o2.pl przed Gazeta.pl, Netflix i TikTok z rekordami w mobile’u (Mediapanel z listopada)
W listopadzie serwisy i aplikacje Grupy Allegro miały więcej użytkowników niż przeglądarkowy Facebook, a o2.pl wyprzedziło Gazeta.pl. Rekordowe wyniki osiągnęły aplikacje mobilne Netflixa i TikToka.
Według badania Mediapanel strony i aplikacje Grupy Google w listopadzie br. zanotowały 28,67 mln użytkowników i 96 proc. zasięgu, wobec 28,7 mln internautów i 97 proc. zasięgu. Spadek zanotował też zajmujący drugą pozycję YouTube (jako serwis www i aplikacja mobilna): liczba odwiedzających zmalała z 26,03 do 25,81 mln, a zasięg z 88 do 86,5 proc.
Wyniki Grupy Ringier Axel Springer Polska zmieniły się nieznacznie: liczba użytkowników zmniejszyła się z 23,44 do 23,42 mln, a zasięg z 79,2 do 78,5 proc.
Grupa Allegro przed Facebookiem, w górę serwisy radiowe i elektromarkety
Serwisy i aplikacje Grupy Allegro osiągnęły wzrost liczby internautów z 21,83 do 22,51 mln i zasięgu z 73,8 do 75,4 proc. W efekcie wysunęła się przed przeglądarkowego Facebooka, w którym liczba odwiedzających zmalała z 21,98 do 21,75 mln, a zasięg z 74,3 do 72,9 proc.
Zmniejszyły się wyniki kilku kolejnych wydawców z zestawienia: Grupa Polsat-Interia zanotowała spadek liczby użytkowników z 20,54 do 20,47 mln, Grupa Agora - z 18,07 do 17,87 mln, Grupa OLX - z 18,06 do 17,87 mln.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W przypadku Grupy Edipresse liczba internautów poszła w górę z 9,46 do 9,91 mln, a zasięg z 32 do 33,2 proc. Sporo zyskali też nadawcy radiowi: Grupa Eurozet zanotowała wzrost z 11,54 do 11,77 mln użytkowników, a Grupa RMF - z 9,02 do 9,34 mln.
Przedświąteczny sezon zakupowy przełożył się na wyniki czołowych sklepów internetowych ze sprzętem RTV i AGD. Na Mediaexpert.pl liczba internautów zwiększyła się z 9,86 do 12,19 mln, a do pierwszej dwudziestki wskoczyło Euro.com.pl z 9,57 mln użytkowników.
W Polsce jest 29,7 mln internautów
W listopadzie w badaniu Mediapanel łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 29,7 mln (o 0,1 mln więcej niż w październiku), a tych korzystających z internetu codziennie - na 24,8 mln (też o 0,1 mln więcej niż przed miesiącem).
Ceneo.pl przed OLX.pl, a o2.pl przed Gazeta.pl
Google.com zanotowało w listopadzie 27,71 mln polskich internautów i 92,8 proc. zasięgu (wobec 27,63 mln i 93,4 proc. w październiku), a Google.pl - 10,73 mln użytkowników i 35,9 proc. zasięgu (wobec 10,55 mln i 35,7 proc. miesiąc wcześniej).
Przeglądarkowy Facebook zanotował spadek z 21,98 do 21,75 mln użytkowników, a YouTube.com - z 21,62 do 21,06 mln. Natomiast większość pozostałych serwisów osiągnęła znaczące wzrosty. Na Onet.pl liczba internautów zwiększyła się z 19,53 do 19,84, na Allegro.pl - z 17,85 do 18,56 mln, a na WP.pl - z 16,06 do 16,49 mln.
Ceneo.pl dzięki wzrostowi z 12,68 do 13,13 mln użytkowników wyprzedziło OLX.pl (w górę z 12,86 do 12,89 mln), natomiast o2.pl osiągnęło wzrost z 12,29 do 12,39 mln internautów i wysunęło się przed Gazeta.pl (spadek z 12,33 od 12,3 mln).
YouTube i Facebook ze spadkami na komputerach
Na komputerach Grupa Google osiągnęła wzrost liczby internautów z 22,24 do 22,73 mln i zasięgu z 75,2 do 76,1 proc.
Natomiast YouTube zanotował spadek z 16,16 do 15,85 mln użytkowników, a przeglądarkowy Facebook - z 15,58 do 14,84 mln. Wyniki wydawców z kolejnych znacząco się zwiększyły. Grupa Allegro osiągnęła wzrost z 12,67 do 13,43 mln internautów, Grupa Wirtualna Polska - z 12,36 do 12,68 mln, Grupa Ringier Axel Springer Polska - z 11,52 do 11,92 mln, a Grupa Polsat-Interia - z 8,69 do 8,95 mln.
Netflix przed Instagramem
Na Google.com liczba internautów na komputerach zwiększyła się miesiąc do miesiąca z 21,83 do 22,32 mln, a na Google.pl - z 8,79 do 8,82 mln. Allegro.pl osiągnęło wzrost z 11,56 do 12,49 mln, WP.pl - z 8,37 do 8,84 mln, a Onet.pl - z 8,29 do 8,59 mln.
Mediaexpert.pl dzięki wzrostowi z 4,9 do 6,07 mln odwiedzających wyprzedził Ceneo.pl (w górę z 5,69 do 5,73 mln). Natomiast Netflix zanotował wzrost z 4,55 do 4,82 mln i wyprzedził przeglądarkowego Instagrama (w górę z 4,56 do 4,67 mln) i Microsoft.com (spadek z 4,85 do 4,79 mln).
Dołącz do dyskusji: o2.pl przed Gazeta.pl, Netflix i TikTok z rekordami w mobile’u (Mediapanel z listopada)