NBCUniversal udostępni dźwięki z "The Office" i "Shreka" użytkownikom Snapchata
Spółka Snap, właściciel aplikacji Snapchat, podpisała umowę z koncernem NBCUniversal ws. udostępniania dźwięków z ich katalogu filmowo-serialowego. Dzięki temu użytkownicy Snapchata będą mogli dodawać do swoich snapów klipy audio z popularnych produkcji.
Dopiero co podpisana umowa Snapchata z NBCUniversal wprowadzi na platformę społecznościową dźwięki m.in. z seriali (m.in. "The Office", "Prawo i porządek", "Brooklyn 9-9"), filmów (m.in. "Shrek", "Powrót do przyszłości", "Druhny", "Człowiek z blizną", "40-letni prawiczek") czy programów telewizyjnych (m.in. "Saturday Night Live"). Pozwoli to użytkownikom Snapchata dodawać klipy audio z tych produkcji do swoich snapów, a następnie wysyłać je do znajomych.
Każdy, kto otrzyma klip z dźwiękiem z katalogu NBC, będzie mógł sprawdzić, skąd on pochodzi. Wystarczy, że przesunie palcem w górę, aby wyświetlił się np. tytuł filmu lub serialu. Gdy klikniemy w okienko "odtwórz ten dźwięk", będzie tam dołączony link do platformy streamingowej, na której można obejrzeć w całości film lub serial, z którego pochodzi sprawdzany przez nas dźwięk.
Odpowiedź na rosnącą popularność TikToka?
- NBCUniversal ma kultowy katalog i wiemy, że użytkownicy Snapchata będą zachwyceni dodawaniem do snapów cytatów ze swoich ulubionych filmów i seriali - powiedział w wywiadzie dla "The Hollywood Reporter" Ben Schwerin, wiceprezes ds. treści i partnerstwa Snapchata.
W październiku ub.r. Snapchat podpisał umowy z kilkoma wytwórniami muzycznymi, m.in. Warner Music Group, Universal Music Publishing Group, Warner Chappell Music. Dzięki temu firma umożliwiła użytkownikom dodawanie muzyki do swoich zdjęć. Platforma wprowadziła również funkcję Spotlight, która pozwala na oglądanie krótkich filmów nagrywanych w pionie.
Decyzja Snapchata, aby rozszerzyć swoją ofertę audio, jest prawdopodobnie odpowiedzią na rosnącą popularność TikToka. Jak już informowaliśmy, liczba użytkowników tej platformy przekroczyła miliard osób na całym świecie. Snapchat ma ich tylko nieco ponad 306 mln.
Rosną straty Snapa
W drugiej połowie października br. właściciel aplikacji Snapchat, Snap podał nowe sprawozdanie finansowe. Wynika z niego, że w trzecim kwartale br. przychody spółki wzrosły o 57 proc. do kwoty 1 mld dolarów w porównaniu do tego samego okresu w poprzednim roku. Równocześnie firma poinformowała, że globalna baza aktywnych użytkowników Snapchata wzrosła w ubiegłym kwartale o 23 proc., przekraczając liczbę 306 mln.
Z raportu wynika, że strata operacyjna wzrosła o 8 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku do 181 mln dolarów, podczas gdy strata netto spadła o 64 proc. do 72 mln dolarów.
Dołącz do dyskusji: NBCUniversal udostępni dźwięki z "The Office" i "Shreka" użytkownikom Snapchata