Mecze Lotto Ekstraklasy 2016/2017 ogląda 118 tys. widzów. Hitem Lech Poznań-Legia Warszawa
Obecny sezon piłkarskiej Lotto Ekstraklasy na kanałach Canal+ i Eurosportu gromadzi średnio 117,6 tys. widzów. Największą widownię zgromadził mecz Lech Poznań-Legia Warszawa - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Od 15 lipca 2016 roku do 22 kwietnia 2017 roku rozegrano 30 kolejek, rundy zasadniczej piłkarskiej Lotto Ekstraklasy. Sześć z ośmiu meczów każdej kolejki piłkarskich rozgrywek transmitują kanały nc+ (Canal+, Canal+ Sport, Canal+ Sport 2 i nSport+), a po dwa mecze pokazywane są w kanałach Eurosportu.
Średnia oglądalność wszystkich pokazanych dotąd spotkań wyniosła 117,6 tys. widzów, co przełożyło się na 0,94 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 1,05 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia.
Wszystkie pokazane mecze w kanałach nc+ śledziło średnio 105,7 tys. widzów, co przełożyło się na odpowiednio 0,84 proc. i 0,95 proc. udziału. Względem całego sezonu 2015/2016 oglądalność piłkarskich rozgrywek pokazywanych u tego nadawcy niemal się nie zmieniła w grupie 4+, a w 16-49 nastąpił widoczny wzrost. Wówczas ich widownia wynosiła 106 tys. widzów (odpowiednio 0,85 proc. i 0,78 proc. udziału).
Wyższe wyniki Lotto Ekstraklasa 2016/2017 gromadzi w kanałach Eurosportu. Widownia wszystkich meczów transmitowanych przez tego nadawcę wyniosła 157,9 tys. osób, a udziały - odpowiednio 1,29 proc. i 1,37 proc.
- Ekstraklasa to jedno z najważniejszych piłkarskich praw w bogatym portfolio Eurosportu. Transmitujemy na wyłączność mecze otwarcia i zamknięcia każdej kolejki, pokazujemy również spotkania z odtworzenia i skróty wszystkich spotkań. Jest to doskonały przykład realizacji naszej strategii inwestowania w prawa sportowe, które są najbardziej interesujące dla polskich kibiców - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Adam Widomski, dyrektor Eurosportu.
Do tej pory w kanałach Canal+ największym zainteresowaniem cieszył się pojedynek pomiędzy Lechem Poznań, a Legią Warszawa z 4 kwietnia br., który średnio oglądało w Canal+ 346 tys. osób. Przełożyło się to na 2,58 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 3,50 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
Drugie miejsce zajął mecz Lechii Gdańsk z Legią Warszawa (19 marca br.; 257,5 tys. widzów; odpowiednio 1,67 proc. i 2,22 proc.), który również pokazał Canal+
Podium uzupełnia spotkanie Jagiellonia Białystok-Legia Warszawa transmitowane w Canal+ Sport (18 listopada ub.r.; 237,8 tys. widzów; odpowiednio 1,64 proc. i 2,01 proc.)
9 z 15 najchętniej oglądanych meczów w analizowanym okresie było transmitowanych na antenie stacji Canal+ Sport. Pozostałe sześć spotkań z czołowej piętnastki pokazał Canal+.
Na pozycji lidera oglądalności w kanałach Eurosportu uplasowało się spotkanie Ruch Chorzów-Piast Gliwice (3 kwietnia br.; 258,9 tys. widzów; 2,13 proc. i 2,05 proc. udziału), pokazane w Eurosporcie 1.
Ogółem 10 z 15 meczów pokazał Eurosport 1, a pozostałe 5 przypadło stacji Eurosport 2.
Wyniki oglądalności Lotto Ekstraklasy 2016/2017 dla portalu Wirtualnemedia.pl szczegółowo analizuje Jan Baczyński, media planner/buyer w Codemedia:
Zdecydowanie największą średnią oglądalność spośród wszystkich meczów uzyskał hitowy mecz z 28 kolejki Lecha Poznań z Legią Warszawa (345 975 osób, transmisja na Canal+). Co ciekawe nasze „Derby Polski” pod względem zasięgu były dopiero dziewiąte (zasięg 1+ = 675 863 osób). Relatywnie niewielki zasięg jest pochodną specyfiki kanału, na którym prowadzona była transmisja - Canal+ jest stacją o niższym zasięgu technicznym względem Eurosportu. Dla porównania najwyższy zasięg (1+ = 867 950 osób) osiągnął mecz transmitowany 10 maja 2017 na Eurosport 2: Korona Kielce-Ruch Chorzów, średnia oglądalność tego meczu wynosiła 251 732 osób.
Jednym z powodów wyższych zasięgów pozostałych transmisji może być też większa okazjonalność ich oglądania: mecz arcyciekawy oglądamy zazwyczaj od A do Z (tak było prawdopodobnie w przypadku meczu Lech - Legia), natomiast w mniej porywających transmisjach (Eurosport) widzowie pojawiają się częściej gościnnie, co jakiś czas zmieniając program.
Co istotne, Eurosport osiągnął lepsze wyniki dla średniej widowni w grupie all 4+ pomimo mniej sprzyjających dni transmisji (tylko poniedziałek, piątek) względem pozostałych stacji (transmisje w większości: sobota, niedziela)
Analizując dni, w których transmitowane były mecze najwyższy średni AMR osiągnięto w poniedziałek czyli właśnie w dniu, w których aż 26 z 28 meczów było transmitowanych w Eurosporcie.
Kilka dodatkowych informacji:
- rekord frekwencji na stadionach: w 26 kolejce pobity został rekord z 12 kolejki sezonu 2011/12 - ze 110 062 osób na 112 640 osób, a w 27 kolejce wynik ten znów został pobity do 113 807 osób;
- z top 10 meczów z najwyższą średnią oglądalnością aż 4 to spotkania z udziałem Legii Warszawa;
- kolejka 21 była tą w której średnia oglądalność wszystkich meczów była najwyższa (all 4+ = 160 597 widzów);
- widownia meczu La Ligi Gran Derbi (Real Madryt-FC Barcelona), transmitowanego w kanale Eleven mającego znacznie mniejszy potencjał od Canal+ wyniosła 310 927 osób (czyli mniej niż hitowe spotkanie Lech-Legia).
Dołącz do dyskusji: Mecze Lotto Ekstraklasy 2016/2017 ogląda 118 tys. widzów. Hitem Lech Poznań-Legia Warszawa
A odnośnie wyniku (@Piotr), to świadczy to o lidze, czy widzach? Ciężko się przebić, jak wszyscy wolą oglądać kolejny odcinek seriarlu o sułtance albo kolejny kabaret...