Netflix wchodzi w gaming. Influencerzy: to dobry ruch
Niedawna decyzja Netfliksa o ekspansji na rynku gamingowym jest pozytywnie odbierana przez influencerów - wynika z analiz GlobalDeta.
Przypomnijmy, że w drugiej połowie lipca br. Netflix potwierdził wcześniejsze nieoficjalne doniesienia o swoim wejściu z własną ofertą gier wideo. Subskrybentom zostaną zaoferowane gry mobilne, na początek związane m.in. z serialem "Stranger Things". Nieco wcześniej Netflix utworzył nowe stanowisko wiceprezesa ds. rozwoju gier, które objął Mike Verdu, były wiceprezes Facebooka i dyrektor Electronic Arts.
Gry wideo mają być magnesem angażującym obecnych subskrybentów Netfliksa, a jednocześnie przyciągającym nowych klientów. Z analiz firmy GlobalData wynika, że krok ten pozytywnie postrzegają influencerzy.
W kontekście decyzji Netfliksa, "Gaming" stał się w okresie lipiec-wrzesień 2021 r. najczęściej wymienianym słowem kluczowym w rozmowach influencerów na Twitterze.
- Podejście influencerów było w dużej mierze pozytywne w odniesieniu do gamingowych aspiracji Netfliksa, ponieważ postrzegają tę strategię jako kolejny sposób na utrzymanie przed ekranami ponad 200 mln subskrybentów bez żadnych dodatkowych opłat." - stwierdził Smitarani Tripathy, analityk GlobalData.
Analiza platformy Netflix Company Influencer pokazała wyraźny wzrost rozmów influencerów na Twitterze w lipcu, kiedy przy okazji publikacji wyników finansowych za ostatni kwartał firma ogłosiła oficjalnie plan wejścia na rynek gamingowy. Wcześniej wzrost zaobserwowano, gdy Netflix zatrudnił Mike’a Verdu, co już wskazywało na zamiary firmy. Kolejny skok miał miejsce w sierpniu, kiedy Netflix poinformował, że testuje w Polsce swoją pierwszą odsłonę gie mobilnych. Testy prowadzone są w aplikacji na Androida (w planach jest rozszerzenie na iOS) i obejmują dwie gry: "Stranger Things: 1984" i "Stranger Things 3".
W drugim kwartale br. Netflix osiągnął wzrost przychodów o 19,4 proc. do 7,34 mld dolarów i zysku netto z 720 mln do 1,35 mld dolarów. W br. platforma zyskuje zdecydowanie mniej subskrybentów niż w poprzednich latach, na koniec czerwca miała ich 209,18 mln.
Dołącz do dyskusji: Netflix wchodzi w gaming. Influencerzy: to dobry ruch