SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Bardzo duże spadki TVP1 i TVP2. „M jak miłość” hitem

Liderem oglądalności rynku telewizyjnego w sierpniu br. zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie 16-49 był Polsat. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się serial „M jak miłość” oraz mecze ME w siatkówce - raport Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w sierpniu 2017 roku należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem sierpnia 2016 roku zmniejszył się o 1,89 proc. i wyniósł 10,41 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 5,78 proc. do 8,96 proc.

Na ostatnią lokatę podium spadła TVP1. Jej wynik w porównaniu do sierpnia 2016 roku zmalał o 19,85 proc. do 8,44 proc.

Czwarte miejsce przypadło TVP2 (6,63 proc. udziału; w dół o 25,42 proc.). Jednocześnie był to największy spadek w czołowej dziesiątce zestawienia.

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmniejszył się z 39,54 proc. w sierpniu 2016 roku do 34,44 proc. w sierpniu 2017 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się TVN24. Jego udział wyniósł 4,72 proc., po wzroście o 21,96 proc.

Szóste było TVP Info, którego udział zwiększył się najbardziej w top 10 - o 28,82 proc. do 4,38 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,49 proc.; wzrost 15,56 proc.), TVN7 (3,33 proc.; + 3,42 proc.), TV Puls (3,06 proc.; - 0,97 proc.) i TTV (1,96 proc.; + 24,84 proc.).

Udział będącego liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 11,58 proc., po spadku o 6,91 proc. Drugą lokatę zajął TVN. Jego wynik w sierpniu br. zmniejszył się o 0,45 proc. do 11,09 proc.

Dalej uplasowały się TVP2 (5,79 proc udziału; w dół o 26,89 proc.) oraz TVP1 (5,33 proc.; - 30,51 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 liderem też był Polsat (w dół o 1,19 proc. do 11,61 proc.).

Największą widownię w sierpniu br. zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 29 sierpnia oglądało 4,82 mln widzów, co przełożyło się na 34,22 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów.

Drugie miejsce zajął mecz otwarcia Mistrzostwa Europy w siatkówce mężczyzn pomiędzy Polską, a Serbią, który odbył się w zeszły czwartek. W Polsacie oglądało go średnio 3,03 mln osób, a udział stacji w tym czasie wyniósł 22,36 proc.

Podium uzupełnia siatkarski mecz Estonia-Polska, który odbył się 28 sierpnia. W Polsacie obejrzało go 2,97 mln widzów (20,89 proc. udziału).

Czwarty był medyczny serial „Na dobre i na złe”, który 30 sierpnia na antenie Dwójki oglądało 2,95 mln widzów, co dało stacji 19,94 proc. udziału.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym miesiącu były „Fakty” TVN, które 28 sierpnia obejrzało 2,91 mln widzów (26,91 proc. udziału). Była to piąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 2,56 mln widzów (emisja 20 sierpnia; 12. pozycja). 2,16 mln oglądających miał pokazany tego samego dnia „Teleexpress” TVP1 (20. pozycja).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 7 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Po 6 lokat należało do programów TVP2 i Polsatu, a jedna - do TVN.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Dołącz do dyskusji: Bardzo duże spadki TVP1 i TVP2. „M jak miłość” hitem

29 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
prawnik
Spadek TVP1 o 31% w grupie 16-49 i o 28,5% w 16-59 jest wręcz monstrualny. Jednocześnie w 4+ to "tylko" -20%, co oznacza, że gdyby wyodrębnić samą grupę seniorów, to tam byłoby ledwie -10%.
Oznacza to, że jeśli jesteś producentem preparatów do protez zębowych, nadal możesz reklamować się w TVP1. Ale jeśli produkujesz witaminy dla ciężarnych, to już nie szukaj tam tylu potencjalnych klientek, co niegdyś.

Oczywiście po katastrofalnie wielkich spadkach TVP2 odbije się swymi trzema serialami. Formatami z czasów, gdy w Polsce było normalnie.

TVN bardzo ładnie trzyma swą grupę docelową (kobieta z dużego miasta w wieku produkcyjnym).

Polsat łapie widza powszechnego.

Jesień będzie ciekawa, bo stacje ruszają z kompletnie innymi strategiami. W TVP wiele nowości (z czego niektóre uważam za materiał na klapę - Studio raban, Korona królów, a inne na sukces: The wall). TVN z kolei pod swego widza. Chyba najlepiej Polsat.

Niestety, sport niedługo wraca do TVP (ale jeszcze nie teraz). I znów mecze z moimi nielubianymi komentatorami :/
odpowiedź
User
Art
Lewackiego Nielsena możecie sobie wsadzić w d....e.
odpowiedź
User
M
Co oni by zrobili bez M jak Miłość??
odpowiedź