Polo TV, Eska i Disco Polo Music najchętniej oglądanymi kanałami muzycznymi w 2018 roku
Zdecydowanie najpopularniejszym kanałem muzycznym w zeszłym roku nadal było Polo TV, a drugie miejsce zajęła Eska TV. Podium uzupełnia stacja Disco Polo Music, która wyprzedziła 4FunTV - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział naziemnego kanału Polo TV w 2018 roku wyniósł 0,65 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej spadł on o 11,34 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Drugie miejsce zajęła Eska TV, która w naziemnej telewizji cyfrowej w okresie od 28 września 2016 roku do 16 maja 2017 roku zastąpiona była przez 8TV. Eska TV w tym czasie dostępna była w Internecie, aplikacji mobilnej, a także poprzez sieci kablowe i anteny satelitarne, jednak Grupa ZPR Media 16 maja 2017 roku przywróciła tę stację na MUX-1. Tym samym 8TV zniknęła z rynku, a w miejsce nadającej u płatnych operatorów Eski TV nadawca postanowił uruchomić nowy kanał Eska TV Extra.
Średni udział naziemnej Eski TV w ub.r. wyniósł 0,42 proc. Dla porównania 8TV i Eska TV w 2017 roku miały średni udział na poziomie 0,38 proc. Z kolei kablowo-satelitarna Eska TV Extra w zeszłym roku zanotowała udział na poziomie 0,04 proc. (w dół o 20,83 proc.).
Podium uzupełnia należąca do Telewizji Polsat stacja Disco Polo Music, która awansowała z miejsca czwartego. Jej średni miesięczny udział w rynku telewizyjnym wyniósł 0,14 proc. (wynik tego kanału względem 2017 roku wzrósł o 3,62 proc.).
Na czwarte miejsce spadł kanał 4FunTV. Jego średni udział w analizowanym okresie wyniósł 0,13 proc. (spadek o 16,23 proc.).
Największym wzrostem pochwalić się mógł Vox Music TV, który awansował z 13. na 8. lokatę. Jego średni udział poszedł do góry o 43,33 proc. do 0,04 proc.
Z kolei najbardziej spadł wynik kanału TO!TV - o 85,71 proc. do 0,01 proc. udziału. Stacja ta spadła z 12. na 18. miejsce.
W grupie widzów w wieku od 16 do 49 lat w 2018 roku również na pozycji lidera znalazło się Polo TV. Udział tego kanału, po spadku o 15,03 proc., wyniósł 0,95 proc.
Na drugiej lokacie uplasowała się naziemna Eska TV, której udział wyniósł 0,80 proc. (wzrost o 25,23 proc.).
Podium uzupełnia kanał 4FunTV (0,29 proc. udziału; spadek o 4,23 proc.).
W grudniu 2018 roku liderem oglądalności wśród stacji muzycznych w obu grupach wiekowych również był kanał Polo TV. W 4+ jego udział zwiększył się o 7,05 proc. do 0,81 proc., a w 16-49 - o 5,17 proc. do 1,12 proc.
Dołącz do dyskusji: Polo TV, Eska i Disco Polo Music najchętniej oglądanymi kanałami muzycznymi w 2018 roku