SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Offerista Group Polska: Digitalizacja handlu detalicznego

Offerista Group specjalizuje się w marketingu detalicznym i od ponad 13 lat jest zaufanym partnerem marek i sprzedawców detalicznych, pomagając im dotrzeć do klientów online za pomocą szerokiej gamy narzędzi marketingowych i różnorodnych formatów reklamowych. Ponad 1600 detalistów w 17 krajach Europy zaufało rozwiązaniom cyfrowym Offerista w zakresie dystrybucji swoich gazetek i ofert. Firma rozpoczęła działalność w Polsce niecałe 2 lata temu, co było jednym z kroków w kierunku przeniesienia ambicji Offeristy na poziom europejski z zamiarem stworzenia europejskiego lidera marketingu detalicznego.

Polskim oddziałem kieruje Robert Biegaj. Jest on aktywnym uczestnikiem polskiego rynku internetowego od 1999 roku. W tym czasie uczestniczył w rozwoju i funkcjonowaniu dwóch największych polskich portali horyzontalnych, gdzie odpowiadał za dynamiczne i sprawne działanie Działów Handlowych. Ponadto pracował na rzecz szeroko rozumianego rozwoju rynku cyfrowego w ramach IAB Polska jako członek zarządu. Od 18 miesięcy Robert wspiera największe sieci handlowe i marki w procesie transformacji cyfrowej w Offerista Group, tak aby zapewnić im wymierny sukces reklamowy, który przełoży się na wzrost sprzedaży również w sklepach stacjonarnych.

"Grupa Offerista jest obecna na polskim rynku od 18 miesięcy. W ciągu tego ponad roku udało nam się przekonać do współpracy ponad 20 klientów, wśród których są zarówno przedstawiciele sieci handlowych, jak i producenci. W tym okresie
 
zrealizowaliśmy ponad 300 kampanii typu drive 2 store. Były to zarówno proste kampanie gazetkowe w naszej sieci aplikacji natywnych, ale także kampanie o dużym zasięgu realizowane poza aplikacjami gazetkowymi w celu aktywizacji i dotarcia do szerokiej grupy użytkowników w sklepach stacjonarnych.

Wspomniany okres to także bardzo intensywny rozwój naszej Sieci Partnerskiej, dzięki której obecnie jesteśmy w stanie dotrzeć do ponad 18 milionów użytkowników. Mam nadzieję, że tak rozpoczęta przygoda będzie kontynuowana i rozwijana w równie imponującym tempie jak dotychczas,” - mówi Robert Biegaj - Country Manager w Offerista Group Polska.


2022 NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA I WYZWANIA

KONCENTRACJA MIĘDZYNARODOWA
W 2022 roku Oliver Olschewski oficjalnie objął stanowisko CEO Offerista Group Central and Eastern Europe (w tym Offerista Group Poland). Oliver zapowiedział, że Offerista Group zaczyna rozwijać swoją Native Network również w Polsce.
 
OFFERISTA NATIVE NETWORK
Jednym z największych atutów firmy i potężnym narzędziem jest Offerista Native Network, stale rosnąca sieć stron internetowych i aplikacji mobilnych wydawców-partnerów o zróżnicowanej tematyce. Dzięki technicznym integracjom Offerista, wydawcy mają możliwość pozycjonowania broszur wśród własnych treści w natywny sposób. Natywna sieć Offerista została z powodzeniem uruchomiona w Polsce w 2022 roku. Dzięki temu, włączając wartościowe dla swoich odbiorców treści - aktualne broszury i katalogi niemal wszystkich sprzedawców w Polsce, wydawcy mogą monetyzować ruch na swojej stronie lub aplikacji mobilnej poprzez tzw. model Revenue Share. Z drugiej strony marki i sprzedawcy mogą dystrybuować swoje oferty na wielu platformach korzystając tylko z jednego źródła kontaktu - Offerista. Ponad 1400 platform i aplikacji mobilnych w całej Europie należy do sieci Offerista, wybrani wydawcy w Polsce to Tropiciel Okazji, Grupa Iberion, Moja Gazetka, Kimbino.pl, Tipli.pl i inni.

OFFERISTA GROUP POLAND - KEYNOTE SPEAKEREM NA NAJWIĘKSZEJ KONFERENCJI RETAIL W WARSZAWIE
W dniach 29-30 marca 2023 roku  odbędzie się największe i najbardziej inspirujące wydarzenie roku dla branży retail i marketingu – Retail Summit 2023. CEO Offerista Group CEE Oliver Olschewski przedstawi cenne spostrzeżenia na temat aktualnych wyzwań w retail marketingu. Oliver podzieli się doświadczeniami w obszarze Digital vs Print w dobie drastycznie rosnących cen papieru oraz cross-channel marketingu.

WYZWANIA ROKU 2023
Pamiętając o cenach papieru, rozpowszechnienie papierowych gazetek napotyka na coraz większe bariery. Konsumenci domagają się redukcji niepotrzebnych odpadów, a w niektórych krajach europejskich prowadzi to już do zmian legislacyjnych. Szacuje się, że do 2023 roku 2,5 mln osób we Francji przestanie otrzymywać drukowane gazetki, chyba że użyją naklejki na swojej skrzynce pocztowej wyraźnie prosząc o otrzymywanie takich materiałów.
 
Jednocześnie cena papieru odnotowała w ostatnich latach bezprecedensowy wzrost ze względu na kurczący się rynek, rosnące ceny gazu ziemnego, energii elektrycznej oraz gwałtowny wzrost kosztów produkcji. A ponieważ kryzys energetyczny trwa nadal, należy spodziewać się dalszego wzrostu cen, co zmusi kolejne firmy do przekształcenia publikacji drukowanych w formaty cyfrowe.

Robert Biegaj, Country Manager Offerista Group Polska, powiedział: "Z tych i innych powodów obserwujemy znaczny wzrost zainteresowania naszych klientów promocją swoich ofert w sieci. To pokazuje nam, że jesteśmy na dobrej drodze do cyfryzacji sektora handlu detalicznego. Mamy doświadczenie i niezbędne narzędzia, aby sprostać wymaganiom współczesności."



Jeśli zostanie partnerem sieciowym Cię interesuje, skontaktuj się z Offerista Group lub przyjdź do nas osobiście na Poland&CEE Retail Summit 29 marca, 2023.