Mniejsza przewaga TVN24 nad TVP Info. TV Republika z największym wzrostem
Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w sierpniu br. było TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogła stacja TV Republika, a najwięcej straciło TVN24 BiS - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średni dobowy udział TVN24 w sierpniu 2023 roku wyniósł 5,48 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 6,48 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Wiceliderem było TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 5,21 proc. (po wzroście o 6,54 proc.).
Podium uzupełnia Polsat News. W sierpniu br. kanał miał 1,79 proc. udziału, po spadku względem sierpnia 2022 roku o 6,28 proc.
Tuż za podium znalazł się kanał TVP3, którego udział wyniósł 1,11 proc. (do góry o 7,77 proc.). Czołową piątkę uzupełnia kanał Wydarzenia24. Średni rynkowy udział stacji w sierpniu br. wyniósł 0,86 proc. Stacja względem sierpnia 2022 roku zanotowała wzrost o 16,22 proc.
TV Republika z największym wzrostem
Największy wzrost w zestawieniu zanotowała stacja TV Republika, której wynik zwiększył się o 22,22 proc. do 0,11 proc. Kanał w zestawieniu był 8.
Z kolei najwięcej straciło TVN24 BiS, które w rankingu uplasowało się na szóstym miejscu. Średni udział stacji zmalał o 14,52 proc. do 0,53 proc.
Grupa TVP wyprzedziła Grupę TVN
Największy udział (6,32 proc.) wśród grup kanałów newsowych w sierpniu br. miała Telewizja Polska, mająca w portfolio stacje TVP Info oraz TVP3 i notująca wzrost o 6,76 proc. Na drugie miejsce spadły anteny newsowe Telewizji TVN, których udział zmniejszył się o 7,25 proc. do 6,01 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 BiS).
Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w sierpniu 2023 roku wyniósł 15,26 proc. Było to o 0,26 proc. mniej niż w sierpniu 2022 roku.
TVN24 na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie 16-49 na pozycji zdecydowanego lidera wśród stacji informacyjnych w sierpniu 2023 roku znalazło się TVN24 z wynikiem 3,22 proc., po spadku o 9,80 proc.
Drugie miejsce zajęło TVP Info. Stacja miała 1,93 proc. udziału, po spadku o 4,46 proc. Udział trzeciego Polsat News wyniósł 1,29 proc. (w dół o 15,69 proc.).
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,51 proc. udziału, po spadku o 11,36 proc.
Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 8,18 proc. udziału w rynku, po spadku o 6,62 proc.
Dołącz do dyskusji: Mniejsza przewaga TVN24 nad TVP Info. TV Republika z największym wzrostem