“Newsweek” i “Polityka” z ogromną przewagą nad “W Sieci” i “Do Rzeczy”
W czerwcu br. największą sprzedaż ogółem wśród tygodników opinii zanotowały “Gość Niedzielny”, “Newsweek” i “Polityka”. Najsłabsze wyniki od debiutu osiągnęły za to “W Sieci” i “Do Rzeczy”.
Niezmiennie najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii w Polsce pozostaje katolicki “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”). W czerwcu br. jego sprzedaż ogółem zmalała jednak o 4,35 proc. i wyniosła 135 320 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugie miejsce z trzeciego awansował “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). W szóstym miesiącu br. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 126 682 egz. po wzroście o 6,56 proc. Trzecia pozycja należała do tygodnika “Polityka” (Polityka), którego wynik sprzedażowy wzrósł o 4,92 proc. do 124 054 egz.
Kolejne miejsca zajęły dwa nowe tygodniki konserwatywne, ale ich sprzedaż była zdecydowanie niższa od trzech tytułów zajmujących się na podium.
Na czwartej lokacie znalazł się kierowany przez Jacka Karnowskiego magazyn “W Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 88 571 egz. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny “Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego naczelnym jest Paweł Lisicki. Jego wynik uplasował się na poziomie 80 803 egz.
Zarówno “W Sieci” jak i “Do Rzeczy” miały w czerwcu br. najniższą średnią sprzedaż ogółem od pojawienia się obu pism na rynku (pierwszy z tych tygodników debiutował w listopadzie ub.r., a drugi - w styczniu br.).
Największy spadek w maju br. zanotował tradycyjnie tygodnik „Uważam Rze” (Gremi Media), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się aż o 88,70 proc. i ostatecznie wyniosła już tylko 14 297 egz. Tytuł znalazł się już na ostatnim miejsce zestawienia tygodników opinii (rok wcześniej był drugi). W czerwcu br. “Uważam Rze” przekształciło się w tytuł dla małych i średnich przedsiębiorców.
Najwięcej zyskał natomiast plasujący się na przedostatnim miejscu “Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny). Jego średni wynik poszedł do góry o 7,74 proc. 16 655 egz.
Wirtualnemedia.pl |
czerwiec |
|||||
ZKDP |
2013 |
2012 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. Płatne |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. Płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
202 125 |
135 970 |
135 320 |
205 810 |
142 475 |
141 475 |
Newsweek Polska |
190 654 |
133 332 |
126 682 |
191 923 |
138 928 |
118 887 |
Polityka |
177 752 |
124 054 |
124 054 |
182 250 |
118 235 |
118 235 |
W Sieci |
188 750 |
88 581 |
88 571 |
- |
- |
- |
Tygodnik Do Rzeczy |
180 175 |
90 303 |
80 803 |
- |
- |
- |
Wprost |
158 500 |
143 224 |
72 148 |
177 744 |
130 555 |
73 370 |
Gazeta Polska |
135 922 |
51 164 |
50 486 |
136 163 |
63 662 |
62 875 |
Przegląd |
51 275 |
17 960 |
17 960 |
60 900 |
19 713 |
19 713 |
Przekrój |
42 613 |
23 229 |
17 889 |
48 567 |
23 538 |
17 728 |
Tygodnik Powszechny |
37 800 |
19 385 |
16 655 |
35 549 |
20 509 |
15 459 |
Uważam Rze |
35 293 |
14 687 |
14 297 |
218 637 |
126 970 |
126 487 |
Wirttualnemedia.pl |
||||||
Tygodnik Angora |
492 700 |
332 019 |
332 019 |
530 962 |
341 372 |
341 372 |
Dołącz do dyskusji: “Newsweek” i “Polityka” z ogromną przewagą nad “W Sieci” i “Do Rzeczy”