News Corp uruchami platformę reklamową News IQ by walczyć z duopolem Facebooka i Google
Koncern medialny News Corp zamierza uruchomić własną platformę reklamową o nazwie News IQ. W założeniach ma ona dostarczać bezpośrednio reklamodawcom potrzebne dane pozwalające na precyzyjne kierowanie przekazu w internetowych wydaniach takich tytułów jak „The Wall Street Journal”, „New York Post” czy „Barron's”.
O planach News Corp związanych z segmentem reklamy cyfrowej poinformował serwis Axios opierając się na rozmowach z własnymi źródłami w kierownictwie koncernu.
Zgodnie z doniesieniami News Corp w nadchodzącym czasie zamierza w kilku etapach uruchomić własną platformę reklamową o nazwie News IQ.
Planowany projekt ma zaoferować klientom reklamowym News Corp dostarczanie danych zbieranych w systemie Big Data i na tej podstawie precyzyjne kierowanie przekazu do odbiorców cyfrowych wydań tytułów należących do News Corp – m.in. „The Wall Street Journal”, „New York Post” oraz „Barron's”.
W pierwszej kolejności News IQ ma zostać uruchomiona na rynku australijskim, następnie w USA, Wielkiej Brytanii i kolejnych krajach. Zgodnie z planem wprowadzenie platformy na wszystkie obszary zainteresowania News Corp potrwa od kilku miesięcy do roku.
News Corp jest kolejnym koncernem medialnym, który tworząc własny ekosystem reklamowy chce się uniezależnić od dominacji na rynku reklamy największych gigantów internetowych – Facebooka i Google’a. wcześniej podobną drogą podążyły m.in. Disney, NBC i Verizon opracowując autorskie oferty reklamowe dla partnerów biznesowych.
Dołącz do dyskusji: News Corp uruchami platformę reklamową News IQ by walczyć z duopolem Facebooka i Google