Nestlé stworzyło roślinny zamiennik jaj
Szwajcarska grupa spożywcza Nestlé rozszerza swoją ofertę produktów wegańskich o roślinny substytut jajek.
Roślinne jajko marki Garden Gourmet vEGGie zawiera białko sojowe i kwasy tłuszczowe omega-3. Nestlé zachwala, że produkt może być przyrządzany jako jajecznica, ale też można go użyć jako składnik ciast i ciasteczek.
Jak mówi szef technologii szwajcarskiego koncernu Stefan Palzer, firma opracowała nowy produkt w mniej niż rok, bazując na swoich doświadczeniach w toku prac nad pozyskiwaniem białka z grochu, tak by nie miało posmaku rośliny strączkowej.
Jaja Garden Gourmet vEGGie będą początkowo sprzedawane w ograniczonej liczbie sklepów w Szwajcarii i Niemczech.
Obok wegańskich jajek, koncern rozszerza swoją ofertę roślinnych owoców morza o Garden Gourmet Vrimp. Jest całkowicie wegańska, wykonana z połączenia wodorostów, grochu i korzenia konjac. W składzie ma błonnik i Nutri-Score B. Ma również autentyczną teksturę i smak soczystych krewetek. Nadaje się jako dodatek do sałatek i poke bowls, a także do dań smażonych, makaronów lub jako dodatek do pizzy.
Wartość sprzedaży produktów roślinnych Nestlé wyniosła w ubiegłym roku 200 milionów franków szwajcarskich (216 milionów dolarów), co stanowi drobną część łącznej sprzedaży o wartości 84 miliardów franków.
Nestlé rozwija wegańskie portfolio produktów
W czerwcu br. koncern wprowadził do sprzedaży wegańską wersję batona KitKat. Przekąska zadebiutowała równolegle na sześć rynkach - Polsce, Estonii, Litwie, Łotwie, Portugalii i Wielkiej Brytanii.
Na świecie Nestlé oferuje roślinne alternatywy nabiału na bazie ryżu, owsa, soi, kokosa, grochu i migdałów dostępne w różnych kategoriach. Wśród nich są m.in. lody bezmleczne, roślinne śmietanki do kawy, napoje na bazie ryżu, owsa i grochu, kawy, wegańskie alternatywy mleka skondensowanego, jak również sery bezmleczne, wykorzystywane w burgerach roślinnych.
W Polsce w tym roku do sprzedaży weszły roślinne warianty kawy flat white w kapsułkach, które powstają na bazie napoju kokosowego i owsianego.
Nestlé jest właścicielem takich marek jak Kit-Kat, Maggi, Nesquik, Nescafe, Corn Flakes, Lion, Cini Minis, Chocapic, Winiary (w Polsce), Princessa, Aero, NAN, Nutrition. Produkuje słodycze, płatki śniadaniowe, produkty dla dzieci i niemowląt czy wody.
Future Meat Technologies zamierza wprowadzić technologię produkcji mięsa opartą na komórkach, podczas gdy Nestle ma doświadczenie w opracowywaniu produktów roślinnych pod marką Garden Gourmet. Firma rozszerza również swoją ofertę alternatyw dla mleka, ostatnio dodając w Europie napój na bazie grochu .
W ramach równowagi ekologicznej Nestlé zobowiązało się do ograniczenia do 2030 swojej emisji dwutlenku węgla o połowę, by w 2050 roku osiągnąć zerową emisję netto. W ciągu najbliższych pięciu lat firma przewiduje inwestycje o łącznej wartości 3,2 mld CHF, które przyspieszą realizację tych zobowiązań. Z tej kwoty 1,2 mld CHF przeznaczone będzie na wsparcie rolnictwa regeneracyjnego w łańcuchu dostaw firmy.
Dołącz do dyskusji: Nestlé stworzyło roślinny zamiennik jaj