SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„National Geographic” na czele sprzedaży miesięczników podróżniczych, ale stracił najwięcej

W pierwszych trzech kwartałach 2013 roku wszystkie miesięczniki podróżnicze zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił będący liderem zestawienia „National Geographic Polska”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (G+J Polska) w pierwszych trzech kwartałach 2013 roku wyniosła 47 956 egz. i w porównaniu do analogicznego okresu 2012 roku była niższa o 8,09 proc. Był to największy spadek w zestawieniu.

Na drugiej lokacie znalazł się także wydawany przez G+J Polska „NG Traveler”. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 5,50 proc. i uplasował na poziomie 28 354 egz.

Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Voyage” (Marquard Media Polska). W pierwszych dziewięciu miesiącach ub.r. sprzedawał się on średnio w liczbie 12 067 egz., po spadku w skali roku o 4,94 proc.

Spadek zanotował również plasujący się na czwartym miejscu magazyn „Podróże” (Murator). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie zmniejszyła się bowiem o 5,55 proc. i wyniosła 9 658 egz.

Wirtualnemedia.pl

I-III kwartał

2013

2012

Tytuł

Sprzedaż ogółem

National Geographic Edycja Polska

47 956

52 179

NG Traveler

28 354

30 005

Voyage - Magazyn o Podróżach

12 067

12 694

Podróże

9 658

10 226


We wrześniu 2013 roku pierwsze miejsce również należało do miesięcznika „National Geographic Polska”. Wynik tego tytułu w porównaniu do września 2012 roku zmniejszył się o 1,97 proc. i wyniósł 51 880 egz. Drugie miejsce zajął „NG Traveler” (25 559 egz.; spadek o 13,77 proc. - największy w zestawieniu).

Jedynym wzrostem w tym ujęciu (o 1,46 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Voyage”, zajmujący trzecie miejsce z wynikiem na poziomie 11 753 egz.

Wirtualnemedia.pl

wrzesień

2013

2012

Tytuł

Sprzedaż ogółem

National Geographic Edycja Polska

51 880

52 922

NG Traveler

25 559

29 639

Voyage - Magazyn o Podróżach

11 753

11 584

Podróże

9 989

10 838

Dołącz do dyskusji: „National Geographic” na czele sprzedaży miesięczników podróżniczych, ale stracił najwięcej

28 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aieo
Nic dziwnego, że sprzedaż NG spada. Martyna Wojciechowska używa go do autopromocji.
0 0
odpowiedź
User
xm
Od czasu gdy Wojciechowska przejęła polską edycję National Geographic jego poziom spada. Na niektóre artykuły z edycji amerykańskiej trzeba czekać miesiącami a nawet... latami (sic!)
0 0
odpowiedź
User
SM
to za POkazywanie KŁAMLIWEGO według wersji putino ANODINOWEJ filmu o ZAMACHU SMOLEŃSKIM w swojeje edycji telewizyjnej
0 0
odpowiedź