Netflix dalej rośnie w Polsce. Player, Prime Video i WP Pilot straciły użytkowników
W październiku Netflix umocnił się na pozycji lidera platform streamingowych w Polsce, zajmujące kolejne pozycje Disney+ i HBO Max mają ponad trzy razy mniej użytkowników i kilkakrotnie krótszy czas korzystania. Internautów ubyło na Playerze, Prime Video i WP Pilot, ale na każdej z platform wydłużył się przeciętny czas spędzany przez odwiedzających.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w październiku br. Netflixa, jako serwis www i aplikację mobilną, odwiedziło 12,81 mln polskich internautów, co dało 42,95 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 5 godzin, 55 minut i 51 sekund.
Ponad 4 mln użytkowników przyciągnęły Disney+ i HBO Max, które w Polsce pojawiły się w pierwszej połowie br. W październiku ta pierwsza platforma zanotowała 4,47 mln odwiedzających, 14,97 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 28 minut i 5 sekund przeciętnego czasu korzystania, a druga - 4,2 mln użytkowników, 14,08 proc. zasięgu oraz godzinę, 51 minut i 42 sekundy spędzonych średnio przez internautę.
W rankingu jest jeszcze jedna globalna platforma - Prime Video należący do Amazona, który przyciągnął 2,87 mln polskich internautów (co dało 9,64 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na godzinę, 23 minuty i 9 sekund.
Wśród platform nadawców i operatorów telewizyjnych obecnych głównie w Polsce na czele jest Player (TVN Warner Bros. Discovery), którego odwiedziło 3,84 mln internautów (12,89 proc. zasięgu), spędzając średnio po 2 godziny, 56 minut i 17 sekund. TVP VOD przyciągnął 3,28 mln użytkowników (11 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 2 godziny, 55 minut i 33 sekundy.
Canal+ online zanotował 2,57 mln użytkowników, 8,6 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 12 minut i 52 sekundy średniego czasu korzystania, a Polsat Box Go - 2,52 mln odwiedzających, 8,45 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 17 minut i 46 sekund przeciętnego czasu.
Platformę WP Pilot, stanowiącą część Wirtualnej Polski w kategorii VOD i OTT, odwiedziło 2,13 mln internautów (co dało 7,16 proc. zasięgu), z których każdy spędził średnio 54 minuty i 13 sekund. Natomiast CDA Premium miało 2,09 mln użytkowników, 7,01 proc. zasięgu oraz 37 minut i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
CDA Premium to jedyna platforma, której wyniki dotyczące liczby subskrypcji w Polsce są regularnie podawane. Na koniec czerwca br. miała sprzedanych 422,8 tys. subskrypcji, co wobec 466,8 tys. kwartał wcześniej oznacza spadek o 9,5 proc.
Od sierpnia ub.r. w Polsce jest obecna skandynawska platforma Viaplay oferująca głównie transmisje sportowe. W październiku znalazła się tuż za czołową dziesiątką w zestawieniu Mediapanelu - zanotowała 1,86 mln użytkowników, 6,24 proc. zasięgu oraz 38 minut i 58 sekund średniego czasu korzystania. Właściciel Viaplay podał, że w trzecim kwartale platforma przekroczyła w Polsce pułap miliona subskrybentów, po tym jak oprócz wcześniejszych transmisji zaczęła pokazywać piłkarską ligę angielską.
Miesiąc do miesiąca Netflix zyskał 603,1 tys. polskich internautów oraz 16 minut i 13 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 4,8 i 4,9 proc. w górę). Platforma od wybuchu epidemii jest zdecydowanym liderem wśród platform ze streamngiem wideo w Polsce (z wyjątkiem lutego ub.r., gdy na Playerze pojawił się kolejny film z serii „Listy do M.”, nieemitowany wcześniej w kinach). W tym czasie wielokrotnie osiągał wzrosty odwiedzalności, w październiku osiągnął kolejną rekordową liczbę użytkowników.
Na Disney+ liczba internautów zwiększyła się o 48,4 tys. (1,1 proc.), a na HBO Max o 46,2 tys. (też 1,1 proc.), przy czym na pierwszej platformie średni czas korzystania zmalał o minutę i 29 sekund (1 proc.), a na drugiej o 3 minuty i 2 sekundy (2,6 proc.).
Na Playerze ubyło 295,5 tys. internautów (7,1 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 22 minuty i 55 sekund (14,9 proc.). Prime Video zanotował spadek o 130,1 tys. użytkowników (4,3 proc.) i wzrost o 36 minut i 10 sekund średniego czasu korzystania, a WP Pilot - spadek o 274,7 tys. internautów (11,4 proc.) i wzrost średniego czasu o 5 minut i 54 sekundy (12,2 proc.).
Na Canal+ online przy spadku liczby użytkowników o 6,6 tys. (0,3 proc). przeciętny czas spędzony przez internautę zwiększył się o 36 minut i 12 sekund (37,4 proc.). Za to Polsat Box Go zyskał 5 tys. odwiedzających (0,2 proc.), tracąc 21 minut i 25 sekund średniego czasu korzystania (13,4 proc.).
TVP VOD zanotowała wzrost liczby użytkowników o 32,1 tys. (1 proc) i przeciętnego czasu korzystania o 3 minuty i 56 sekund (2,2 proc.), a CDA Premium - spadek o 20,2 tys. internautów (1 proc.) i wzrost o 3 minuty i 44 sekundy średniego czasu korzystania (11 proc.).
Dołącz do dyskusji: Netflix dalej rośnie w Polsce. Player, Prime Video i WP Pilot straciły użytkowników