Nowy Range Rover Sport - Jaguar Land Rover wprowadza hybrydę typu Plug-in
Jaguar Land Rover udoskonalił model Range Rover Sport. W tym luksusowym SUV-ie zastosowano zmienioną stylistykę oraz zaawansowane technologie, w tym system multimedialny Touch Pro Duo. Wśród nowości w gamie znalazła się wersja PHEV - pierwsza hybryda typu Plug-in firmy Jaguar Land Rover oraz SVR o mocy podniesionej do 575 KM.
Nowy Range Rover Sport jest pierwszym pojazdem hybrydowym typu Plug-in firmy Jaguar Land Rover. Nowy model, oznaczony jako P400e, zapewnia ekonomikę i osiągi, łącząc 2.0-litrowy czterocylindrowy silnik benzynowy Ingenium o mocy 300 KM (221 kW) z silnikiem elektrycznym o mocy 116 KM (85 kW). Łączna moc zestawu wynosząca 404 KM (297 kW) — dostępna za pośrednictwem stałego napędu na cztery koła — zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 6,7 sekundy oraz maksymalną prędkość 220 km/h. Wartość momentu obrotowego to 640 Nm.
Dzięki elektrycznej jednostce napędowej Range Rover Sport P400e emituje 64 g/km w cyklu mieszanym NEDC i oferuje zasięg do 51 km przy wyłączonym silniku benzynowym.
Kierowcy mogą wybrać jeden z dwóch trybów jazdy. Pierwszy, domyślny - Parallel Hybrid - łączy napęd benzynowy i elektryczny. Kierowca może tutaj zoptymalizować ładowanie akumulatorów lub zużycie paliwa poprzez wykorzystanie jednej z dwóch funkcji zarządzania ładowaniem: Save (zapobiega spadkowi naładowania akumulatora poniżej wstępnie wybranego poziomu) oraz PEO (Predictive Energy Optimisation — predykcyjna optymalizacja energetyczna - wprowadzenie do systemu nawigacyjnego miejsca docelowego uruchamia funkcję, która wykorzystuje na potrzeby wybranej trasy dane o wysokości n.p.m. z wbudowanego odbiornika GPS w celu połączenia obu napędów z myślą o redukcji zużycia paliwa). Drugi tryb - EV (Electric Vehicle) — pozwala na jazdę z użyciem wyłącznie silnika elektrycznego korzystającego z energii zmagazynowanej w akumulatorze.
Technologia Terrain Response 2 firmy Land Rover została skalibrowana w taki sposób, aby rozdzielać pomiędzy wszystkimi czterema kołami moment obrotowy z silnika elektrycznego, który maksymalny moment obrotowy rozwija od zerowych obrotów.
Silnik jest zasilany przez litowo-jonowy akumulator wysokiego napięcia o pojemności 13,1 kWh. 2.0-litrowy silnik benzynowy Ingenium został zamontowany wzdłużnie, a silnik elektryczny o mocy 85 kW umieszczono w automatycznej 8-stopniowej przekładni ZF w centralnej części pojazdu obok 7-kilowatowej pokładowej ładowarki. Gniazdko ładowania znajduje się z przodu pojazdu, zaś akumulator litowo-jonowy zamontowano z tyłu pod podłogą bagażnika.
Korzystając z gniazda prądu o natężeniu 32 amperów pełne szybkie ładowanie w domu może trwać 2 godziny i 45 minut. Akumulator można w pełni naładować w ciągu 7 godzin i 30 minut za pomocą znajdującego się w wyposażeniu standardowym 10-amperowego przewodu do ładowania w domu.
Z przodu samochodu nową stylistykę uzyskano dzięki reflektorom Pixel-Laser-LED umieszczonym obok przeprojektowanej przedniej atrapy. Uzupełnienie stanowi nowy zderzak o bardziej agresywnym kształcie. Nowa odmiana PHEV została także wyposażona w gniazdo 7-kilowatowej ładowarki pokładowej ukrytej za znaczkiem Land Rovera z prawej strony atrapy.
Wewnątrz zastosowano nowy system multimedialny Touch Pro Duo, nazwany przez jego twórców "Blade". Składa się on z dwóch 10-calowych ekranów dotykowych HD stanowiących centralny punkt wystroju kabiny.
Możliwości przyłączeniowe zwiększa zestaw obejmujący do 14 gniazdek USB, w tym domowe pozwalające doładowywać laptopy i inne urządzenia. Wprowadzenie technologii Activity Key firmy Jaguar Land Rover pozwala odblokowywać i blokować zamki bez potrzeby noszenia pilota.
Nowy Range Rover Sport został udoskonalony także poprzez zastosowanie dodatkowych technologii, takich jak roleta sterowana gestem (otwierana i zamykana poprzez zaawansowany system sterowania gestem, który wykrywa ruch ręki kierowcy lub pasażera; aby otworzyć roletę wystarczy wykonać ruch posuwisty ręką do tyłu przed lusterkiem wstecznym, a w celu jej zamknięcia ruch do przodu), Advanced Tow Assist (dba o sterowanie kierownicą w przeciwną stronę, aby precyzyjnie ustawić przyczepę podczas jazdy do tyłu; kierowca może po prostu wprowadzić przyczepę na pożądane miejsce, używając pokrętła systemu Terrain Response 2) oraz reflektory laserowo-ledowe Pixel-laser LED (inteligentnie wygasza niektóre diody, aby uniknąć oślepiania kierowców nadjeżdżających z przeciwka).
Nowy Range Rover Sport, zaprojektowany i skonstruowany przez firmę Jaguar Land Rover w Wielkiej Brytanii, będzie produkowany w zakładzie firmy w Solihull. Pierwsze dostawy do polskich salonów sprzedaży Land Rover przewidziano w I kwartale 2018 r.
Land Rover podaje, że od czasu premiery w 2004 r. sprzedaż zaprojektowanego i skonstruowanego w Wielkiej Brytanii modelu Range Rover Sport przekroczyła 732 tys. egzemplarzy.
Dołącz do dyskusji: Nowy Range Rover Sport - Jaguar Land Rover wprowadza hybrydę typu Plug-in