SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nowy wizerunek ale kino!

Kanał filmowy ale kino!, 29 kwietnia br. wprowadzi na swoją antenę nową oprawę graficzną oraz logo.

Nowe logo ale kino! to kwadrat, w który częściowo wpisana jest nazwa kanału. Zachowana została dotychczasowa czcionka i pisownia nazwy stacji. Podstawowym elementem nowej oprawy graficznej na wizji są poruszające się płynnie w przestrzeni 3D, nakładające się na siebie i przenikające się przezroczyste tafle oraz logo. Zmianie uległa gama kolorystyczna oprawy. Dominują ciepłe barwy, w spektrum od miodowego brązu, oranżu i różnych odcieni czerwieni po bordo - podano w komunikacie przesłanym Wirtualnemedia.pl.

       

Jingle zapowiadające poszczególne pasma tematyczne zostały muzycznie i wizualnie dopasowane do ich charakteru - np. jingiel „ale mocne” ma klimat filmu noir, a w zapowiedziach „ale świat” słychać dźwięki egzotycznych instrumentów. Nowe jest również nazewnictwo pasm – wszystkie zaczynają się od słowa ‘ale’ - jest więc ‘ale klasyczne’ w poniedziałki, ‘ale hit’ w środy, ‘ale świat’ w czwartki, ‘ale krótkie’ w sobotnie popołudnia i ‘ale mocne’ w niedziele. Nowa oprawa jest bardziej abstrakcyjna i nie ma w niej tak jednoznacznych symboli filmowych (np. światła reflektorów, perforacja taśmy) jak w poprzedniej. Pojawiają się one bardziej jako aluzje, które przywołują skojarzenia związane z filmem, a nie narzucają ich natrętnie.

"Mamy nadzieję, że dzięki temu widzowie dłużej będą mogli 'bawić się' nową oprawą rozszyfrowując wszystkie jej znaczenia" – mówi Hanna Baka, dyrektor ale kino!. „Zmiany programowe, jakie zaszły i stale zachodzą na antenie ale kino! wymagały od nas całkowitej wymiany oprawy graficznej i loga na bardziej uniwersalne, nowoczesne i dynamiczne, odpowiadające filozofii stacji i kierunkowi, w którym ewoluuje” dodaje Hanna Baka.

Wraz ze zmianą oprawy zmieni się strona internetowa http://www.alekino.pl/. Na internautów czeka całkowicie nowa szata graficzna, ułatwiony dostęp do często odwiedzanego programu i bazy wszystkich filmów, które emitowała do tej pory stacja. Pozostały pozycje, które się sprawdziły – „Quiz filmowy”, „Rankingi”, zmienione zostało „Forum Kinomana”. Na stronie znaleźć można liczne multimedia – zarówno do ściągnięcia (tapety, wygaszacze ekranu), jak i do obejrzenia (zapowiedzi programowe). Na bieżąco wprowadzane będą nowe atrakcje i urozmaicenia, będące odpowiedzią na sugestie i pomysły internautów.

Wprowadzeniu nowej oprawy graficznej towarzyszyć będzie kampania reklamowa (koniec kwietnia i cały maj) w stacjach TVN (8-14 maja), TVN24 (8-27 maja), CANAL+, CANAL+ Film, CANAL+ Sport i Planete, na stronach Onet.pl oraz w prasie (Polityka, Przekrój, Gazeta Telewizyjna, Wysokie Obcasy, Film, Playboy, Voyage, WiK). Zakupem mediów zajął się dom mediowy MPG. Spot telewizyjny przygotował dział autopromocji kanału ale kino!, a reklamy prasowe zaprojektowała agencja Punta Linea Polska.

Wszystkie prace związane z przygotowaniem nowego wizerunku ale kino! zostały zlecone polskim firmom. Projektem i wykonaniem oprawy graficznej zajęła się firma ITC.ORG.PL, logo zaprojektowało ITC.ORG.PL wraz z zespołem grafiki spółki CANAL+ Cyfrowy. Nagrań muzyki dokonano w Studio Genetix w Warszawie. Wykonanie nowej strony internetowej powierzono firmie DM Plus.

Polski kanał filmowy ale kino! 16 kwietnia kończy 7 lat. Poprzez sieci kablowe i platformę cyfrową CYFRA+ dociera do 1,8 mln Abonentów.

Dołącz do dyskusji: Nowy wizerunek ale kino!

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl