TVP ABC nadal zyskuje widownię. Nicktoons z największym spadkiem w maju
Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w maju br. była stacja TVP ABC, która pochwalić się mogła również największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił Nicktoons - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat z drugiego na pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w maju 2018 roku awansowało TVP ABC. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem maja 2017 roku zwiększył się o 44,87 proc. i wyniósł 12,43 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl, jest to najwyższy miesięczny udział tej stacji w historii jej nadawania. TVP ABC po raz piąty w historii zostało również najchętniej oglądanym kanałem wśród wszystkich stacji w Polsce w grupie 4-12.
Na drugi miejsce spadł Polsat. Jego udział zmniejszył się o 21,98 proc. do 8,20 proc.
Podium uzupełnia TVN, którego udział wzrósł o 1,89 proc. do 8,09 proc.
Rośnie Puls 2
Czwarty był Puls 2, który awansował z miejsca piątego. Kanał ten zanotował wzrost udziału o 13,34 proc. do 7,22 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci i ich rodziców.
Oczko niżej znalazł się Nickelodeon, którego udział poszedł w dół o 10,14 proc. do 6,20 proc. Stacja ta spadła z czwartej lokaty.
W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Nick Jr (3,31 proc. udziału; spadek o 24,26 proc.), MiniMini+ (3,07 proc. udziału; - 10,50 proc.) i Disney Junior (3,04 proc. udziału; + 1,33 proc.).
Z kolei najwięcej stracił Nicktoons. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 36,82 proc. do 1,39 proc. udziału. Do 15 lutego 2018 roku stacja ta nadawała pod marką Nickelodeon HD.
0,13 proc. udziału zanotował edukacyjny kanał Da Vinci, który w naszym kraju dostępny jest od 2007 roku, ale w panelu Nielsena znalazł się od lipca ub.r. Od początku września ub.r. zaczął emitować reklamy, a ich sprzedażą zajmuje się Polsat Media.
Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w maju 2018 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,37 proc. Zwiększył się on o 29,25 proc. - najbardziej w zestawieniu.
Drugi był Nickelodeon (w dół o 16,67 proc. do 0,60 proc.). Podium ex aequo uzupełniają: Disney Junior (- 11,11 proc. do 0,32 proc.) i Nick Jr (- 30,43 proc. do również 0,32 proc.).
Również i w tym ujęciu najwięcej stracił Nicktoons - było to 47,83 proc. do 0,12 proc. udziału.
Dołącz do dyskusji: TVP ABC nadal zyskuje widownię. Nicktoons z największym spadkiem w maju