Lufthansa z nową identyfikacją wizualną, z samolotów znika żółte logo z żurawiem
Linie lotnicze Lufthansa wprowadziły nową identyfikację wizualną marki. Opracowano nowe logo, które ma zastąpić poprzednie wprowadzone 28 lat temu. Zmieni sie także wygląd samolotów Lufthansy oraz umundurowanie załóg i obsługi.
O zmianach związanych z identyfikacją wizualną Lufthansa poinformowała podczas specjalnej konferencji we Frankfurcie oraz w komunikacie prasowym.
New @Lufthansa colours presented in style! #ExploreTheNew #lufthansa #LufthansaBlue #lufthansalivery pic.twitter.com/zq9qRsME2q
— Felix Gottwald (@PilotFelix) 7 lutego 2018
Przewoźnik podkreślił, że jego nowe logo zostało opracowane w związku z rocznicą zaprojektowania w 1918 r. pierwszego znaku graficznego Lufthansy przedstawiającego żurawia w locie. Autorem tej koncepcji był grafik i były pilot Otto Firle.
Zgodnie z zapowiedzią z ogonów samolotów Lufthansy zniknie dotychczasowe, wprowadzone w 1990 r. logo przedstawiające wspomnianego żurawia na żółtym tle. Zamiast tego pojawi się nieco zmodyfikowany biały znak graficzny umieszczony na ciemnoniebieskim tle. Dodatkowo z dolnej części samolotów zostanie usunięte szare malowanie.
Carsten Spohr, CEO Lufthansy wyjaśnia w komunikacie że nowa identyfikacja przewoźnika ma korespondować z jego obecnym nowoczesnym charakterem, a czyste barwy i kształty są odpowiedzią na obowiązujące dzisiaj trendy w komunikacji graficznej światowych marek.
W ślad za nowym logo i identyfikacją przewoźnika idą także nowe mundury, które mają nosić zarówno piloci Lufthansy, jak i personel pokładowy.
Prezentacji nowej identyfikacji wizualnej towarzyszyć będzie kampania „Say Yes to the World”, która kwestionuje znane ścieżki i nawyki.
Na 15 marca br. zaplanowano opublikowanie przez Lufthansę rocznych wyników finansowych. Według zapowiedzi będą one lepsze od tych osiągniętych w 2016 r., gdy przewoźnik zanotował zysk netto w wysokości ponad 1,7 mld euro. W ub.r. linie lotnicze działające w ramach Lufthansa Group przewiozły z górą 130 mln pasażerów.
Dołącz do dyskusji: Lufthansa z nową identyfikacją wizualną, z samolotów znika żółte logo z żurawiem