Nielsen: Google zyskuje kosztem Yahoo! i Microsoftu
W grudniu zeszłego roku amerykańscy internauci wykonali 9,95 miliarda wyszukiwań w internetowych wyszukiwarkach.
Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że zdecydowanym liderem była wyszukiwarka Google, z liczbą 6,7 miliarda wyszukiwań w ubiegłym miesiącu i 67,3 proc. udziału w rynku.
Daleko w tyle za Google znalazły się wyszukiwarki Yahoo! (1,43 miliarda wyszukiwań, 14,4 proc. rynkowego udziału) oraz MSN/Windows Live/Bing (986,2 mln, 9,9 proc.).
W porównaniu z miesiącem wcześniej Google zyskało 1,9 proc., podczas gdy Yahoo! straciła 0,9 proc., a usługa Microsoftu 0,8 proc. udziału w rynku.
Pierwszą dziesiątkę najpopularniejszych za oceanem wyszukiwarek w grudniu uzupełniły: AOL (247,4 mln, 2,5 proc.), Ask.com (168,7 mln, 1,7 proc.), My Web (99,5 mln, 1,0 proc.), Comcast (50,3 mln, 0,5 proc.), NexTag (41,4 mln, 0,4 proc.), BizRate (31,6 mln, 0,3 proc.) oraz Yellow Pages (27,9 mln, 0,3 proc.).
Dołącz do dyskusji: Nielsen: Google zyskuje kosztem Yahoo! i Microsoftu