,52% |
Twoje Dziecko | 2,47% |
Moda na Zdrowie (miesięcznik bezpłatny) | 2,44% |
Logo | 2,37% |
Dziewczyna | 2,30% |
Dziecko | 2,20% |
Dobre Wnętrze | 2,19% |
Kwietnik | 2,19% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 2,14% |
Popcorn | 2,11% |
Mój Piękny Dom | 2,08% |
Auto Świat Poradnik | 2,01% |
Kuchnia | 1,99% |
Chip | 1,87% |
Świat Motocykli | 1,82% |
Top Gear | 1,80% |
Twój Maluszek | 1,77% |
Charaktery | 1,65% |
Wróżka | 1,63% |
Focus Historia | 1,60% |
Burda | 1,56% |
Men's Health | 1,56% |
Vita | 1,55% |
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) | 1,55% |
Majster | 1,54% |
National. Geographic. Traveler | 1,49% |
Forbes | 1,40% |
Reader's Digest | 1,36% |
M jak Mama | 1,33% |
Twist | 1,32% |
Zbuduj Dom | 1,31% |
Na ścieżkach życia | 1,30% |
Tak Mieszkam | 1,27% |
InStyle | 1,13% |
Sól i Pieprz | 0,93% |
Przepis na Ogród | 0,92% |
Shape | 0,85% |
21. wiek | 0,78% |
Weranda | 0,76% |
Voyage | 0,74% |
Sukces | 0,72% |
Podróże | 0,70% |
Play | 0,69% |
Hot Moda & Shopping | 0,63% |
Fun Club | 0,58% |
Architektura-Murator | 0,54% |
Żagle | 0,49% |
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny | 0,45% |
Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 3,83 proc. respondentów.
Dwumiesięczniki | procent respondentów |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 3,83% |
Auto Świat 4x4 | 2,17% |
Komputer Świat Gry | 2,06% |
Rodzice | 1,95% |
Komputer Świat Ekspert | 1,87% |
Elle Decoration | 0,66% |
Style i Charaktery | 0,57% |
Weranda Country | 0,35% |
Polska Wita | 0,19% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od maja do października 2010 roku na losowej próbie 24 271 ogólnopolskiej przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
*- Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Wasset” (maj: wrzesień 2010; próba 4001)
Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze tytuły prasowe w Polsce
Zupelnie jak z Łysiakiem. W wiekszości rankingów sprzedaży nie istnieje. Stara metoda. Zamilczeć.