Nowa WP.pl z rekordem, liderem Onet, Gazeta.pl przed o2.pl (strony główne portali)
We wrześniu br. udostępniona w nowej wersji strona główna WP.pl zanotowała rekordowo dużo użytkowników i najwyższy jak dotąd średni czas korzystania przez odwiedzających. Zdecydowanym liderem pod względem liczby użytkowników i odsłon (a także krajowych odsłon mobilnych) pozostaje strona główna Onet.pl, natomiast spadek liczby odwiedzających zanotowała strona o2.pl.
Stronę główną Onetu we wrześniu br. odwiedziło 9,62 mln użytkowników (real users), którzy wykonali na niej 833,09 mln odsłon, w tym 126 mln krajowych odsłon mobilnych, a każdy spędził na niej średnio godzinę i 40:17 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Onet jest liderem pod względem liczby użytkowników i odsłon, wyprzedzając we wrześniu WP.pl o 406,4 tys. real users, 181,8 mln odsłon i 42,2 mln krajowych odsłon mobilnych. Za to strona główna WP.pl zanotowała najdłuższy średni czas przypadający na przeciętnego użytkownika - dwie godziny i 50 sekund. Jest to zresztą jej rekordowy wynik - we wcześniejszych miesiącach nie przekraczała półtorej godziny, natomiast strona główna Onetu w styczniu br. osiągnęła 119:48 minuty (szczegóły w dalszej części tekstu).
Przypomnijmy, że strona główna WP.pl z początkiem września została udostępniona w mocno zmienionej formie (zobacz szczegóły), czemu towarzyszyła szeroko zakrojona kampania reklamowa pod hasłem „Wszystko, co ważne, dzieje się w Polsce. W Wirtualnej Polsce” (więcej o tym). Onet nową odsłonę swojej strony głównej udostępnił w drugiej połowie października (więcej na ten temat).
Z kolei strona główna Interii - wyraźnie zmodyfikowana w połowie września (przeczytaj o tym więcej) - w tamtym miesiącu zanotowała 4,05 mln użytkowników, 245,9 mln odsłon (w tym 28 mln krajowych odsłon mobilnych) oraz godzinę i 3:04 minuty przypadające na przeciętnego odwiedzającego.
Strona Gazeta.pl przyciągała użytkowników na dłużej niż Interia (średnio na 90 minut i 13 sekund), przy czym miała zdecydowanie mniej odwiedzających i odsłon - odpowiednio 2,71 mln i 145 mln.
Strona główna o2.pl osiągnęła najniższe wyniki w każdym wskaźniku (jeśli chodzi o użytkowników, to straciła do Gazeta.pl tylko 36,2 tys.) oprócz krajowych odsłon mobilnych, których miała o 3,36 mln więcej niż Gazeta.pl.
Strony główne czołowych portali we wrześniu 2014 roku |
|||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
krajowe odsłony mobilne |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
onet.pl |
9 623 332 |
833 090 921 |
126 015 020 |
01:40:17 |
44,22% |
wp.pl |
9 216 889 |
651 311 717 |
83 771 412 |
02:00:50 |
42,36% |
interia.pl |
4 053 319 |
245 887 342 |
28 014 195 |
01:03:04 |
18,63% |
gazeta.pl |
2 714 305 |
144 995 903 |
5 514 066 |
01:30:13 |
12,47% |
o2.pl |
2 678 066 |
84 974 468 |
8 879 212 |
00:38:17 |
12,31% |
W skali roku strony główne w większości osiągnęły spore wzrosty liczby użytkowników i odsłon. I tak Onet zyskał 906,1 tys. odwiedzających i 90,1 mln odsłon (to 10,4 i 12,1 proc. w górę), a WP.pl - 981,2 tys. i 142,1 mln (11,9 i 27,9 proc. w górę). Na tej pierwszej stronie czas spędzany przez średniego użytkownika zmalał o 10:07 minuty (9,2 proc. w dół), a na drugiej wzrósł o 42:44 minuty (54,7 proc. w górę).
