SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

O czym piszemy w social mediach? "Pozdrawiam" i "Trzaskowski" królują na Facebooku, a na Twitterze wszystko, co polski

Na Facebooku najczęściej piszemy we wtorki o godz. 20, a na Twitterze - w środy o godz. 21. Z kolei na LinkedIn jesteśmy najbardziej aktywni w środy i czwartki ok. godz. 9 i 15 - wynika z badania firmy SentiOne.

Ze wszystkich portali społecznościowych Polacy najbardziej lubią Facebooka. Szukają tam wsparcia i promują zbiórki charytatywne. Nieco rzadziej zaglądamy na Twittera, na którym większość dyskusji ma charakter narodowy, a słowo "polski" odmienia się przez wszystkie przypadki. Na Instagramie za to rozmawiamy głównie o pięknie i ciałopozytywności, a LinkedIn jest zdominowany przez mężczyzn. W sumie z mediów społecznościowych w Polsce korzysta aż 25,9 mln osób, a więc prawie 70 proc. populacji naszego kraju.

To wnioski z badania SentiOne, polskiej spółki zajmującej się monitoringiem internetu z wykorzystaniem zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji. Firma sprawdziła, z których mediów społecznościowych Polacy korzystają najchętniej, ale też do czego używają poszczególnych platform i co o nich piszą w internecie. Analizie poddano prawie 5,2 mln wypowiedzi w języku polskim pochodzących nie tylko z social mediów, ale też forów, blogów, serwisów, portali i porównywarek opinii z ostatnich trzech miesięcy.

Facebook - medium do szukania i udzielania pomocy

Jeśli chodzi o lidera, nie ma zaskoczenia. Najpopularniejszym portalem społecznościowym wśród Polaków jest Facebook. I to zarówno pod względem liczby wypowiedzi na nim, jak i o nim. SentiOne sprawdziło tzw. Brand Health Index, czyli stosunek dobrych komentarzy do złych. W przypadku Facebooka wynosi on 0,74, co oznacza, że rozmowy na jego temat mają bardzo pozytywny wydźwięk. Zazwyczaj piszemy na Facebooku we wtorki ok. godz. 20.

"Pozdrawiam", "dziękuję" i "życzę miłego dnia" - tych określeń najczęściej używają Polacy na Facebooku. Czym to można tłumaczyć?

- Facebook jest najpopularniejszym medium do szukania i udzielania pomocy. Każdego dnia wielu ludzi publikuje linki do zbiórek charytatywnych, promuje działalność fundacji, prosi o wsparcie swojego biznesu lub fanpage - komentuje Agnieszka Uba, Head of Product Marketing z SentiOne. - Inną grupą są pozdrowienia sarkastyczne. Internauci "pozdrawiają" irytujących rozmówców, antyszczepionkowców, zwolenników teorii spiskowych i przeciwników politycznych. Wśród najpopularniejszych słów używanych na Facebooku wyróżnia się także "Trzaskowski". Dzięki dużej aktywności w mediach społecznościowych prezydent Warszawy jest jedynym politykiem w zestawieniu najpopularniejszych dyskusji.

Twitter - miejsce dyskusji o "polskich" sprawach

Na drugim miejscu jest Twitter. Polacy piszą na nim najczęściej w środy o godz. 21. Tu stosunek dobrych do złych komentarzy jest dość niski i Brand Health Index wynosi zaledwie 0,48. Na Twitterze najczęściej rozmawiamy o polityce. Wśród najpopularniejszych autorów wpisów są redakcje TVN24, TVP Info, Newsweek Polska oraz konto Kancelarii Premiera RP.

Na Twitterze najczęściej używanym słowem jest "polski", które odmieniane jest przez wszystkie przypadki. Dyskusje dotyczą tu najczęściej polityki. Piszemy więc o "polskim ładzie", "rządzie Polski", "polskiej przestrzeni powietrznej", "kadrze Polski", "polskim konflikcie z Czechami", "Poczcie Polskiej” i "polskich lekkoatletach".

Instagram - tu wszystko jest piękne

Trzecie miejsce w rankingu najpopularniejszych mediów społecznościowych używanych przez Polaków zajmuje Instagram z bardzo wysokim wskaźnikiem Brand Health Index (na poziomie 0,85). Z badania SentiOne wynika, że najczęściej jesteśmy aktywni na Instgramie we wtorki i środy między godz. 21 a 22. - Dominują rozmowy wokół tematu piękna: pięknego życia, pięknych zdjęć i widoków, pięknych wnętrz, pięknych stylizacji i pięknych par. Popularność rozmów o pięknie to także pokłosie obecnego trendu bodypositive - komentuje Agnieszka Uba z SentiOne.

Jednym z najpopularniejszych jest post Martyny Wojciechowskiej o pięknym kameleonie.

LinkedIn - domena mężczyzn

Czwarte miejsce zajmuje LinkedIn, serwis społecznościowy, specjalizujący się w kontaktach zawodowo-biznesowych. To o nim najczęściej Polacy rozmawiają na Facebooku, zachęcając do obserwowania profili osób lub firm. - O ile w przypadku pozostałych omawianych portali zainteresowanie osób wypowiadających się na ich temat rozkłada się mniej więcej po równo między kobiety i mężczyzn, tak w tym wypadku ponad 70 proc. stanowią mężczyźni - komentują autorzy raportu. LinkedIn jest jedynym portalem, o którym mężczyźni wypowiadają się bardziej pozytywnie. Z badania wynika, że Polacy piszą na LinkedIn najczęściej w środy i czwartki ok. godz. 9 i 15.

Albicla - niewielu użytkowników

Polski portal społecznościowy Albicla, który uruchomiono w styczniu tego roku, teraz nie budzi dużego zainteresowania wśród internautów. Większość wypowiedzi na jego temat ma negatywny wydźwięk. Posty najczęściej pojawiają się tam w czwartki i niedziele o godz. 11. 75 proc. użytkowników tego serwisu to mężczyźni.

TikTok często pojawia się w rozmowach na Facebooku i Twitterze oraz w recenzjach, np. na Google Play Store czy App Store. Najczęściej publikujemy tam posty w środy koło godz. 21. Większość opinii jest bardzo pozytywna, a najpopularniejsze sformułowania to: "fajna aplikacja", "super", "najlepsza", "polecam", "chcę konto".

SentiOne to polska spółka założona w 2011 roku. Wspiera marki w zakresie automatyzacji obsługi klienta z wykorzystaniem technologii sztucznej inteligencji. Rozwiązania SentiOne były stosowane na całym świecie przez takie marki jak Procter & Gamble, McDonald's, Nike, Unilever, Beiersdorf, Tesco, Starcom, Mindshare, Mediacom, Saatchi & Saatchi i wiele innych. Firma posiada biura w Gdańsku, Warszawie, Londynie, Ostrawie, Budapeszcie, Monachium, Eindhoven i Meksyku, a produkty zostały wdrożone u ponad 400 klientów na rynkach europejskich, a także w USA, Kanadzie, Meksyku, Kolumbii i Brazylii.

Dołącz do dyskusji: O czym piszemy w social mediach? "Pozdrawiam" i "Trzaskowski" królują na Facebooku, a na Twitterze wszystko, co polski

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl