TVN wyprzedził Polsat w jesiennej ramówce, tylko TVP2 na plusie wśród głównych stacji. „Utrzymanie trendu dywersyfikacji rynku”
TVN tej telewizyjnej jesieni była najchętniej oglądaną stacją w rynku telewizyjnym. Jedynym wzrostem wśród tzw. „wielkiej czwórki” pochwalić się mogła TVP2 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w okresie od 1 września do 9 grudnia 2018 roku liderem była telewizja TVN, króra względem analogicznego okresu rok wcześniej awansowała z miejsca drugiego. Średni dobowy udział tego kanału względem okresu od 2 września do 9 grudnia 2017 roku spadł o 5,67 proc. i wyniósł 10,15 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez dom mediowy Codemedia.
Na drugą pozycję spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 8,96 proc. do 9,96 proc.
Telewizja Polsat jesienią br. na głównej stacji pokazała cztery nowości. Dwa duże widowiska rozrywkowe „World of Dance - Polska” i „Śpiewajmy razem. All Together Now” oraz reality-show „Lepiej późno niż wcale” i kryminalny serial „Ślad”.
Podium uzupełnia TVP1. Jej wynik w porównaniu do jesieni 2017 roku zmalał o 0,86 proc. do 9,20 proc.
Zyskała tylko TVP2
Czwarte miejsce przypadło TVP2, która jako jedyna z tzw. „wielkiej czwórki” pochwalić się mogła wzrostem (8,74 proc. udziału; do góry o 2,10 proc.).
Stacja ta jesienią br. wprowadziła na antenę tylko jedną nowość „Bake Off Junior”, czyli dziecięca wersja „Bake Off - Ale ciacho!”.
- Analizując udziały w sezonie jesiennym widzimy dalszy spadek udziałów anten z grupy BIG4, co oznacza utrzymanie trendu dywersyfikacji rynku. Procentowy spadek skumulowanych udziałów jest jednak mniejszy niż w roku ubiegłym. Pokazuje to, że duże stacje w większości poradziły sobie względnie dobrze. W grupie 4+ jedyną stacją, która kosmetycznie podniosła swój udział w widowni jest TVP2, ale musimy mieć na uwadze, z jak niskiego poziomu. Pozostałe anteny straciły udział w widowni, przy czym największą procentową stratę odnotował Polsat (9 proc.). Jest to tym dotkliwsze, że TVN który stracił „jedynie” 6 proc. w grupie ogólnej, mówiąc kolokwialnie, wygrał jesień - zarówno w 4+ jak i 16-49 - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska, TV Director w Codemedia.
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 39,54 proc. podczas ramówki jesiennej 2017 roku do 38,05 proc. jesienią 2018 roku.
Na piątym miejscu zestawienia uplasował się TVN24, który awansował z szóstej pozycji. Udział tej stacji wyniósł 4,46 proc., po wzroście o 13,49 proc.
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (4,33 proc.; w dół o 3,78 proc.), TV Puls (3,44 proc.; wzrost o 9,21 proc.), TVP Info (3,39 proc.; - 13,08 proc.), TVN7 (3,25 proc.; - 2,40 proc.) i TTV (2,05 proc.; + 11,41 proc.).
Grupa komercyjna dla TVN
W grupie komercyjnej 16-49 pozycję lidera zajął TVN, którego udział wyniósł tutaj 13,36 proc., po spadku o 1,26 proc. Drugi był Polsat, którego wynik w jesiennej ramówce br. zmniejszył się o 9,05 proc. do 11,15 proc.
Trzecia była TVP2 (7,30 proc udziału; w dół o 0,27 proc.), a oczko niżej plasowała się TVP1 (6 proc., wzrost o 0,84 proc.).
- O ile zwycięstwo w grupie komercyjnej nie jest niczym historycznie nowym o tyle pozycja lidera w grupie 4+ jest postawieniem kropki nad „i”. Dobry sezon dla TVN jest moim zdaniem pochodną dwóch rzeczy - po pierwsze konsekwentnej pracy ramówkowej - wahania w udziałach TVN są relatywnie nieduże w porównaniu z pozostałymi antenami. Po drugie - to już druga średnio udana jesień dla Polsatu, a przez to - efekt skali, który pomaga TVN - analizuje nam ekspertka.
Ranking 30 stacji wśród widzów w grupie wiekowej 16-59.
W rankingach top 30 programów (w podziale na każdą z dziesięciu najchętniej oglądalnych stacji w 4+) w okresie od 1 września do 9 grudnia 2018 roku królowały te pozycje, które z reguły już od lat już przyciągają najwięcej widzów.
Na antenie TVN aż 27 pozycji zajęły „Fakty”. Najwięcej lokat w Polsacie - 7 – zajął flesz do głównego wydania „Wydarzeń” (pokazany w trakcie serialu „Pierwsza miłość”, ale ta produkcja do zestawienia nie wprowadziła ani jednej pozycji). W Jedynce 9 topowych audycji to emisje programu „Rolnik szuka żony”. Ranking top 30 programów w TVP2 w niemal całości - 28 pozycji - został okupiony przez serial „M jak miłość”.
Na antenie TVN24 wyróżniły się „Fakty po Faktach” (16 miejsc), w TV4 - „Informator” (12 lokat; pokazywany w trakcie hitowych seriali „Sprawiedliwi - Wydział Kryminalny” i „Policjantki i policjanci”, które w rankingu zajęły odpowiednio 10 i 8 pozycji), w TV Puls - „Lombard. Życie pod zastaw” (17), w TVP Info - „Teleexpress Extra” (21), w TVN7 - „Programator” (17), a w TTV - prognoza pogody (9).
Dołącz do dyskusji: TVN wyprzedził Polsat w jesiennej ramówce, tylko TVP2 na plusie wśród głównych stacji. „Utrzymanie trendu dywersyfikacji rynku”