NBCUniversal z nowym partnerami pomiarowymi. Alternatywa dla Nielsena
Koncern NBCUniversal poinformował o zawarciu umów z kilkoma firmami zajmującymi się pomiarami oglądalności. Na liście są między innymi iSpot, Comscore i Conviva. Nowi partnerzy mają stanowić alternatywę dla oferty Nielsena, z którym NBCU nie zrywa na razie współpracy.
Nielsen, obecnie największa firma zajmująca się pomiarami oglądalności od miesięcy znajduje się pod ogniem krytyki. Sieci telewizyjne są rozczarowane możliwościami Nielsena w zakresie liczenia widzów, którzy oglądają swoje ulubione programy w formie cyfrowej, na ekranach telefonów komórkowych lub poprzez streaming wideo.
Nielsen twierdzi, że pracuje nad nową metodologią pomiarową, która będzie uwzględniać nieduplikowaną liczbę widzów oglądających treści w streamingu, ale nie zostanie ona w pełni wdrożona w ciągu najbliższych miesięcy.
Czytaj także: Nielsen nie na sprzedaż. Za niska cena i opór udziałowca
NBCUniversal ma alternatywę
W międzyczasie wiele firm medialnych, w tym NBCUniversal, WarnerMedia i inne, rozpoczęło rozmowy z nowymi dostawcami usług pomiarowych w celu stworzenia alternatywnych wobec Nielsena rozwiązań.
NBCUniversal (NBCU) poinformował o przyznaniu certyfikatów ośmiu dostawcom usług pomiaru i weryfikacji oglądalności. Koncern ogłosił to w związku z prezentacją technologii reklamowej One22.
Pierwszą alternatywną firmą pomiarową certyfikowaną przez NBCU był iSpot. Koncern testował metodologię i technologię iSpot w pierwszym kwartale br., mierząc programy NBCU, w tym Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pekinie i Super Bowl LVI.
NBCU określiło test jako udany i zapowiedziało, że w 2022 r. reklamodawcy będą mogli korzystać z danych o oglądalności iSpot w celu aktywowania międzyplatformowych, zaawansowanych planów medialnych.
NBCU zastrzega, że na razie będzie nadal współpracować z Nielsenem, choć nie wymienia tej firmy wśród swoich certyfikowanych dostawców usług pomiarowych.
- To duży krok naprzód, ale nie jedyny, który musimy zrobić – zaznaczyła w komunikacie Kelly Abcarian, wiceprezes ds. pomiarów w grupie reklamy i partnerstw NBCU. - Musimy również rozwinąć pomiar unikalnej widowni poprzez stworzenie bardziej nowoczesnych, interoperacyjnych i rozbudowanych ram pomiarowych. Jedna metoda czy jedna firma nie są w stanie uchwycić wszystkich sposobów, w jakich ludzie korzystają z treści. Potrzeba będzie raczej wielu innowacyjnych firm, aby to wszystko policzyć, zmierzyć i dostarczyć kompletny, ujednolicony, wieloekranowy obraz konsumenta.
Oprócz iSpot, który został certyfikowany jako dostawca pomiaru widowni ogólnokrajowej, NBCU przyznało certyfikat Comscore za pomiar widowni telewizji lokalnych oraz firmie Conviva za pomiar widowni streamingowej i cyfrowej.
Koncern certyfikował również DoubleVerify, Oracle's Moat i Integral Ad Science w zakresie weryfikacji widowni, oraz FreeWheel i Innovid w zakresie weryfikacji serwowania reklam.
Czytaj także: Allen Media Group pozywa Nielsena za "oszustwa i ukrywanie"
Abcarian zapowiedziała, że NBCU będzie kontynuować ten proces i że będzie on dynamiczny, co pozwoli na uwzględnienie nowych, innowacyjnych podmiotów i upewnienie się, że certyfikowane firmy nadążają za zmieniającymi się zachowaniami konsumentów.
NBCU ma ogłosić pełną certyfikację w kategorii pomiaru wpływu do końca trzeciego kwartału 2022 r., a w kategorii planowania biznesowego do końca czwartego kwartału.
Dołącz do dyskusji: NBCUniversal z nowym partnerami pomiarowymi. Alternatywa dla Nielsena