Nickelodeon do góry o 200 proc., Boomerang i MiniMini tracą
Liderami wśród kanałów dziecięcych są bez zmian stacje Disney Channel i Disney XD, które w sierpniu zanotowały kolejne wzrosty oglądalności. Najwięcej – bo ponad 200 proc. - zyskał jednak Nickelodeon. Tracą natomiast m.in. Boomerang i MiniMini.
W grupie wszystkich widzów zajmujący pierwsze miejsce w rankingu Disney Channel miał w sierpniu br. 1,49 proc. udziału, po wzroście o 20 proc. Na drugiej lokacie uplasował się należący do tego samego nadawcy kanał Disney XD, którego udział wyniósł 1,21 proc. (wzrost o 17,8 proc.).
- Sierpniowe notowania są dowodem na to, że zarówno nasze globalne jak i lokalne propozycje programowe, spełniają oczekiwania widzów i są idealnie dobrane do ich potrzeb – komentuje te wyniki Maciej Bral, wiceprezes i dyrektor generalny Disney Channels na Europę Środkowo – Wschodnią. Spółka we wrześniu uruchomiła kolejny kanał dla dzieci – adresowany do przedszkolaków Playhouse Disney (więcej na ten temat).
Trzecią pozycję w zestawieniu kanałów dziecięcych za sierpień zajął Cartoon Network. Jego udział poszedł do góry jeszcze bardziej niż kanałów Disneya, bo o 22,1 proc. i ukształtował się na poziomie 1 proc.
Największy wzrost kolejny raz odnotowała zajmująca szóste miejsce w rankingu stacja Nickelodeon, która miała w analizowanym okresie br. udział wynoszący 0,44 proc. po wzroście aż o 209,2 proc.
Największy spadek w zestawieniu zaliczył natomiast kanał Boomerang, który uplasował się tuż za Nickelodeonem. Jego udział zmalał o 35,7 proc. do 0,22 proc. Nieco mniejszy spadek dotknął też zajmującą piąte miejsce stację MiniMini, której udział spadł o 21,9 proc. do 0,65 proc.
wszyscy 4+ | ||||
sierpień | 2009 | 2010 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Disney Channel | 61 808 | 1,238 | 76 396 | 1,485 |
Disney XD | 51 166 | 1,025 | 62 082 | 1,207 |
Cartoon Network | 41 030 | 0,822 | 51 641 | 1,004 |
MiniMini | 41 742 | 0,836 | 33 575 | 0,653 |
BBC CBeebies | 19 876 | 0,398 | 24 073 | 0,468 |
Nickelodeon | 7 056 | 0,141 | 22 452 | 0,436 |
Boomerang | 17 201 | 0,345 | 11 438 | 0,222 |
Polsat JimJam | - | - | 8 241 | 0,160 |
ZigZap/Hyper | 7 023 | 0,141 | 6 217 | 0,121 |
W grupie widzów w wieku od 4 do 15 lat pierwsza trójka jest taka sama: Disney Channel z udziałem 9,52 po wzroście o 11,4 proc., Disney XD (8,34 proc., + 25,8 proc.) i Cartoon Network (7,46 proc., +34,1 proc.).
W tej grupie Nickelodeon zanotował jeszcze większy wzrost udziału – bo wyniósł on niemal 300 proc. - do 3,38 proc., co dało tej stacji już czwarte miejsce w zestawieniu. Spadek Boomeranga też jest większy (44,1 proc.), zaś MiniMini – nieco mniejszy (19,1 proc.).
wszyscy 4-15 | ||||
sierpień | 2009 | 2010 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Disney Channel | 37 193 | 8,548 | 41 824 | 9,519 |
Disney XD | 28 870 | 6,635 | 36 667 | 8,345 |
Cartoon Network | 24 189 | 5,559 | 32 761 | 7,456 |
Nickelodeon | 3 704 | 0,851 | 14 854 | 3,381 |
MiniMini | 16 325 | 3,752 | 13 344 | 3,037 |
BBC CBeebies | 10 199 | 2,344 | 8 535 | 1,942 |
Boomerang | 10 185 | 2,341 | 5 750 | 1,309 |
Polsat JimJam | - | - | 3 413 | 0,777 |
ZigZap/Hyper | 3 310 | 0,761 | 2 830 | 0,644 |
W czołówce najpopularniejszych pozycji emitowanych na antenie Disney Channel są filmy pełnometrażowe. Jedyna produkcja seryjna – serial komediowy „Powodzenia Charlie” – uplasował się dopiero na miejscu 10.
Ranking top programów | ||
Disney Channel | wszyscy 4+ | |
Program | AMR | SHR % |
CZARODZIEJE Z WAVERLY PLACE /FILM FAM.USA/ | 243 812 | 6,750 |
STITCH! MISJA /FILM ANIM.USA/ | 230 881 | 4,030 |
CZYTAJ I PLACZ /FILM KOM.USA/ | 209 195 | 5,020 |
PROGRAM OCHRONY KSIEZNICZEK /FILM FAM.KOM.USA/ | 206 159 | 4,760 |
VIVA HIGH SCHOOL MUSICAL MEKSYK POJEDYNEK /FILM OBYCZ.USA/ | 148 396 | 1,950 |
RANDKA Z GWIAZDA /FILM FAM.MUZ.USA/ | 125 493 | 1,470 |
CHEETAH GIRLS JEDEN SWIAT /FILM MUZ.USA/ | 116 583 | 2,080 |
HIGH SCHOOL MUSICAL 2/FILM OBYCZ.USA/ | 115 932 | 1,590 |
O KURCZE! /FILM FAM.USA/ | 115 271 | 0,830 |
POWODZENIA CHARLIE /SER.KOM.USA/ | 111 834 | 1,340 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Wirtualnemedia.pl.
Dołącz do dyskusji: Nickelodeon do góry o 200 proc., Boomerang i MiniMini tracą