Netflix pierwszy raz stracił subskrybentów w USA. Wpływy wzrosły, a zysk zmalał - akcje ostro w dół
W drugim kwartale br. Netflix stracił w USA 126 tysięcy użytkowników. To pierwszy taki wynik w historii serwisu. Platforma przyciągnęła globalnie 2,7 milionów nowych subskrybentów zamiast oczekiwanych 5 milionów. Wyniki Netfliksa rozczarowały inwestorów, w konsekwencji akcje spółki na giełdzie potaniały w środę o 10 procent.
W II kwartale 2019 r. przychody Netfliksa zamknęły się kwotą ponad 4,92 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 26 proc. Osiągnięty wynik w tym segmencie był niższy od prognoz, które zakładały przychody w wysokości 4,93 mld dol.
W raportowanym okresie zysk operacyjny spółki osiągnął poziom 706 mln dol., natomiast zysk netto wyniósł 271 mln dol.
W II kwartale br. Netflix po raz pierwszy w swojej historii zanotował stratę użytkowników w USA - z usług serwisu zrezygnowało tam 126 tys. subskrybentów netto, podczas gdy wcześniej przewidywano ich wzrost na poziomie 352 tys.
Słabsze od oczekiwań okazały się także wyniki poza rynkiem amerykańskim. Globalnie w ciągu kwartału Netflix przyciągnął do siebie 2,7 mln nowych użytkowników, podczas gdy prognozy zakładały wzrost bazy subskrybentów o 5 mln.
Dla porównania w I kwartale br. Netflix zanotował globalnie 9,6 nowych klientów. Obecnie na całym świecie z usług platformy korzysta ponad 151,5 mln subskrybentów.
W liście do inwestorów spółka wyjaśnia, że utrata użytkowników w USA oraz słabszych przyrost nowych subskrybentów wynika głównie z nowej oferty filmowej, która nie trafiła w gusta wielu odbiorców, a także wzrostu cen subskrypcji w niektórych regionach świata.
Pomimo słabszych wyników w II kwartale Netflix jest optymistą jeśli chodzi o prognozy na przyszłość. Firma zapowiada, że w III kwartale br. jej przychody wzrosną w skali roku o 31,3 proc., zaś baza subskrybentów powróci na ścieżkę dynamicznych wzrostów dodając 7 mln nowych subskrybentów.
Podane przez Netfliksa obecne rezultaty biznesowe, szczególnie w segmencie słabego przyrostu nowych użytkowników mocno rozczarowały inwestorów. W rezultacie w środę akcje spółki w notowaniach posesyjnych straciły na wartości ponad 11,9 proc. osiągając cenę 319,07 dol. za jedną akcję.
Dołącz do dyskusji: Netflix pierwszy raz stracił subskrybentów w USA. Wpływy wzrosły, a zysk zmalał - akcje ostro w dół
A co, w Polsce też szykuje się jakaś konkurencja dla Netflixa?