„Leśniczówka” w nowym paśmie zyskała widzów, ale zmniejszyła udziały
Jesienny sezon „Leśniczówki” ogląda średnio 1,14 mln osób. W porównaniu do całego pierwszego sezonu produkcja zanotowała wzrost widowni oraz spadek rynkowych udziałów - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Średnia widownia 36 odcinków drugiej edycji telenoweli, wyemitowanych w okresie od 3 września do 5 grudnia 2018 roku wyniosła 1,14 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 7,36 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 4,03 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 5,40 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Produkcja aktualnie emitowana jest od poniedziałku do środy o godz. 20.30.
Najwięcej widzów przyciągnął odcinek produkcji pokazany 28 listopada. Śledziło go średnio 1,45 mln osób.
Wzrost widowni przy automatycznym spadku udziałów
Średnia oglądalność 28 premierowych odcinków pierwszej edycji telenoweli (wyemitowanych w okresie od 2 marca do 1 czerwca br. w innym czasie antenowym - w piątki o godz. 18.00 i 18.25) wyniosła 1,04 mln widzów, co przełożyło się na 10,49 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 5,66 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 7,33 proc. w grupie 16-59.
Oznacza to, że nowe odcinki zyskały 100 tys. oglądających. Z drugiej strony spadły rynkowe udziały produkcji we wszystkich analizowanych grupach wiekowych. Taka sytuacja wynika z tego, że serial jest emitowany teraz w zupełnie innym paśmie (od poniedziałku do środy w prime-time więcej widzów ogląda telewizję niż w piątkowym access prime-time).
Telenowela „Leśniczówka” to projekt, który TVP wybrała w ramach pierwszej odsłony programu Nabór, Ocena, Selekcja (NOS). Fabuła produkcji skupia się na bohaterach, granych przez Marka Bukowskiego i Jolantę Fraszyńską, którzy przeprowadzają się z miasta do leśniczówki pod lasem.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.
Dołącz do dyskusji: „Leśniczówka” w nowym paśmie zyskała widzów, ale zmniejszyła udziały
Taka byłaby decyzja w rynkowych realiach.