O 9 proc. wzrosła wartość biznesu Philips TV&Sound w 2020 r., Polacy najchętniej kupowali słuchawki
Spółka TP Vision, właściciel marki Philips TV&Sound, poinformowała, że osiągnęła w 2020 roku rezultaty powyżej średniej dla sektora we wszystkich obszarach. Firma po raz czwarty z rzędu odnotowała bardzo dobre wyniki sprzedaży w Europie. Rosły przychody, udział w rynku i rentowność.
Najnowsze wyniki oraz nowe produkty, które zostaną wprowadzone na rynek w pierwszej połowie 2021 roku, zaprezentowali podczas konferencji online Kostas Vouzas, prezes TP Vision na Europę oraz Martijn Smelt, szef marketingu na kontynencie europejskim. Ogółem Philips TV & Sounds zanotował wzrost biznesu o 9 proc.
Z prezentacji wynika, że sprzedaż telewizorów Oled wzrosła w Europie o 20 proc., co było efektem m.in. wprowadzenia nowych modeli i rozmiarów ekranu. Wzrostom przewodził segment telewizorów premium Oled, który potroił sprzedaż w 2020 roku. Jak informuje TP Vision, w Europie ogółem w ub. roku sprzedano o 80 proc. więcej telewizorów z serii Performance.
W Polsce znacząco wzrosła wartość sprzedanych urządzeń audio marki TP Vision – szczególnie słuchawek Philips. W 2020 roku na polskim rynku wzrosła też wartość sprzedanych telewizorów tej marki. Jak podaje TP Vision – firma sprzedała w naszym kraju urządzenia audio o wartości 33 proc. wyższej niż w 2019 roku. To zasługa między innymi popularności słuchawek Philips. W sektorze słuchawek firma odnotowała wzrost na poziomie 85 proc. r/r. W 2020 roku wzrosła też wartość sprzedanych telewizorów Philips w Polsce – łącznie o 4 proc.
TP Vision kontynuowało w minionym roku promocję serii Performance pod hasłem „Ten jedyny” („The one to watch”), podkreślając, że jest to telewizor, który ma wszystko to, czego potrzebuje konsument. Kampania przyniosła pozytywne rezultaty, przyczyniając się do wzrostu sprzedaży o 80 proc. i do kontynuacji wcześniejszych wzrostów – seria Performance niemal podwajała wynik sprzedaży w każdym z wcześniejszym dwóch lat. TP Vision w minionym roku skupiało się również na segmencie audio, ponownie wprowadzając na rynek markę Philips Fidelio, oferującą słuchawki premium oraz soundbary. Dzięki takiej decyzji marka w minionych 12 miesiącach podwoiła sprzedaż urządzeń audio.
Kolejne, nowe produkty Philips Fidelio będą dostępne na rynku w 2021 roku. TP Vision planuje między innymi intensywny rozwój kategorii słuchawek sportowych. Spółka informuje, że będzie kontynuować inwestycje w dalszy rozwój i wzrost marki Philips w kategorii elektroniki konsumenckiej, a także zapowiada wzmocnienie oraz ekspansję, ze szczególnym nastawieniem na wzmocnieniu możliwości firmy w zakresie digital i partnerstw handlowych.
Dołącz do dyskusji: O 9 proc. wzrosła wartość biznesu Philips TV&Sound w 2020 r., Polacy najchętniej kupowali słuchawki