Od lutego Discovery Life zastąpi Animal Planet. W ramówce filmy i seriale
Kanał Discovery Life wystartuje 1 lutego br. zastępując stację Animal Planet. W ofercie nowej telewizji pozostaną programy podróżnicze, a dołączą do nich programy lifestylowe oraz filmy i seriale fabularne.
- Discovery Life budujemy w oparciu o sukces kultowego już Animal Planet. Będzie to kanał z rozrywką dla całej rodziny, skierowany przede wszystkim do widzów traktujących oglądanie telewizji jako formę relaksu - podkreśla Bartłomiej Główczyński, channel director lifestyle, Discovery Networks CEEMEA.
Obok wybranych programów z oferty Animal Planet, pokazujących dziką przyrodę i zwierzęta, na antenie Discovery Life pojawią się zupełnie nowe programy lifestylowe (serie kulinarne „Smak zwycięstwa” i „Kulinarne krańce świata”), filmy fabularne (m.in. „Skradziony życiorys”, „Umowa na dziecko”, „Rodzinne tajemnice” czy „Mąż z internetu”) oraz seriale zagraniczne („Czarodziejki” czy „Elementary”). Stacja nadal pracuje nad ramówką i kupuje do niej kolejne pozycje.
Discovery Life będzie mieć inne logo i oprawę graficzną niż Animal Planet. Jego start będzie promowany na kanałach Discovery Networks oraz za pomocą działań realizowanych z operatorami płatnej telewizji.
Nadawca liczy, że nowa stacja będzie mieć więcej widzów niż Animal Planet SD. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w pierwszych 11 miesiącach zeszłego roku udział tej stacji w rynku telewizyjnym wyniósł 0,20 proc. w grupie 4+ i 0,16 proc. w 16-49. W analogicznym okresie 2013 roku wartości te były nieco wyższe i wyniosły odpowiednio 0,24 proc. i 0,18 proc.
- Jesteśmy przekonani, że zmiana formuły kanału, a co za tym idzie wzbogacona oferta programowa spodoba się widzom i wzmocni wartość kanału dla współpracujących z nami operatorów kablowych i satelitarnych oraz reklamodawców - mówi Główczyński.
Polska będzie pierwszym rynkiem poza USA, na którym zadebiutuje Discovery Life. Zastąpienie przez niego stacji Animal Planet nie oznacza całkowitego zniknięcia tej marki z Polski. Nadal w naszym kraju nadawać będzie kanał Animal Planet HD, który ma inną ramówkę niż jego odpowiednik w SD. Stacja ta od września ub.r. jest monitorowana przez Nielsen Audience Measurement. W październiku 2014 roku jej udział w rynku wyniósł 0,08 proc. w grupie 4+ i 0,07 proc. w grupie 16-49 (więcej na ten temat).
W portfolio Discovery Networks w Polsce poza stacjami pod marką Animal Planet są obecnie jeszcze takie kanały jak Discovery Channel, Discovery Science, Discovery Turbo Extra, Discovery Historia, TLC i ID oraz przejęte w tym roku stacje Eurosport i Eurosport 2.
Dołącz do dyskusji: Od lutego Discovery Life zastąpi Animal Planet. W ramówce filmy i seriale