„Kevin sam w domu” hitem świąt, TVP1 przed Polsatem i TVN
Podczas tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia najchętniej oglądaną stacją była TVP1. Zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził nadany w Polsacie „Kevin sam w domu”, który pobił rekord oglądalności. Polacy w tym roku oglądali w Święta telewizję krócej niż w poprzednich latach.
Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że liderem rynku telewizyjnego podczas tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia (25 i 26 grudnia) - tak jak rok wcześniej - była TVP1 z udziałem na poziomie 9,77 proc., czyli o 1,32 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.
Na drugim miejscu znalazł się Polsat, który zanotował 9,27 proc. udziału po wzroście o 0,41 pkt. proc. Trzecie miejsce zajął TVN (7,73 proc. udziału, w dół o 0,75 pkt. proc.).
Oczko niżej znalazła się Dwójka, której udział spadł o 0,50 pkt. proc. do 6,73 proc.
Tuż za tzw. „wielką czwórką” znalazła się stacja TV4 (3,94 proc. udziału, spadek o 0,23 pkt. proc.).
W grupie komercyjnej 16-49 liderem był Polsat, którego udział wyniósł 11,69 proc., po wzroście o 0,83 pkt. proc.
Drugi był TVN, notujący stratę udziału wynoszącą 0,31 pkt. proc. do 10,12 proc. Kolejne lokaty zajęły TVP1 (6,75 proc. udziału, spadek o 0,77 pkt. proc.) i TVP2 (5,89 proc., - 0,16 pkt. proc.).
Ranking najchętniej oglądanych pozycji programowych w grupie wiekowej 16-59.
Zdecydowanie najwięcej widzów w okresie od 24 do 26 grudnia br. zgromadził kultowy film „Kevin sam w domu”, który we wigilię śledziło średnio 4,51 mln widzów Polsatu. Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl, jest to najwyższa oglądalność tej produkcji od grudnia 2004 roku.
Druga lokata należała do specjalnego odcinka reality-show „Rolnik szuka żony”, który w Pierwszy Dzień Świąt śledziło 3,28 mln widzów.
Na podium znalazł się jeszcze „Teleexpress”, który 26 grudnia w TVP1 wybrało 2,90 mln osób. Oczko niżej znalazły się MP w skokach narciarskich, które obejrzało średnio 2,68 mln widzów.
W rankingu top 10 na dziewiątej lokacie znalazł się jeszcze jeden film - „Titanic”. Drugą część tej produkcji, pokazaną w II dzień Świąt obejrzało 2,32 mln widzów.
Zestawienie zamyka „wielkie kolędowanie z Polsatem”, które w Wigilię obejrzało 2,31 mln osób.
25 i 26 grudnia tego roku Polacy przed telewizorami spędzili średnio 5 godzin 37 minut i 48 sekund. Było to o 1 minutę i 49 sekund krócej niż rok wcześniej, o 23 minuty i 48 sekund krócej niż dwa lata temu, o 6 minut i 39 sekund krócej niż trzy lata temu i o 15 minut i 30 sekund krócej niż cztery lata temu.
Podczas Świąt Bożego Narodzenia zdecydowanie najwięcej na reklamę w telewizji - 14,03 mln zł - wydał Plus. Na drugim miejscu z wydatkami na poziomie 5,08 mln zł znalazły się Winiary (wszystkie dane cennikowe, bez rabatów).
Dołącz do dyskusji: „Kevin sam w domu” hitem świąt, TVP1 przed Polsatem i TVN
Z góry dziękuję za odpowiedź! :)