SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nextbike Polska wydzierżawił firmie Synergic nośniki reklamowe na rowerach miejskich i stacjach

Firma Nextbike Polska, niedawno przejęta przez niemiecki Nextbike, zawarła ze spółką Synergic umowę dotyczącą dzierżawy powierzchni reklamowych na swoich rowerach miejskich i ich stacjach bazowych.

W komunikacie giełdowym Nextbike Polska podano, że Synergic zyskał prawo do korzystania i pobierania pożytków z nośników reklamowych na rowerach miejskich i stacjach bazowych. W zamian będzie płacić określony w umowie czynsz dzierżawny.

- Strony ustaliły czynsz dzierżawny w oparciu o stawkę bazową ustaloną jako stała kwota za umieszczenie reklamy na rowerze, której wysokość zależna jest od systemu w jakim funkcjonują dane rowery oraz liczbę rowerów, na których w danym miesiącu faktycznie realizowane będą kampanie reklamowe klientów - poinformowano.

Nextbike zobowiązał się, że w czasie obowiązywania umowy nie będzie zawierać z pominięciem Synergic współpracy dotyczącej tych powierzchni reklamowych z żadnymi podmiotami i osobami trzecimi, z zastrzeżeniem tych wskazanych w umowie.

5 mln zł z umowy w br.

Nextbike Polska i Synergic zobowiązały się, że w ub.r. wartość umowy osiągnie 5,02 mln zł. - W przypadku zagrożenia realizacji celu strony mogą podjąć decyzję o renegocjacji umowy, przy czym jeżeli w okresie do 30 maja 2020 r. zagrożenie niewykonania celu przekroczy 50 proc. wówczas stronom przysługiwać będzie prawo wypowiedzenia umowy w trybie natychmiastowym - zaznaczono.

Umowa będzie obowiązywać do końca br., a jeśli żadna ze stron do końca września nie złoży pisemnego oświadczenia o braku chęci kontynuacji współpracy, zostanie przedłużona o rok.

W minionym tygodniu sfinalizowany został ogłoszony w listopadzie ub.r. szereg transakcji, w efekcie którego akcje dające większość na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy Nextbike Polska przejął niemiecki Nextbike - ma papiery stanowiące 45,1 proc. kapitału i dające 51,7 proc. głosów na walnym zgromadzeniu.

Poprzednio kontrolę nad Nexbike Polska miała spółka Larq i należący do niej fundusz Larq Growth I FIZ, natomiast obecnie ich udział zmalał do 45 kapitału i 41,4 proc. głosów na walnym zgromadzeniu.

Larq Growth I FIZ jest właścicielem firmy Synergic. W ostatnich latach Synergic współpracował już z Nextbike Polska przy sprzedaży oferty reklamowej na rowerach i stacjach tej drugiej firmy.

Nextbike Polska ma 20 tys. rowerów, z reklam 6 proc. wpływów

Na koniec września ub.r. w systemach uruchomionych przez Nextbike Polska było dostępnych 19,9 tys. rowerów miejskich, o 4,9 tys. więcej niż rok wcześniej (to 33 proc. w górę). Zdecydowanie najwięcej rowerów przybyło w Wrocławiu (1,3 tys.), w ramach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej (1 tys.) i w fińskim mieście Oulu (0,7 tys.).

- Na dzień 30 września 2019 r. rowery Grupy funkcjonują w 47 systemach rowerowych w Polsce i w Finlandii. W przedstawionej liczbie rowerów nie zostały ujęte rowery Mevo - poinformowała firma.

Udział warszawskich rowerów w puli firmy zmalał z 35 do 28 proc.

Ponad 55 proc. wpływów grupy Nextbike pochodzi z płatności ryczałtowych od miast. Udział płatności od miast za dostawy rowerów wzrósł natomiast z 15 do 18 proc., a z opłat od użytkowników - z 3 do 7 proc., ze stacji prywatnych zmalał z 8 do 5 proc., a z reklam - z 10 do 6 proc.

Firma zaznaczyła, że jej celem strategicznym jest zwiększanie udziału sprzedaży produktów kierowanych do odbiorców prywatnych. - Przychody tego segmentu wzrosły do 14,9 mln zł (ok. 39 proc. r/r) - podkreśliła. - Spadek ich udziału w przychodach ogółem z 27 proc. w trzech kwartałach 2018 r. do 24 proc. w trzech kwartałach 2019 r. wynika z istotnego udziału w 2019 r. przychodów ze zrealizowanych dostaw (głównie I etap systemu Mevo) oraz istotnego wzrostu przychodów z ryczałtu - zaznaczyła.

4 proc. kosztów z powodu kradzieży rowerów

Zdecydowanie najwięcej Nextbike Polska wydaje na dwa obszary: serwis rowerów i bilans systemu oraz inne (w tym CC, czyli marketing i sprzedaż). Udział pierwszej kategorii wydatków zmalał w skali roku z 34 do 25 proc., a drugiej wzrósł z 27 do 29 proc.

Niezmiennie 4 proc. firma musi przeznaczać na straty spowodowane kradzieżami rowerów.

Dołącz do dyskusji: Nextbike Polska wydzierżawił firmie Synergic nośniki reklamowe na rowerach miejskich i stacjach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl