Nielsen liderem polskiej branży badawczej, w górę Millward Brown, w dół GfK Polonia i TNS Polska (TOP 13)
W ub.r. w polskiej branży badawczej zdecydowanie największe wpływy osiągnęła Grupa Nielsen. Najbardziej w górę poszły przychody Millward Brown, natomiast spore spadki zanotowały GfK Polonia i TNS Polska.
Przychody Grupy Nielsen w Polsce wyniosły w ub.r. 170,9 mln zł - wynika z danych zebranych przez Organizację Firm Badania Opinii i Rynku. Wcześniej poszczególne spółki należące do Nielsena (AC Nielsen Polska, AGB Nielsen Media Research i Nielsen Services) były klasyfikowane osobno.
Wśród pozostałych firm raportujących do OFBOR-u największy kwotowy wzrost wpływów osiągnął Millward Brown (o 6,4 proc., do 106,9 mln zł), a zdecydowanie największy wzrost procentowy (o 42,2 proc.) - Sequence HC Partners. Przychody Grupy IQS zwiększyły się o 13,9 proc., 4P research mix - o 14,4 proc., a IRCenter - o 19,7 proc.
Z kolei największe spadki zanotowały GfK Polonia (o 5,7 proc.) i TNS Polska (o 9,5 proc.).
Wpływy firm z polskim kapitałem wzrosły w skali roku o 10 proc., do 96 mln zł, co oznacza 17 proc. udziału w całym rynku. Natomiast przychody firm zagranicznych (bez Grupy Nielsen) zmalały o 1 proc., do 310 mln zł. Spółki z Grupy Kantar miały w sumie 29 proc. udziału rynkowego, a Grupa Nielsen - 30 proc.
Łączne wpływy 13 firm, które przekazały OFBOR-owi swoje wyniki, wyniosły 577,3 mln zł, a wartość rynku wzrosła w skali roku o 1,38 proc.
Dołącz do dyskusji: Nielsen liderem polskiej branży badawczej, w górę Millward Brown, w dół GfK Polonia i TNS Polska (TOP 13)