Nestlé planuje powołanie WPP do obsługi budżetu mediowego w Europie
Koncern spożywczy Nestlé, do którego należą takie marki, jak m.in. Winiary, Princessa, Kitkat czy Nescafe wyznaczy holding WPP do obsługi mediowej, kończąc tym samym proces konsolidacji rozpoczęty w grudniu 2022 roku.
Jak podaje serwis Campaignlive, Nestlé zamierza powierzyć obsługę mediową na 47 europejskich rynkach specjalistycznej spółce medialnej WPP Open Mind i spółce zajmującej się inwestycjami mediowymi Group M (należą do niej agencje mediowe EssenceMediacom, Wavemaker, Mindshare).
Przetarg rozpoczął się pod koniec ubiegłego roku, kiedy Nestlé poinformowała, że dokonuje przeglądu swoich ogólnoeuropejskich ustaleń dotyczących agencji mediowych pomimo niedawnych przeglądów prowadzonych w Wielkiej Brytanii i Niemczech.
Firma współpracowała dotychczas z agencjami z czterech dużych grup reklamowych w całej Europie – WPP, Publicis Groupe, Interpublic Group i Dentsu.
W lipcu br. Nestlé zawęziło listę do dwóch grup – WPP i Publicis Groupe. W Polsce obsługą mediową polskiego oddziału koncernu od 2019 roku zajmuje się należąca do IPG Mediabrands agencja UM Thrive.
Rzecznik prasowy koncernu przekazał Campaignlive, że intencją firmy było stworzenie „płynnego i zintegrowanego podejścia do komunikacji mediowej skupiającej się przede wszystkim na odbiorcach we wszystkich kategoriach i na rynkach oraz zapewnienie znacznych korzyści w zakresie efektywności i wydajności”. Oznaczać to ma konsolidację obsługi mediowej w jednej agencji.
Z 47 krajów, na których obecne jest Nestlé, przyjmuje się, że lwią część jej budżetów obsługiwała spółka WPP, a za nią plasowała się IPG Mediabrands.
Nestlé to jedna z największych firm FMCG na świecie, posiadająca takie marki marketingowe jak KitKat, Nescafé, Haagen-Dazs, Maggi i Purina.
Czytaj też: 7 agencji obsługuje Nestle w digitalu
Dołącz do dyskusji: Nestlé planuje powołanie WPP do obsługi budżetu mediowego w Europie