Netflix w ciągu trzech miesięcy wyprodukował 1160 nowych odcinków seriali. Platforma zdominowała rynek streamingu
Netflix dominuje w świecie transmisji strumieniowych. Według danych HarrisX and MoffettNathanson Research wypuścił ogromną liczbę, aż 1160 odcinków w czwartym kwartale 2022 roku.
To czterokrotnie więcej niż w przypadku Amazon Prime Video, który zajął drugie miejsce – wypuścił 323 odcinki w kwartale. Następny jest Disney+ z 207 odcinkami, a czwarta platforma Hulu z liczbą 174 odcinków.
Dla porównania, sześciu konkurentów streamingowych Netfliksa pokazało w tym czasie łącznie 1220 oryginalnych odcinków.
Rozwój streamingu
Jak wynika z badań, łączna liczba minut transmisji strumieniowej ze wszystkich platform wzrosła o 47% w czwartym kwartale w porównaniu z analogicznym okresem rok temu.
Największym zyskiem w tym okresie – w ujęciu procentowym – była usługa Stream DirecTV, która wzrosła o 175%, głównie dzięki zmianie abonentów telewizji satelitarnej DirecTV.
Następny był Peacock – wzrost o 145% rok do roku – a następnie Tubi (wzrost o 121%), Roku Channel (wzrost o 97%) i Pluto TV (wzrost o 58%).
HBO Max wyprzedza konkurencję
HBO Max było jedyną usługą subskrypcyjną „wideo na żądanie” śledzoną przez Nielsena, która wyprzedziła średnią w branży – według danych o 66%. Inni wielcy gracze, to Disney+, wzrost o 45%; Amazon Prime Video, który zwiększył się o 42%; Hulu, które zyskało 33% i Netflix zaliczył wzrost o 27%.
Apple TV+ był jedynym serwisem, który odnotował spadek – o 12%, z powodu braku hitu „Ted Lasso”, który nie oferował nowych odcinków w tym okresie.
Dołącz do dyskusji: Netflix w ciągu trzech miesięcy wyprodukował 1160 nowych odcinków seriali. Platforma zdominowała rynek streamingu