SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nestle zmniejsza liczbę wariantów produktów o jedną piątą. Szukanie oszczędności

Koncern spożywczy Nestle w ramach zwiększania efektywności w dobie kryzysu redukuje o jedną piątą liczbę oferowanych wariantów produktów.

Jak podaje Bloomberg, do końca roku portfolio SKU (jednostka magazynowa towaru, który można sprzedać) Nestle zostanie zredukowane o ok. 10 tys. produktów. Wiosną marka opublikowała raport, z którego wynika, że 54 proc. sprzedaży netto w 2022 roku wygenerowały towary ocenione nisko na skali wartości odżywczej.

Koncerny produkujące dobra szybkozbywalne (FMCG) zazwyczaj oferują tysiące wariantów, objętości i smaków różnych produktów, które są opisywane jako wspomniane "jednostki magazynowe" SKU. Nestle ogranicza obecnie SKU w celu uproszczenia swojej działalności, ponieważ stara się przenieść wyższe koszty produkcji na konsumentów - pisze Bloomberg.

W konsekwencji an półkach możemy w najbliższym czasie zobaczyć np. mniej wariantów (smaków, wielkości opakowań) danych produktów z oferty Nestle.

Nestle ma w swoim portfolio takie marki jak Nescafe, KitKat, Lion, Nespresso, Winiary (w Polsce), Prncessa, Nesquik, Gerber, Purina. Koncern sprzedaje także szereg produktów mlecznych, dań gotowych, lody Häagen-Dazs.

Dołącz do dyskusji: Nestle zmniejsza liczbę wariantów produktów o jedną piątą. Szukanie oszczędności

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mike
Korporacyjne pitolenie. Najzwyczajniej w świecie się nie sprzedają i tyle. W dodatku ludzie potrafią już czytać etykiety i jak wyczytają w składzie kilogram cukru zmieszany z kilogramem oleju palmowego i margaryny do nie kupują.
odpowiedź
User
mg
Muszą oszczędzać, bo w zeszłym roku mieli tylko 11 miliardów zysku netto.
odpowiedź
User
rfa
szkoda że nie o 100%
odpowiedź