Nestle zmniejsza liczbę wariantów produktów o jedną piątą. Szukanie oszczędności
Koncern spożywczy Nestle w ramach zwiększania efektywności w dobie kryzysu redukuje o jedną piątą liczbę oferowanych wariantów produktów.
Jak podaje Bloomberg, do końca roku portfolio SKU (jednostka magazynowa towaru, który można sprzedać) Nestle zostanie zredukowane o ok. 10 tys. produktów. Wiosną marka opublikowała raport, z którego wynika, że 54 proc. sprzedaży netto w 2022 roku wygenerowały towary ocenione nisko na skali wartości odżywczej.
Koncerny produkujące dobra szybkozbywalne (FMCG) zazwyczaj oferują tysiące wariantów, objętości i smaków różnych produktów, które są opisywane jako wspomniane "jednostki magazynowe" SKU. Nestle ogranicza obecnie SKU w celu uproszczenia swojej działalności, ponieważ stara się przenieść wyższe koszty produkcji na konsumentów - pisze Bloomberg.
W konsekwencji an półkach możemy w najbliższym czasie zobaczyć np. mniej wariantów (smaków, wielkości opakowań) danych produktów z oferty Nestle.
Nestle ma w swoim portfolio takie marki jak Nescafe, KitKat, Lion, Nespresso, Winiary (w Polsce), Prncessa, Nesquik, Gerber, Purina. Koncern sprzedaje także szereg produktów mlecznych, dań gotowych, lody Häagen-Dazs.
Dołącz do dyskusji: Nestle zmniejsza liczbę wariantów produktów o jedną piątą. Szukanie oszczędności