Interia.pl zanotowała wzrosty o 239,9 tys. użytkowników i 32,7 mln odsłon (czyli o 6,3 i 15,3 proc.), a Gazeta.pl - o 398,4 tys. i 22,3 mln (czyli o 17,2 i 18,1 proc.). Pierwsza z tych stron przyciągała odwiedzających o 2:53 minuty krócej niż rok wcześniej (4,3 proc. w dół), a druga - o 2:19 minuty dłużej (2,6 proc. w górę).
Za to strona główna o2.pl straciła w skali roku 292,6 tys. użytkowników (to spadek o 9,8 proc.), notując jednocześnie wzrosty liczby odsłon (o 6,6 mln, czyli 8,5 proc.) i średniego czasu na użytkownika (o 6:55minuty, czyli 22 proc.).
Strony główne czołowych portali rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
serwis |
wrzesień 2014 |
wrzesień 2013 |
||||
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
|
onet.pl |
9 623 332 |
833 090 921 |
01:40:17 |
8 717 232 |
742 988 881 |
01:50:24 |
wp.pl |
9 216 889 |
651 311 717 |
02:00:50 |
8 235 730 |
509 194 478 |
01:18:06 |
interia.pl |
4 053 319 |
245 887 342 |
01:03:04 |
3 813 390 |
213 224 861 |
01:05:57 |
gazeta.pl |
2 714 305 |
144 995 903 |
01:30:13 |
2 315 938 |
122 721 230 |
01:27:54 |
o2.pl |
2 678 066 |
84 974 468 |
00:38:17 |
2 970 695 |
78 337 260 |
00:31:22 |
W skali miesiąca strony główne zanotowały nieznaczne zmiany liczby odwiedzających, nieprzekraczające 2 proc. Onet stracił 74,1 tys., Gazeta.pl - 53,5 tys., natomiast WP.pl zyskała 41,3 tys.
Za to WP.pl zanotowała o 57,2 mln odsłon mniej niż w sierpniu (8,1 proc. w dół), a Onet zyskał 53,1 mln (6,8 proc. w górę).
Na wszystkich stronach głównych użytkownicy spędzili średnio więcej czasu niż przed miesiącem. W przypadku WP.pl wzrost wyniósł 33:23 minuty.
Strony główne czołowych portali miesiąc po miesiącu (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
serwis |
wrzesień 2014 |
sierpień 2014 |
||||
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
|
onet.pl |
9 623 332 |
833 090 921 |
01:40:17 |
9 697 453 |
779 938 249 |
01:31:58 |
wp.pl |
9 216 889 |
651 311 717 |
02:00:50 |
9 175 591 |
708 519 025 |
01:27:27 |
interia.pl |
4 053 319 |
245 887 342 |
01:03:04 |
4 076 602 |
251 941 169 |
01:01:32 |
gazeta.pl |
2 714 305 |
144 995 903 |
01:30:13 |
2 767 823 |
142 428 922 |
01:27:22 |
o2.pl |
2 678 066 |
84 974 468 |
00:38:17 |
2 701 770 |
76 170 151 |
00:30:40 |
Strona główna Onetu w marcu br. po raz pierwszy przekroczyła poziom 9 mln odwiedzających, a w lipcu miała ich rekordowe jak dotąd 9,79 mln. Najwięcej odsłon zanotowała w styczniu i marcu br. (851,5 i 864,6 mln), a we wrześniu znów przekroczyła poziom 800 mln.
Czas przypadający na średniego użytkownika od września ub.r. do marca br. wynosił ponad 108 minut (z rekordowymi 119:48 w styczniu), a potem tylko w maju i wrześniu br. wynosił ponad 100 minut.
Na drugiej podstronie szczegółowe wyniki w ciągu roku stron głównych WP.pl, Interia.pl, Gazeta.pl. i o2.pl
Dołącz do dyskusji: Nowa WP.pl z rekordem, liderem Onet, Gazeta.pl przed o2.pl (strony główne portali)
jak zrobic
pozyczka osobista
rozszerzenie dzialalnosci
Edukacja,
Konsolidacja zadluzenia
Kredyty na cos ?.
Pelna nazwa:
Kwota kredytu:
czas trwania:
Kraj:
adres:
Numer telefonu:
Plec:
wiek:
skontaktuj sie z nami przez: melissaquincyloanhome@gmail.com wiecej informacji
Odpowiedz prosimy o pilne
Pan Melissa