„Newsweek” liderem tygodników opinii. „Wprost” poniżej 30 tys.
W październiku br. nowym liderem sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii został „Newsweek Polska”, który wyprzedził „Politykę” i „Gościa Niedzielnego”. Tytuł ten zanotował największy wzrost w zestawieniu, zyskały też „W Sieci” i „Do Rzeczy”, zaś sprzedaż „Wprost” spadła aż o 30 proc.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) w październiku 2015 roku wyniosła 130 257 egz. Było to o 16,13 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej, a tytuł awansował z miejsca trzeciego, notując największy wzrost w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Dodajmy, że kierowany przez Tomasza Lisa tygodnik od 9 września br. ukazuje się w odświeżonej szacie graficznej, z nowym układem treści i z nowym działem (więcej na ten temat).
Na drugie miejsce (z pierwszego) spadł tygodnik „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media), którego średni wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zmniejszył się o 11,37 proc. do 127 690 egz.
Podium uzupełnia „Polityka” (Polityka), która w październiku ub.r. była druga. Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w październiku br. zmniejszyła się o 1,91 proc. i wyniosła 115 736 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 73 034 egz., po wzroście o 0,43 proc. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik wzrósł o 8,43 proc. do 56 545 egz.
Największy spadek w zestawieniu odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w październiku br. wyniósł 29 607 egz., czyli mniej aż o 30,09 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.
Wirtualnemedia.pl |
październik |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Newsweek Polska |
209 126 |
130 331 |
130 257 |
177 666 |
112 243 |
112 168 |
Gość Niedzielny |
200 393 |
127 690 |
127 690 |
208 834 |
144 063 |
144 063 |
Polityka |
164 500 |
115 741 |
115 736 |
171 602 |
117 991 |
117 984 |
W Sieci |
148 104 |
73 034 |
73 034 |
155 608 |
72 734 |
72 724 |
Tygodnik Do Rzeczy |
113 928 |
65 470 |
56 545 |
136 342 |
61 075 |
52 150 |
Gazeta Polska |
101 638 |
36 593 |
36 181 |
117 985 |
36 748 |
36 176 |
Wprost |
103 953 |
98 151 |
29 607 |
130 974 |
112 814 |
42 351 |
Tygodnik Powszechny |
37 075 |
19 571 |
19 171 |
41 125 |
19 329 |
18 679 |
Przegląd |
51 000 |
16 031 |
16 031 |
51 000 |
18 126 |
18 126 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Tygodnik Angora |
463 386 |
283 656 |
283 656 |
471 853 |
295 864 |
295 864 |
Na drugiej podstronie wyniki ze wszystkich miesięcy br.
Dołącz do dyskusji: „Newsweek” liderem tygodników opinii. „Wprost” poniżej 30 tys.